Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Stáří hvězd. Já se, Dano, občas bavím tím, odhadnout stáří neznámých osob. Jsem pokaždé dost nablízku. Dano, nezmokni!!R^R^R^

0 0
možnosti

Prší nám méně, než vám, koukala jsem, že ve Frankfurtu mělo problém i letiště... ale přesto, že z nebe padají tu a tam kapky přeju moc krásný den, Horste. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

Zlí jazykové v Hollywoodu říkají, že stáří hvězd se pozná podle počtu plastických operací :-)R^

3 0
možnosti

:-) A některé jsou vidět už z dálky. Ty operace. :-) Krásný den za oceán, mějte se moc hezky. R^

1 0
možnosti

:-) Děkuju. I vám krásný den, Jirko. R^

0 0
možnosti
Foto

R^Zajímavé. A to mám touhle dobou ještě myslet?;-D

0 0
možnosti

:-) Bude ještě jeden takový blog - jak se pozná, jak jsou hvězdy daleko. Ten bude ještě sušší. Ale zase v něm bude vysvětlení parseku. :-) Krásný den, Kláro, mějte se moc hezky a díky za návštěvu a přízeň. R^

1 0
možnosti
Foto

R^Hezký článek, Danko. Možná jsem to špatně pochopil, ale myslím, že M67 je starší, protože je více vlevo na diagramu, takže obsahuje větší množství hvězd s nižší povrchovou teplotou (větší a žhavější již zanikly).:-)

0 0
možnosti

Je to obráceně - nízká teplota je vpravo dole. Vlevo nahoře jsou teplejší hvězdy. Ale jinak máte pravdu, starší hvězdokupy mají více chladných malých hvězd. Malé hvězdy spalují palivo pomaleji.

M67 má "delší" hlavní posloupnost, od které se už oddělují hvězdy, které směřují k obrům a veleobrům, tedy je mladší, protože na hlavní posloupnosti má i více hvězd, a to i ty těžké a horké. Ty žijí jen relativně krátce, takže i celá hvězdokupa musí být mladší než ta druhá. R^

Děkuju za návštěvu a přeju moc hezký zbytek dne - vám, vaší paní i zvířátkům. R^:-)

2 0
možnosti

R^ Hezky podané a stejně jako existují knihy, které se dají číst opakovaně a jiné jen jednou, na které lepíme pomyslnou nálepku "už nikdy", blogy paní Dany jsou vítaným opáčkem s přídavkem něčeho nového nebo zapomenutého, ale hlavně jsou opakovatelně čtěné. ;-)

5 0
možnosti

Jste na mě moc hodný, Waldo. Chodím do svých diskuzí moc ráda, protože tu jsou skvělí lidé, co vědí o spoustě věcí víc než já - a tak jsou nejen milí, ale také se tu dozvím zajímavé věci. Krásný den, ať se vám daří. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Pěkný článek. Ten HR diagram kulových hvězdokup by měl být v každé učebnici, aby bylo vidět, že i tak malý soubor hvězd stačí k rozumné statistice. Navíc ty dvě barvy mnohem lépe ukazují směr vývoje hvězd, než obyčejné šipky.

2 0
možnosti

Mně se tenhle hvězdný jízdní řád moc líbí. Obrovské vzdálenosti, obrovské masy hvězd - a my dnes už víme, jak se chovají a můžeme to i předvídat. Pro mě to charakterizuje civilizaci. R^

Krásný den vám i vaší paní, Rudolfe. :-)R^ A děkuju!

1 0
možnosti

Děkuju za návštěvu Alžběto, mějte moc hezký zbytek dne. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

P.S.: bzum, bzum, nejde mi to do kebule...;-) Velkej třesk jistě není plesk. Jenže.. Zákony, jako zachování energie a hmoty snad nejsou obnošené boty. Byla snad před velkým třeskem nějaká protohvězda a protodíra? Či kýho výra. A tou proto PROTOdírou něco někam nateklo a pak se to skoro až vzteklo? A třesk. A velkej. A vznik vesmír. Ten náš. Asi mně za to kuli z fýzy dáš. Ale zdravím. A moc. J.A.J.

1 0
možnosti

Opět zajímavý článek. R^ Krásný termín: "stupeň zralosti hvězd." :-)

2 0
možnosti

Děkuju, jsem ráda, že se vám líbí. :-) Hvězdy jsou moje oblíbené téma, takových variant tam je... chtěla bych udělat malinký seriál o těch nejzajímavějších hvězdách, snad to nebude moc suché ...

Mějte moc krásný den, Milane a díky za návštěvu. R^

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS