Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55a41d92e38k 97J35a33r93o70š 4317808550846

"Jen bychom rády věděly," vrch hlavy poulí zraky,

"jsou-li tam tvoři jako my, jsou-li tam žáby taky!"

Tak nějak mě ten Neruda přišel na mysl... :-)

+1/0
16.7.2017 14:32

D15a88n89a 43T90e42n63z70l47e77r 5220862595553

R^ Myslím na žáby celou dobu. :-) Krásný den, Radku, ať se vám daří.

0/0
16.7.2017 14:47
Foto

W34a90l67d30a 84W83i58n39t31e17r 6397929311549

R^ jj, taky se mi vybavil Smoljak a jeho u...u...u...u... :-)

+2/0
17.7.2017 1:18

R45a86d29e32k 67J18a30r37o26š 4447378430696

Waldo, vejš... :-)

+1/0
17.7.2017 13:19

J23i64r97k12a 94B44r64u85n25n57e44r 4308102599237

R^ Diskuse také povedená.R^

0/0
16.7.2017 2:25

D30a68n58a 16T82e33n48z40l48e29r 5640152205473

Děkuju i za ostatní. :-)R^ Doufám, že diskuze u pondělního blogu bude pokračovat a bude stejně milá, jako tahle.

Díky za návštěvu a milá slova, mějte krásný zbytek víkendu, Jirko. R^

0/0
16.7.2017 14:09

B71e44d61ř75i63c31h 22D86v79o94ř33á18k 2882478846334

Chybou je posuzovat vše z pohledu své osvědčené reality. Autor nevidí možnost úplně jiných principů vycházejících z kvantového přístupu. Když jsou podmínky,takové ,že život nemůže vzniknout ani se tam usadit z jiných důvodů,tak tam prostě není možnost žití jiné civilizace. Veškeré prvky na zemi jsou pouze transmutacemi jednoho principu. Nyní již víme asi jakého, jen nemáme technologii na výrobu čehokoliv.

0/0
15.7.2017 13:14

D13a32n14a 78T81e23n37z82l55e91r 5950482945223

Díky za názor. Které principy, vycházející z kvantového přístupu máte na mysli?

Přeju hezký večer. R^

+1/0
15.7.2017 18:06
Foto

W20a25l55d76a 38W78i24n89t22e51r 6857169811519

Ovšem ta realita je důsledkem projevu těch malilinkatých neurčitostí někde uvnitř a žádný princip nedovolí záměnu stabilty za její neurčitou "stavební" jednotku - zkuste nedestruktivně prohodit kámen zdí a právě díky vysoké pravděpodobnosti, nebo spíše jistotě, že neprohodíte, je toto realitou makrosvěta a díky tomu je možný nejen život. Kvantový přístup můžete přenechat romanopiscům.

Samozřejmě, že kde není možnost života, těžko by se tam našla civilizace, třeba jako na našem Měsíci, ale s jeho kolonizací a podřízení se podmínkám životním stylem a nezávislostí, už může k jakési civilizaci směřovat.

+3/0
15.7.2017 23:25

J61o21s60e59f 52P95o56t26r 6710621477559

Paní Tenzler,

vy fakt hrubě překrucujete smysl toho co říkám, myslím tím směrem k důkazům ve Wikipedii:

Y chromozomální ADAM je jasně ve Wikipedii uvedeno

MItochondriální Eva je jasně ve Wikipedii uvedeno

Neobyčejně úzká genetická variabilita lidského rodu - je jasně ve Wikipedii uvedeno. Dokonce je v tomto článku uvedeno, že v současné době evoluce člověka neprobíhá . Čtěte pozorně! Ostatní vývody k tomuto faktu ve Wikipedii nejsou, ovšem nutně logicky vyplývají z věci.

Věda nezná bezprostředního předchůdce Homo sapiens. To jsem ve Wikipedii nenašel, ale jasně to řekl světoznámý ateistický antropolog Niobe Thomson v Hyde parku na ČT 24, v r.2015. když se účastnil kongresu v Olomouci. Doporučuji vám si tento pořad zopakovat.

Zapínání modulů ve vývoji: uvádí třeba prof. Anton Mrkoš v "Co je nového v biologii" z r. 2015 .

Paní Tenlzer, vaše popisné články o světě jsou na vysoké úrovni- Proč se snižujete k překrucování, polopravdám a zesměšňování, když někdo má jiné názory než vy?Proto, že vám boří vaší nábožensko-ateistickou představu o světě?

0/0
14.7.2017 21:58
Foto

W58a53l59d51a 39W73i51n21t76e26r 6927979881219

Máte v tom trochu hokej. To Vaše předchozí v bodech 1. 2. 3. 4. a) b) c) se asi zatoulalo z jiné diskuse jiného blogu viz "Protože se tady v příspěvcích hemží termíny jako vývoj lidské rasy, evoluce, mimozemšťany, kterak kopulují s lidmi..." - žádná taková diskuse zde samozřejmě neproběhla, nic méně, odpověď jste dostal a nikdo Vám ani nevyčítal, že si pletete genotyp s fenotypem a pár dalších maličkostí a jediné, že je třeba ověřovat z více zdrojů, není přece žádné zesměšňování. Chvályhodné je, že připouštíte exstenci evoluce, tak proč opisujete Wikipedii, respektive, co chcete skutečně říci, nebo jen maskovat Vaše předchozí chyby? Proč opět podsouváte Vaše pochybné hodnocení v osobní rovině - někdo Vám ublížil? Patrně ano, ale někde jinde následně po tom, co jste se do něj navezl, jak jinak než v osobní rovině, ale to si musíte vyřídit právě tam.

+1/0
15.7.2017 3:00

D76a86n75a 36T50e13n97z47l70e14r 5150882665533

Pan Potr tvrdí, že nás stvořil Bůh před 6000 lety. Dlouhá, dlouhá diskuze, už roky. Ignoruje veškeré argumenty. :-)

0/0
15.7.2017 7:13
Foto

W59a98l63d94a 34W42i31n97t27e59r 6137409571389

Takoví ti jakověřící z pohodlnějšího chápání jsou nejhorší - plácají páté přes deváté, dělají ostudu skutečným věřícím, kteří by si nikdy nedovolili prohlásit svou víru za fakt, aby nemohla být kritizována, protože právě fakta jsou podmíněna důkazy, které před tím musely projít nelítostnou kritikou.

+2/0
15.7.2017 22:13

J91o20s80e86f 18P40o28t40r 6330721727369

Paní Tenzler

jste normální primitiv!

0/−3
15.7.2017 23:16

D78a71n76a 32T10e36n74z14l50e72r 5210142415453

:-) Pane Potr, vypadáváte z role. Vy máte být přeci ten, co je nad věcí a poučuje nás "hlupáky". ;-)

+1/0
16.7.2017 14:13
Foto

W61a77l32d80a 12W18i80n10t29e20r 6107749411379

Správně. Polemizovat, tj být v ostrém sporu lze s kýmkoliv, nikoliv s primitivem, který čerpá z televizních argumentů Morgana Freemana či internetových ezo a náboženských serverů. Primitiv vždy odkazuje na literaturu, kterou nikdy nečetl a na všeobecné vzdělání, které postrádá. Pokud se primitiv dostane do slepé uličky, dozvíte se, že jste primitiv. nemáte vzdělání nebo argumentujete iracionálně. Osvědčená úniková taktika všech primitivů je poukazování na překlepy a gramatiku, zařezení oponenta do nějaké odsouzeníhodné skupiny a popisu jeho charakteru - chce navodit iluzi intelektuální převahy a odvrátit pozoronost od věcné diskuse jiným směrem. Primitiv nepředkládá konstruktivní argumenty a odkazuje na bezejmenné vědce, pavědce, pochybné servery a bulvár. Pokud má primitiv dostatek televizních argumentů, nesnažit se jej přesvědčit a klidně si i vysypat popel na hlavu - ostatní to pochopí. ;-)

+1/0
16.7.2017 19:39

J60a48n 27Š76v86a92d23l90e74n53k85a 9764619850

Zvláštní, pane Potre. Paní Tenzler pouze napsala, jak na diskuzích působíte. Takže je podle vás primitiv? Věc se má podle mě obráceně: primitiv je ten, kdo odmítá vědecké poznatky. Primitiv je ten, kdo za vrchol argumentace považuje doslovný výklad náboženských textů, kterým přizpůsobuje i vnímání reality. Tedy to sedí právě na vás.

+1/0
16.7.2017 14:58

P61e68t19r 54P21a13l89e54č29e29k 3400375744102

Cituji váš vlastní komentář: "A jako každý fundamentální věřící, když mu dojdou argumenty a fyzickou sílu nemůže požít, uráží..."

Velmi pěkně jste se v něm popsal.;-D;-D

+1/0
16.7.2017 17:57
Foto

W48a94l30d91a 54W74i84n39t71e45r 6727149831229

+R^

0/0
16.7.2017 19:43

D59a55n93a 18T93e89n34z74l34e33r 5220542755903

:-) Další pokus o manipulaci. Je ale opět neúspěšný.

Jak říkám, vezměte si příslušný blog pana Švadlenky, vysvětlil vám to dost jasně. Daleko lépe než Wikipedie.

Pokud jste v tom linku přímé předky člověka nenašel, tak to vám asi nepomohu... ale vysvětlovalo by to mnohé. :-) Co řekl nebo neřekl nějaký jeden pán, o tom se s vámi rozhodně dohadovat nechci, ostatně jeden jediný pán není "věda". Známe mnoho příkladů vědců, kteří se na svá stará kolena poněkud pomátli a začali sloužit různým vládnoucím či nevládnoucím uskupením. Těch příkladů je opravdu hodně, proto je tak nutné mít logické a kritické myšlení - a nepřebírat nějaké z kontextu vytržené věty jen proto, že se nám líbí a hodilo by se to k našemu pojetí vzniku života.

Předků člověka je vykopána celá řada, jejich DNA máme v té naší dnešní, co dalšího je tam proboha k nepochopení? :-)

Pane Potr, já vás nezesměšňuju. Tohle obstaráte sám. Ale vážně jsem se na vás těšila, vědouc, že dorazíte. Mějte krásný den! :-)R^

+1/0
15.7.2017 7:10

D39a72n64a 83T12e67n71z55l23e57r 5110602465653

Ještě vám sem nakopíruju mou odpověď na váš úplně první příspěvek. Zdá se, že jste ji tam vzadu nepostřehl. :-)

--

Dovolila bych si vznést pár protiargumentů.

1. Máte dojem, že nepodléháte zvyšování entropie? :-) Znamenalo by to nestárnout. Možná jen nevidíte všechny souvislosti, život je sice uspořádání části systému, globálně ale entropii snížit neumí.

2. Tohle už vám x-krát vysvětloval pan Švadlenka - a mnohem lépe, než bych já kdy mohla.

3 a 4.. Tady myslím nechápu relevanci argumentu.

5. Rozmnožování je jedna z věcí, podle které život rozeznáváme. Nesouhlasila bych s tím, že nevíme, jak se to děje. Biologové to ví velice přesně - dělení buněk apod.

Víte, že základní stavební kameny života (organické molekuly) byly objeveny i v mezihvězdném prostoru? Jsou prakticky všude.

--

Nevyhýbejte se odpovědi... ;-)

+2/0
15.7.2017 8:09

J48o27s10e45f 28P60o82t82r 6560361537629

Samozřejmě je to tak, dotknul jsem se náboženského přesvědčení paní Tenzler. A jako každý fundamentální věřící, když mu dojdou argumenty a fyzickou sílu nemůže požít, uráží, i jako žena. A už se těším na další kolo bitvy.

0/−1
15.7.2017 23:38

D50a92n11a 22T96e63n49z19l14e47r 5330272375913

Já myslím, že se žádná bitva nekonala.

Přišel jste, viděl jste, utekl jste. Mezitím jste stihl zakopnout o vlastní meč.

+1/0
16.7.2017 14:25

P81e85t89r 20P16a36l28e78č61e75k 3310615184202

Velmi roztomile si pan Potr přinesl vlastní vidle, sám si je nabrousil a rituálně se na ně nabodl. ;-D

+1/0
16.7.2017 17:59
Foto

W52a21l72d28a 64W51i84n88t98e85r 6147489191539

+R^:-)

0/0
16.7.2017 19:44

J63a36n 30Š45v95a19d55l44e59n38k98a 9604799630

Pane Potre, proč se pořád pouštíte do oborů, kterým nerozumíte? To s tím Adamem či Evou na mitochondriální či Y-chromozomální úrovni jsem už vám vysvětloval tolikrát, že už to skoro považuji na mentální nedostatečnost, pokud ti odmítáte pochopit. Vždyť se mýlíte i v tom, že evoluce člověka neprobíhá. Už jsem vám poskytl několik příkladů, že probíhá (v blízké minulosti třeba přizpůsobení se trávení mléka a obilovin, metabolizace etanolu u civilizací, kde je součástí kultury, apod.). Vy stejně omíláte tytéž nesmysly. Pokud takto chcete šířit víru pravou, tak v tomto svém úsilí selháváte, protože sám představujete karikaturu věřícího, který ostatní lidi od víry spolehlivě odradí. Promiňte, že jsem tak ostrý, ale tohle fakt nejde. Vstupovat do diskuze se stále stejnými lidmi se starými, dávno vyvrácenými argumenty, a předstírat, že ty starší diskuze vůbec neproběhly.

+2/0
16.7.2017 14:55

Z12d90e16n70ě45k 70H56r38u25b70ý 5195278491696

No pak je tu ještě možnost, že život je naprostá anomálie, hříčka přírody. Aby život vznikl, musela nastat v určitý okamžik kombinace tolika různých faktorů, které se třeba již nikdy nemohou opakovat, vzhledem k fázi vývoje vesmíru.

0/0
14.7.2017 10:34

D23a70n54a 63T50e38n79z75l71e82r 5510632555263

R^ Bylo by zajímavé zjistit, které faktory to mohou být.

Krásný den, děkuju za návštěvu blogu. R^

0/0
14.7.2017 10:46

J90a37n 32Š55v94a49d38l69e85n52k68a 9554509720

Myslím, že tu otázku by mohl částečně zodpovědět nález života jinde ve Sluneční soustavě. Pokud bude stejný jako na Zemi, nasvědčuje to panspermii. Pokud bude jiný než na Zemi, bude to znamenat, že je vznik života zákonitý.

+1/0
16.7.2017 15:01

D29a58n98a 34T61e27n28z87l29e81r 5210192505403

Kde byste jako biolog udělal mezní čáru mezi pojmy stejný a jiný? Jiné rozpouštědlo? Jiná DNA? Jiný druh sdílení informace než DNA? Pro případ, že bude "jiný ale stejný".

0/0
17.7.2017 6:34

J46a51n 29Š16v89a80d65l42e28n54k70a 9324779840

Třeba stejný genetický kód. Ten je tak složitý, že není moc pravděpodobné, že by se vyvinul úplně stejný hned na sousedním kosmickém tělese. Tím mám na mysli čtyři základní nukleotidy a čtení jejich pořadí po tripletech, na základě nichž jsou do rostoucího peptidového řetězce přidávány jednotlivé aminokyseliny. Nemusí to být úplně stejné, ale pokud to bude hodně podobné, bude vysoce pravděpodobné, že to má společný původ a nevzniklo to nezávisle. Vlastně by bylo zajímavé nalézt něco, co bude jenom hodně podobné, protože by to třeba za společného předka s námi mohlo mít nějaký mezistupeň ve vývoji buňky, o kterém my už dnes nic moc nevíme.

+1/0
17.7.2017 8:46

D48a97n68a 11T98e20n88z28l24e95r 5220822955413

R^ Díky

0/0
18.7.2017 7:42
Foto

J38a96n 93Ř77e30h50á49č14e41k 7580146191365

Pěkný článek. R^

O víkendu jsem koukal na nějaký film o dinosaurech a tak mě zrovna napadlo, jaká to byla šílená klika, že je sejmul ten asteroid, protože bychom se dnes místo Newtonových zákonů učili jen ohryzávat přesličky. Celkem by mě zajímalo, kolik procent planet, na kterých se vyvinul život, to dotáhne až k inteligenci. Takový brontosaurus asi nemá moc zájem lítat po vesmíru a shánět chutnější střevlíky.

A taky je možný, že ta naše Sluneční soustava prostě není nikde podél frekventovaných "lodních tras". Když do Prahy přiletí Merkelová nebo Trump, tak se budou motat kolem Hradu a těžko se kdy podívají do Hlubočep. Místním štamgastům na zahrádce "U tří pelikánů" by se pak oprávněně mohlo zdát, že žádné mimočeské civilizace ani neexistují. No a my třeba zrovna obýváme galaktické Hlubočepy :-)

0/−1
14.7.2017 9:07

J77a39r91o44m80í60r 85K69r74á20l 4880419644919

Ale na druhou stranu je tu teorie, že bychom byli o dost dál. Oni totiž ti dinosauři nebyli zřejmě slepou cestou vývoje.

0/0
14.7.2017 9:13
Foto

W47a81l28d16a 78W90i47n28t31e41r 6867359451569

+R^

Éra dinosaurů byla poměrně klidná, v podstatě nejklidnější (kromě toho závěru) a pokud by nenastala přírodní katastrofa, mohli stát s drobnými savci na stejné startovní čáře třeba s tělesnou výhodou a savci, už tehdy a dŕíve, s výhodou většího mozku v porovnání s tělem (tam může být zakopaný pes)...

0/0
14.7.2017 11:51

R50a14d90e79k 58J69a84r86o64š 4917138560276

Nebyl bych vůči dinosaurům tak skeptický...

Koukněte na ptáky - jedinou zachovanou dinosauří linii - někteří z nich patří mezi nejinteligentnější živočichy (vrány, papoušci). Kdyby nebyl násilně zastaven vývoj dinosaurů, kteří byli větší a mohli používat přední končetiny jinak než k létání, tak kdoví, kde by dnes byli savci...

0/0
14.7.2017 12:25
Foto

W12a45l61d22a 26W44i80n74t92e51r 6277489271879

+R^

Mohli. Nic apriori nevylučuji. Přestalo platit, že mozek masožravých dinosaurů měl velikost oříšku - už se vleze do dvou semknutých dlaní a mozek současného největšího savce váží cca 9kg a lidský přes kilo a půl. Záleží samozřejmě na struktuře a ptačí mozky ji mají. Těžko řici, zda se to zdědilo nebo se něco selektivně zohlednilo v rámci hmotnosti, která hraje v případě letu dost důležitou úlohu, tj že i na tomto závisí přežití.

0/0
14.7.2017 14:23

D94a21n84a 64T89e23n66z47l42e33r 5620942175503

Když se to vezme tak, že nejvyšší inteligenci musí vyvinout predátoři a nejspolehlivější je, mít více zdrojů potravy (všežravec), pak by asi měli takové ty dravé lovivé ještěrky největší šanci, aby z nich byly inteligentní bytosti - nebýt asteroidu, co dopadl do Mexického zálivu.

Dnes bychom měli asi víc šupin a snášeli vejce. :-)

Tuším se říká, že nejhorší podmínky jsou právě v centru galaxie - moc hvězd najednou, moc vzájemného ovlivňování, tím pádem nestabilnější podmínky pro udržení planet na delší dobu na stejném místě, hodně supernov... Proto se před nedávnem vědci tak radovali z jedné planety, kterou objevili blízko centra galaxie.

Více na kraji bychom zase byli dost z ruky pro ty ostatní možné civilizace. R^

Krásný den, Honzo. Pokud může někdo spočítat, jaká je pravděpodobnost, že se vyvine planeta s chytrou civilizací ve vnitřní galaxii, pak jste to jistě vy. R^

+3/0
14.7.2017 9:18
Foto

J42a90n 48Ř57e19h15á59č62e39k 7380406181435

Ale stejně si nějak neumím představit, že za konzolou v řídícím středisku Houston sedí brontosaurus Punťa. O Boeingu 747 napěchovaném dinosaury ani nemluvě. Ale třeba by ta brontosauří civilizace byla lepší než ta naše.

A koneckonců z jejich pohledu by se i obyčejné náramkové hodinky daly považovat za exkurs do světa nanotechnologií. :-)

+1/0
14.7.2017 21:24

R21a87d91e73k 44J77a93r91o44š 4477528840676

Honzo, nesmíte brát za potenciální inteligentí dinosaury zrovna ty největší (brontosaurus apod.), Neboli, stejně jako nejsou nejinteligentnějšími ti největší savci (plejtvák obrovský - největší živočich všech dob), ale ti rozměrově tak akorát (neboli lidé), tak by Boening 747 řídil spíše nějaký raptor naší velikosti...

+1/0
14.7.2017 22:54
Foto

J31a90n 60Ř96e32h13á77č43e42k 7690886311415

Jo, to já jen tak žertoval (já se sem - na blogy - chodím v první řadě pobavit).

Nicméně by mě opravdu zajímalo, zda je inteligentní život nějak vázaný na plus mínus naši velikost. Tedy zda je v principu možné, aby ve vesmíru existovaly inteligentní bytosti, které by přes prsa měly 1 km, a nebo naopak, které by nebyly větší než naše bakterie.

Aby to pak nedopadlo jako ve Stopařově průvodci Douglase Adamse: :-)

"For thousands more years, the mighty ships tore across the empty wastes of space and finally dived screaming on to the first planet they came across - which happened to be Earth - where due to a terrible miscalculation of scale the entire battle fleet was accidentally swallowed by a small dog."

0/0
14.7.2017 23:52
Foto

W75a55l13d71a 37W55i83n63t13e17r 6147919531609

R^

Also passers could have made a great of need...:-)

0/0
15.7.2017 0:52

D95a61n50a 27T13e78n24z23l24e24r 5860522715853

Přesně o tom bude pondělní blog. Myslím, že nebudou ani příliš velcí ani malí. Spíše menší než my (výhoda malých kufrů při cestování) a dospěla jsem také k názoru, že zvýhodněny budou studenokrevné bytosti, ne teplokrevné jako my. Takže skutečně něco jako menší velice chytří ... ještěrky. Navíc budou velice zvýhodněny formy života, žijící u červených trpaslíků, ty totiž musí od přírody vykazovat extrémní odolnost proti různému pro nás zhoubnému, záření. Bez problémů by tedy mohly cestovat vesmírem, stačila by jim menší izolace než nám. :-)

+1/0
15.7.2017 7:46
Foto

W51a60l90d68a 70W66i44n61t31e55r 6257219191229

+1R^

Přesně tak. Také předpokládám, že adeptem na "tvůrčí inteligenci" by byli právě ti malí ještěři lovící ve skupině (samotářský T.Rex na dalším místě), čili s požadavkem komunikace a jakémusi předávání zkušeností, mohlo se z dobou něco vyselektovat, ale to se už nikdy nedovíme, jestli by jim vyhovovalo žít jako vlci nebo budovat civilizace.

+1/0
14.7.2017 21:36

D28a28n32a 50T47e48n73z35l38e76r 5440702445233

Umím si také představit mnohožerce, tedy jak "maso"žravce tak "vegetariány" ale kombinované ještě s upotřebiteli záření. Máme něco podobného, v kůži se nám dělá vitamin D. Oni by mohli využívat záření třeba na tvorbu cukrů nebo tuků... případně něčeho v tom smyslu, pokud by jejich metabolismus "jel" na jiné palivo.

Tedy - principiálně zelené bytosti, co když potřebují mlsat, jdou se slunit. :-)

+1/0
15.7.2017 7:49
Foto

W15a85l68d57a 41W70i48n88t30e60r 6307679181459

:-) Vybíraví nebudou - energeticky náročné mozky je třeba nakrmít vším, co je po ruce, nebo chapadlu. :-)

+1/0
15.7.2017 23:47

J70i80r56k46a 44B61r90u68n97n75e43r 4598672339377

Pane Řeháček, mělo být plus.

0/0
16.7.2017 1:04

P50a30v31e91l 18P33i53s20k54a75č 2941179410599

Pěkné, ale je to jen antropocentrický pohled. Vychází se z našich zkušeností a poznatků. A ty se v čase mění (asi k lepšímu). Podobná úvaha ve "století páry" by vedla k úplně jiným závěrům: parní stroj je příliš težký a nehodí se ku létání, takže planetu zemi opustit nemůžeme.

+1/0
14.7.2017 8:11

D74a19n76a 98T84e15n76z56l75e61r 5980522335383

Ano, také... ale spíš mi šlo o to, že určité stupně vývoje se nedají přeskočit. Takže limitují i určité vlastnosti, které takový mimozemšťan musí mít. R^ Ale jinak máte naprosto pravdu, Pavle, vždycky zatím musíme srovnávat se sebou samými, jsme zatím jediný známý vzorek. Těšily by mne bytosti, které místo vody používají tekuté uhlovodíky. Ale i tady už je další mantinel a tím je dostatečné množství energie, které by taková bytost měla k dispozici.

Mějte krásný den a díky za návštěvu a zájem o blog. :-)R^

0/0
14.7.2017 9:04

J31a23r78o78m79í89r 53K26r69á10l 4840179304599

Tak. Standardní biologický život se zřejmě bez uhlíku a vody neobejde.

0/0
14.7.2017 9:28



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.