Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i51l67a86n 91S63t31e34h57l66í83k 7410539613151

Pěkný článek. R^ Představa, že existuje taková hustota látky, že z ní uplácaná kostka pro "Člověče nezlob se" by vážila 34 tun je šílená. A to ještě existují neutronové hvězdy, které mají ještě vyšší hustotu.

0/0
doporučit
20.8.2017 13:00

D70a44n54a 94T11e72n49z97l83e67r 5100682765663

R^ A tuhle máme skoro na dosah. Nebýt moderních dalekohledů, nikdo by o ní nevěděl. Kdoví, co ještě všechno máme na dosah... :-) Přeju krásný den, Milane, mějte se moc hezky. R^

+1/0
doporučit
20.8.2017 13:19

J22a37r46o86s44l93a38v 53V39a57v21ř60í33n27e89k 8340670293437

Psí hvězda. Pak že psi vyjí na měsíc. Musím zjistit, na co vlastně vyjí ti mí dva. :-)R^

0/0
doporučit
17.8.2017 18:57

D49a39n29a 50T23e67n68z17l22e90r 5900892815363

:-) Můj pes nevyje, můj pes fňuká. Možná je to tím, že je to fena. :-) Krásný den, Jaroslave a díky za návštěvu. R^

0/0
doporučit
20.8.2017 13:18

J72i98r82k71a 75B94r14u58n16n18e18r 4658782219537

R^

0/0
doporučit
14.8.2017 21:57

D54a20n88a 17T53e49n20z87l69e27r 5520932635193

Děkuju a přeju krásný den.R^:-)

0/0
doporučit
15.8.2017 9:31
Foto

K12l25á89r51a 52T20ů35m98o43v84á 2913704507568

R^Jen nevím, jak to bude s lidmi za 64 tisíc let.:-)

0/0
doporučit
14.8.2017 17:20

D74a28n62a 20T11e14n82z34l20e70r 5820282885933

:-) Možná už budeme dávno někde na cestách a necháme tu pár robotů, aby nám poreferovali. :-)

Krásný večer, Kláro. R^

+1/0
doporučit
14.8.2017 19:44
Foto

W63a31l54d93a 70W45i89n65t71e24r 6117509391309

To chce klid. :-)Za 4 miliardy let bude definitivní konec, ovšem to peklo už nastane za 2 miliardy a pro lidi už za miliardu let - to je ovšem hranice, takže prakticky nám zbývá něco přes půl miliardy let, kdy už teplota nepůjde srazit na přijatelnou mez. 64 tisíc let se do této doby zhruba vleze 800x, takže nejvyšší čas něco vymyslet a realizovat...:-)

+2/0
doporučit
14.8.2017 20:54
Foto

W46a64l42d24a 20W53i83n35t81e53r 6177619371959

R^Vynikající. Je dobře, že jste vzpomněla typ II, protože "státi se trpaslíkem" a k tomu bílým, je možné i přes jiný scénář, bez ohledu na touhu Wolkera. ;-)

0/0
doporučit
14.8.2017 11:41

D36a41n51a 15T52e73n32z24l19e51r 5610612925523

Děkuju za milá slova i návštěvu. R^:-) Je to fascinující hvězda, tak blízko.

Mějte moc krásný den, Waldo. R^:-)

0/0
doporučit
14.8.2017 15:58
Foto

W72a68l49d64a 24W26i62n95t68e41r 6887689571989

R^+1 Máte pravdu, je to za rohem a tam ať také se svým "béčkem" setrvá. ;-)

+1/0
doporučit
14.8.2017 21:13

D88a40n82a 26T61e64n83z27l17e49r 5220422925143

Ale béčko má opravdu moc hezké. :)

0/0
doporučit
16.8.2017 14:24
Foto

M22i36r71o45s30l69a25v 39M91a54c67e84k 5331675910862

takový malý trpajzlík a cvičí s tou velkou hvězdou docela fest

0/0
doporučit
14.8.2017 11:03

D90a35n21a 36T54e77n62z91l14e93r 5630412845323

:-) Malý a vzteklý trpaslík.R^

Krásný den, Miroslave. :-)

0/0
doporučit
14.8.2017 15:54

P13a59v42e44l 87V28é28b56r 5749522852611

Jsem malej, ale šikovnej!

0/0
doporučit
14.8.2017 19:12

D68a46n95a 90T48e53n35z61l80e37r 5190352225353

R^:-)

0/0
doporučit
14.8.2017 19:45

P45a45v34e92l 25V47é75b98r 5509732312901

Další výtečný článek, za který velmi děkuji.

Měl dvě, ne připomínky, ale pidi-rozvedení napsaného:

1) Ohledně zmiňovaného mihotání Síria: Platí, že mihotají se hvězdy, kdežto planety naší sluneční soustavy ne. Důvodem je to, že planety se nám jeví jako kotouček, který je oproti turbulencím vzduchu větší, takže se nezdá měnit jas, či polohu. Hvězdy se jeví jako body, resp. jejich "kotouček" je podstatně menší, než rozměr turbulence, takže ta jedna jediná turbulence může hýbat s jeho obrazem.

2) Spíše zajímavost: I když Sírius B má na povrchu gravitační zrychlení 400 000x vyšší, než naše zemské, uprostřed něho je gravitace (jako u každé hvězdy, či planety) nulová. Je to proto, že se gravitace, přicházející ze všech směrů, navzájem ruší.

+2/0
doporučit
14.8.2017 11:02
Foto

W81a68l82d41a 91W75i47n35t58e16r 6267609171129

R^ Přesně tak. Refrakcí mihotají i planety, ale nejde to znatelně znát, protože se až tak planety ve sluneční soustavě nejeví jako bodový zdroj vzhledem ke vzdálenosti.

Slupkový theorém - v centru nemá hmota kam "padat" a stejně tak padající těleso v homogenním poli "nepociťuje" gravitaci, takže byť ve všech případech tam gravitace je, její intenzita je nulová, pokud se proti ni nevytvoří odpor. S tím souvisí předpoklad, že v nitru černých děr mohou existovat vesmíry, jejiž metrika prostoročasu se odvíjí od hustoty vakua právě tím polem a "vnitřní" vzdálenosti jsou důsledkem šíření interakcí, proto může být vesmír velký jako např. ložisková kulička. S tím souvisí i "rozložení hmoty", které shledáváme z černoděrových simulací nachlup totožných pozorováním rozložení galaxií ve vláknech v našem vesmíru a stejně tak se jeví vnitřnímu pozorovateli expanze prostoru jen pouhou změnou hustoty vakua (změna šíření interakce), aniž by vesmír skutečně expandoval a přesto máme dojem, že je nám k dispozici stále větší prostor. Náš vesmír může být vnitřkem černé díry a mnohokrát krát do sebe vnořen. Proto asi nikdy nepůjde gravitace sjednotit s ostatními interakcemi, jakože určitě ne. :-)

+2/0
doporučit
14.8.2017 13:01

P72a48v36e22l 21V87é19b36r 5469892462491

No, neodvažoval bych se tvrdit, že cokoliv určitě nepůjde sjednotit s něčím jiným, jako např. ta gravitace. Není to proto, že bych měl nějaké indicie ukazující, že by nějaké sjednocení bylo možné (to bych musel být nadán duchem o několik řádů probudilejším, než teď, abych se mohl problému zasvěceně vyjadřovat), ale prostě proto, že vědomosti lidstva jsou (podle mě) v pouhých počátcích a nikdo ani netuší, co objevíme. Na druhé straně odmítám fantasktní teorie např. pana Stratila, protože jsou příliš vzdáleny (či spíše příliš v rozporu) současnému vědění a tak nějak tuším, že čím víc se vzdaluji současným hranicím vědění, tím pravděpodobněji bloudím.

+1/0
doporučit
14.8.2017 13:25
Foto

W40a60l25d32a 21W12i75n10t77e36r 6217179161289

Nemám čas si v nezávazné zábavné diskusi nejdříve vytvořit dlouhé alibi, jak bych na tom musel být duchem v rámci nějakého zasvěcení a pochopení, abych pak mohl něco napsat bez následků. V drtivé většině se jistím krátkým "asi" nebo všeříkající emotikonkou, nic méně, čerpám a porovnávám z publikovaného na nějaké úrovni, než ve které publikuje bulvár a předkládám lapidárně s ohledem na omezený prostor. Plést do toho pana Stratila asi jako srovnávací element (mohl bych to brát jako urážku), který si cucá z prstu a špatně chápe, stagnuje na náboženských představách, popřípadě špatně interpretuje, je asi důsledkem toho, že se berete příliš vážně a kontrolujete se tam, kde to vůbec není třeba, tj. v této diskusi, kde vůbec není třeba ani alibismu, ani hloupého mentorování. ;-D

0/0
doporučit
14.8.2017 20:42

D52a52n51a 14T53e57n55z88l88e69r 5810882665283

R^ Zajímavé, šlo by to jednou vypočítat? R^

+1/0
doporučit
14.8.2017 15:52
Foto

W27a43l42d70a 30W13i66n21t87e67r 6687769301559

Teorie gravitace v podstatě neexistuje a singularita je jen jiným termínem pro "nevím". Kde nejsou k dispozici data, není možného nic vypočítat, nic méně, naše okolí se nějak chová a projev se testuje v simulacích různých modelů, třeba v nitrech černých děr za předpokladu, že se nejedná o kvarkové povrchy schované za horizontem událostí, tj v prostředí, kde gravitace je a zároveň se neprojevuje bez něčeho svého "zkondenzovaného", co by ji "křivilo poruchou" už s citelným důsledkem, ale povahou toho jednoho .Zkondenzování -ze simulace předehřáté páry o nějakém tlaku a kondenzace do struktury nápadně připomínající vlákna galaxií, stejně jako něco jiného v rámci nasyceného roztoku a krystalizace z toho samotného "materiálu" - vše se nějak uplatnilo v modelech simulací. Pokud se uvažuje o filosofii, že gravitace už tvoří vakuum a tu gravitaci, kterou známe až z projevu (zakřivením prostoročasu z OTR) už jako znatelný důsledek, nemůže být v rámci interakcí sjednocena. Zklamaly nás modely buhvíjakých gravitací, ale např. taková entropická, která je jen špatně interpretována pro veřejnost, stejně jako model p-brán, mohou být docela slibné. Naštěstí předáváním zkušeností a teorií není nutné pokaždé startovat od nuly a je více času porovnávat a modelovat, z čehož někdy padají jakési tvrdší závěry, že snaha o sjednocení je jen ztrátou času.

0/0
doporučit
14.8.2017 19:49

J85i49r36k33a 46B20r20u82n25n39e83r 4288952869187

Tomu moc nerozumím, jen mi připadá hodně zvláštní fakt, že černou díru dokáže bez problémů opustit jen gravitace, ačkoli ta se šíří také rychlostí světla. Je možné že se opravdu s ničím sjednotit nedá (amatérský názor).

0/0
doporučit
14.8.2017 22:15
Foto

W21a78l63d56a 85W21i17n53t31e49r 6867109191199

R^+1

Kdyby byla gravitace interakcí hodnou sjednocovat, chovala by se stejně jako světlo, tj že by z černé díry nemohla uniknout a tímto by se černá díra nemohla gravitačně projevovat, ale ona se projevuje i vně schwarzschildova poloměru z důsledku OTR, tedy zakřivením prostoročasu z hmotnosti - pokud by se naše Slunce proměnilo v černou díru, tj že podle výpočtů by se muselo zhroutit do poloměru cca 3km, gravitační účinek na planety nezměněně přetrvává i daleko za hranicí Pluta naprosto normálně jako v případě nezhrouceného Slunce, takže ona odpověď je v hmotnosti (je fuk v jakém objemu a co může nebo nemůže uniknout) a ta hmotnost je příčinou poruchy - zakřivení prostoročasu, které je strmější u černé díry návdavkem za ušetřený prostor (potenciálová jáma u černé díry) - lze si to představit jako lupou koncentrované světlo z nějaké plochy, přičemž na celkové bilanci se nic nezměnilo. Původ gravitace je patrně přímo v prostoru, v jeho poruchách, které vyvolávají onu nám známou gravitaci se silovým projevem (jinak ji neumíme definovat) a musí za tím být hmota (černá díra nemůže být shluk gravitace na kterou by se porucha nemohla vázat zvláště je-li stejného charakteru (viz zákaz nahých singularit atd.) Poruchu lze např. vyvolat i velmi silnými elektromagnety, pohybem (STR).. a silový projev je vždy přitažlivý - antigravitace v tomto nemá smysl a proto asi neexistuje. Pokud by byly objeveny gravitony, sjednocení by nic nebránilo, ale jejich existence by se už nějak projevovala na černých dírách, ale nabízelo by to kouzelné možnosti v odstínění (antigravitace), protože vyrušení gravitace známým způsobem není žádným vyrušením. Gravitační vlny, jejich kvadrupolární charakter nevypovídá nic o gravitonech, ale o šířené poruše v moři gravitace alá vakuum pravděpodobně stejné podstaty, kde postupující vlnka je až tím projevem detekovaná skrze zhoupnutí času...

+1/0
doporučit
15.8.2017 1:37

J80i83r50k90a 43B10r30u11n15n68e20r 4428772169187

Tomu už trochu rozumím, díky.

0/0
doporučit
15.8.2017 2:03
Foto

W34a19l91d83a 95W57i83n49t79e42r 6477749701729

+R^Není zač. Modely, které si pohrávají s tím, co gravitace je či není a hledá se něco ke srovnání, třeba uvnitř černých děr nebo hmotných hvězd, tj že se tam něco vyrovnává k nule a přitom to tam je, aby k onomu vyrovnání vůbec došlo a ještě to zdánlivě tvoří "neutrální" prostředí, které o své povaze "silově" prozradí až jeho narušením, je skutečně výsledkem vážných úvah nacpaných do computeru spolu s topologiemi a aby nebylo málo, i s rezonancemi, které se hledají a z výstupu, stejně tak abstraktního jako ze zadání, padají právě ty modely, které vylučují gravitaci z rodiny "elektrických" interakcí, přičemž tyto asi vznikly právě oddělením atd. Toto bylo nějakým způsobem nevhodně zpopularizováno a model se stal předlohou vykreslování vesmíru, jako o černé díře se svým horizontem událostí atd. Proč ne, ale je to jen model, jehož presentaci si někdo vykládá jinak a neuvažuje, že s jedním přicházíme o druhé a naopak, což ve filosofii presentovaném modelu platí a v jiném, třeba s hypotetickými gravitony bude platit něco jiného vedoucí třeba ke sjednocení...

0/0
doporučit
15.8.2017 3:34

J76i59r98k13a 38B92r89u95n28n85e76r 4368372389717

Jestli to chápu jakž takž dobře, je prostě přirozené, že když se něco neví, objeví se mnoho hypotéz snažících se to vysvětlit.

0/0
doporučit
15.8.2017 13:50
Foto

W22a85l89d15a 48W62i38n54t31e13r 6117569731579

Je dobře, že jste použil termín "hypotéza", protože právě ta je mezi empirií a teorií, nemůže být dokázána, ale jen potvrzena či nepotvrzena, může být lapidární ve formulaci, jednoduchá, drzá, sofistikovaná, v každém případě vyvratitelná a musí se opírat o nějaké nezbytné důkazní minimum, nejčastěji to empirické. Toto se v podstatě odvíjí v této diskusi (někteří to bohužel nepochopili), protože teorie už je trochu o něčem jiném dobře podepřeném. Napŕ. na zánik vesmíru můžeme mít několik teorií, tj od rozervání, tepelné smrti, křach a cyklický vesmír - záleží, jestli je systém uzavřený či nikoliv a mnoho dalšího. Jakoby výplní těchto teorií, tj jakási spojka mezi modelem a pozorováním, nebo i předskokany teorií, jsou hypotézy v libovolném počtu odrážející v podstatě to, co jste uvedl. Nové teorie jsou spíš o lepších výkladech a principech předchozích a stávají se konkurenty předchozích - konkurenční teorie.

+3/0
doporučit
15.8.2017 19:31

J16i47r51k45a 61B34r35u72n67n17e43r 4408732209887

Doufám, že příliš neobtěžuji se svými drzými nápady, ale když jsme se dostali takhle daleko.

Einsteinova OTR se stala teorií proto, že nepolevil a své "drzé", geniální hypotézy velmi pracně doložil matematickým aparátem a nejen on sám, ale spousta dalších v ní objevily "poklady". Mně se mimořádně drze jeví, že OTR platí v rozsahu, od velkého třesku až k povrchu černých děr a dál ne. Jenže na i uvnitř ČD pro náš vesmír čas gravitačně stojí, z našeho hlediska se v ní nic neděje a singularita ještě neexistuje. V jakém času existuje, sama pro sebe ČD a lze o tom času uvažovat jako o pokračování principů OTR?

0/0
doporučit
16.8.2017 0:40

J54i12r67k87a 30B92r64u20n47n42e10r 4638732189967

Pardon: objevili.

0/0
doporučit
16.8.2017 0:44
Foto

W89a39l60d51a 95W82i75n79t62e79r 6647749431549

+1R^ Ani kdyby jste si půjčil něco od Hawkinga, třeba jeho černoděrové vesmíry či s naprostou vážností předpokládal, že inteligentní emzáci jsou naprosto běžní bez splnění jistých velmi důležitých podmínek, nedovolil bych si Vás skrytě přirovnávat k panu Stratilovi. ;-D Výhodou hypotéz jsou její stupně volnosti a toho využívá kdekdo, třeba i zmíněný Hawking, jehož hypotézy bulvár vydává jako teorie a stejně tak i Einstein nejdřív vytvořil předpoklad, ale pokračoval, tj že selektoval a zpřesňoval až po matematický důkaz. Ne vše bylo dobré, něco zbrkle zavrhl, ale tak jako věhlas nějaké hudební skupiny je dán i tím, že její špatné songy se prostě nehrají, podobně se tak děje i jinde. OTR si podává ruku s kvantovou gravitací, takže existuje přesah a singularita je synonymem pro "nevím" - nic zpoza horizontu událostí o něm neinformuje, ale od čeho jsou hypotézy? Jeden předpoklad je takový, že by hypotetický pozorovatel uvnitř singularity nic nepociťoval z gravitačních sil, ani z téměř zastaveného času a kolem něj by se rozléhal, jeho měřítkem, nekonečný prostor, chyběl by kauzální princip a samozřejmě nějaká OTR by neplatila, jako další ostatní, ovšem, jaké peklo se skutečně pod horizontem událostí skrývá a jak se skutečně projevuje singularita - jako oko hurikánu v bezrozměrném bodu nebo kulička namačkaných částic? Pokud tento model přenesete na Velký třesk, dojdete k otázce singularity tvořené sama sebou bez horizontu událostí (holou singularitu), časupodobnou, prostorupodobnou...? Okamžitě saháte po konkurenčních teoriích :-). K bodu t0 se ještě nedošlo byť jsme těsně blízko a nic to nemění na vývoji vesmíru.

+1/0
doporučit
16.8.2017 11:14
Foto

W53a24l36d65a 86W24i69n69t81e63r 6677609441839

Add: Električtí sjednotitelé interakcí předpokládají, že gravitace je jakási částicová kvazivýměna, byť na příkladu dvou černých děr v těsné blízkosti by ona vzájemná informovanost z tohoto patrná byla, ale zkusme černé díry od sebe oddalovat. Nadsvětelné gravitony (i ony potřebují nějakou únikovou rychlost) by zprostředkovávaly informaci z původu zdroje i o "zamrzlém" čase toho druhého a na tom stojí další hypotéza, že od sebe velmi vzdálené černé díry si "myslí", že jsou stále u sebe a má to poskytovat hyperprostorovou zkratku. Pravděpodobnější je, že o tu vzájemnou informovanost dvou objektů se zprostředkovaně postará sama porucha prostoročasu svým zakřivením (OTR), vyvolávající tu sílu kterou známe jako gravitační a to je asi jediný most, který spojuje dva objekty polem, které nevniklo kvazi účelově, ale bylo vyvoláno poruchovou deformací toho stávajícího, které třeba souvisí s temnou hmotou... Proto se už asi sjednotitelské ambice projevují někde jinde a to skrze samotné tkanivo prostoročasu v konkurenční teorii, ve které se svým způsobem angažuji také a nepředpokládám, že příčina je v atributu elektrických sil, které spíš něco vypovídají o důsledku oddělení. ;-)

+1/0
doporučit
16.8.2017 11:58

J57i40r40k70a 61B30r73u42n75n10e11r 4918642729167

Díky, ale to si si musím nechat projít hlavou a nevím jestli to stráví.:-(

+1/0
doporučit
16.8.2017 14:01
Foto

W46a33l19d87a 40W83i61n44t88e40r 6637529751129

Brát s nadhledem. Úmyslně jsem se vyhnul popularizačním nesmyslům, které nemají oporu v žádné teorii, jako např. holografický vesmír, vzniklý špatným pochopením holografického principu, který je absolutně o něčem jiném a mohli bychom jít až k fotonu, který se dere ze středu Slunce na povrch statisíce let, aniž by byl kdy absorbován a emitován - souhrnně se jedná o Kaku povídky na dobrou noc, ale pozadu nejsou ani některé kapacity, které si holt na svůj chleba v době těžké stagnace také musí nějak vydělat.;-)

+1/0
doporučit
16.8.2017 18:20

J94i63r81k23a 16B96r97u22n14n39e58r 4958232829657

V mnoha popularizacích jsem si také všiml. Jsem otevřený drzým názorům, ale někdy se mi zdají jen přeháněním.

+1/0
doporučit
16.8.2017 19:13
Foto

W13a66l50d36a 92W80i62n75t94e71r 6767219161309

Třeba popularizační strategie Freemana je v tom, že umí nastudovat a opapouškovat skripta, ale jen proto, aby našel skulinu, kterou využije k zaplácnutí pánbíčkem. To už je mi milejší Kaku, ale nedoporučuji jeho překroucené teorie vytasit někde u zápočtu :-). Pokud se někde přehání, aby nebylo místo pro náboženství a s tím související blbé pindy o lidské nedokonalosti, pak to kvituji. ;-D

+1/0
doporučit
16.8.2017 20:17

D81a31n45a 22T97e86n69z47l48e88r 5690212815513

Díky, moc zajímavé. R^ Fotonům myslím odpovídají právě ty gravitony, gravitace sama je interakce. Znamená to tedy, že hmota je porucha prostoru.

Fascinuje mě předpoklad, že za vysoké teploty byla gravitace to samé, co třeba magnetismus. Podle mě, pokud taková rovnice existuje, musí v ní hrát velkou roli teplota nebo hustota, jako vyjádření stavu prostoročasu. R^

+2/0
doporučit
15.8.2017 9:30
Foto

W95a81l42d85a 49W40i58n80t66e39r 6917459911969

R^ Předpokladem interakce jsou prozatím neexistující gravitony a to dává "prozatím" šanci i jiným modelům, stejně jako vyřešení informačního paradoxu zkrze GMB a mnoho dalšího, co nevzniklo z bulváru. Jsem nakloněn všemu publikovanému na jisté úrovni a pokud vyvstane takové téma, ve kterém figurují jenom gravitony, budu se jich držet a hledat v tom řešení, tj že nerad odskakuji z jednoho do druhého podle momentální nálady. ;-D

+2/0
doporučit
15.8.2017 11:28

D41a86n22a 26T45e45n18z67l81e84r 5160612835803

R^

0/0
doporučit
15.8.2017 20:54

D37a38n16a 21T24e37n15z12l65e39r 5640342985883

Děkuju za milá slova i za doplněk. R^:-)

Mějte krásný zbytek dne.R^

0/0
doporučit
14.8.2017 15:50

H59o72r66s37t 88A80n19t96o33n 28H83a20s19l68b26a49u14e32r 3908974806326

Dano, Sirius by bylo i zajímavé křestní jméno pro muže, možná existuje R^R^R^R^

0/0
doporučit
14.8.2017 10:16

D61a20n75a 13T57e16n15z31l17e12r 5640252555513

To určitě existuje - minimálně v USA. :-) Krásný den celé rodině. R^

0/0
doporučit
14.8.2017 15:45

O37n83d91ř70e64j 70F77i31l43i27p18c77z46y54k 8534253408721

Helium,4/2 He, to je alfa záření ? Sirius je ale daleko, takže to záření se asi na zem nedostane, otázka jestli se ty játra vůbec rozpadají...

je to škoda, poněvadž u nás houby nějak nerostou a trochu alfa záření by určitě neuškodilo:-(

0/0
doporučit
14.8.2017 9:58

O20n67d44ř45e90j 98F86i65l70i18p17c17z60y61k 8204283958291

Jo, a tomu egyptskému kalendáři jsem moc nerozuměl,ale přečtu to ještě

jednou s manželkou, ta je chytřejší a určitě mi to vysvětlí.

Jinak karma.:-P

0/0
doporučit
14.8.2017 10:02

O35n81d35ř79e13j 77F27i15l47i85p37c82z86y89k 8924853788111

Jádra, e Kerne, keiner Leber

0/0
doporučit
14.8.2017 10:03

O96n21d53ř29e60j 95F36i42l40i44p40c51z17y38k 8464463638771

keine

0/0
doporučit
14.8.2017 12:00

D61a90n71a 24T19e18n72z16l62e92r 5890122685733

Já chvilku tápala proč zrovna játra a hledala v tom Cimrmana. :-)

0/0
doporučit
14.8.2017 15:44

D34a37n40a 16T36e48n13z34l82e90r 5330972545503

Ano, to je alfa záření - a nedostane se k nám, je to hodně daleko. Alfa je hmotná částice a letí proto nutně podsvětelnou rychlostí.

Alfa pomáhají houbám? :-) Děkuju s návštěvu a hezký den přeju. R^

0/0
doporučit
14.8.2017 15:42



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.