Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Talentu je potřeba o mnoho procent víc než uvádíte, i když řemeslo je také důležité. Takové mám zkušenosti a jsem o tom přesvědčena.

Nedávno jsem k podobnému tématu napsala blog: http://bergerova.blog.idnes.cz/c/246438/Lehkost-a-krec.html

P.S.: Ale múza je křehká bytost a každý ji může vidět jinak a někdo vůbec. ;-)

0 0
možnosti
DT

Rozmanitost názorů musí být. :-)

0 0
možnosti
DV

Dalo by se předpokládat, že talent je přítomen, když to jde někomu snadněji, rychleji a lépe než jiným. A dosažený výsledek stopy takového procesu pozitivně odráží. 

Ale váš názor na tuto problematiku je optimistický pro ty, co mají hodně času, píle a také jiných prostředků s tím spojených. :-)Takže talent je odrazem jakéhosi konfortu. Někdy možná.R^

0 0
možnosti
Foto

A zase jen částečná pravda. Např. Jan Zrzavý studoval na UMPRUM v Praze a po prvním roce byl vyloučen pro nedostatek talentu. Není divu, když nejevil přizpůsobivost k tomu, co se od něj žádalo a kreslil si a maloval všechno po svém, v neuvěřitelně dětinském projevu. Talent ukazoval, byť ještě nevyzrále, od samého počátku, ale akademickými učiteli nemohl být pochopen.

0 0
možnosti
Foto

Co si myslet o talentu Pabla Picassa? V mládí docela slušně maloval, i když ne tak geniálně jako třeba Diego Velazquez, ale později stále více propadal své osobité paranoie dětinství a maloval stále hůř a hůř. Viděl jsem publikaci "Picasso devadesátiletý". Katastrofa!

0 0
možnosti
DT

O Picassovi jsem někde četla výrok "čím horší *** jim namaluju, tím víc se jim to líbí". Určitě tam bylo víc komponent, recese, výdělek a ke konci života klidně stařecký ubytek sil. Může se talent ztratit? Jistě může, demence z člověka vygumuje také úplně všechno, čím byl.

0 0
možnosti
Foto

I VY, čiperko JEDNA! Můj druhý otčím byl lakýrníkem a malířem pokojů, mnoho jsem odkoukal. Na přání klienta jim totiž namaloval na zeď také velkou KARKULKU. Hezký den, DANO!;-D

0 0
možnosti
DT

To jsem zatím nezkoušela, ale viděla jsem jednou, jak kamarád maloval někomu obraz na zeď smetákem. Taky dobré! R^;-)

0 0
možnosti
Foto

Napsat v tak krátkém textu na jedné straně mnoha větami, že talentu k malování netřeba a pak talent definovat jako "Talent jako takový je souhrnem nedefinovatelných kriterií a schopností, ..."... si velmi velmi odporuje a to se vyjadřuji mírně :) 

Jestli něco neumíš/nemůže/nelze definovat, těžko to pak logicky můžeš být schopna vyhodnotit k vztahu k dalším kategoriím :)

0 0
možnosti
DT

Zevšeobecňuješ a vytrháváš z kontextu. 

Já mluvím o motivaci. Sama o sobě často a ráda říkám, že nemám absolutně žádný talent k malování, mám jen touhu to dělat, chuť a motivaci.

Já říkám, že k tomu, aby člověk začal malovat, NENÍ třeba talentu, což si ovšem leckteří myslí, takže ani malovat nezačnou, i když je to láká, protože si o sobě myslí, že nemají talent. To, jestli mají nebo nemají talent, se ukáže až daleko později, na řemeslné schopnosti malovat obrazy to nemá vliv. Takže klidně může začít každý, kdo má chuť - není třeba se bát, že na to člověk nemá. Každý, kdo umí psát, umí i malovat, když ví, jak na to. 

Už jsem viděla tolik (tolik!) definic talentu, že se neodvážím ho dál definovat. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 970
  • Celková karma 19,69
  • Průměrná čtenost 1328x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.