Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Dík za recept. Kombinaci kvásku a trochy droždí používám jen v časové tísni, není to špatné. Ale přece jen ta přirozená fermentace živým kváskem je pro mne lákavější.

S tím vyklápěním z formy od pekárny - může být to být poškrábáním od semínek, ale ta se tam dávají přece až k závěru. Mně to nešlo ven kvůli zapečení háků, a ještě horší to bylo, když jsem háky vyndala. Ty hřídele se zapekly tuplem. Pomohlo s nimi odspodu zavrtět. Jinak jsem to vždycky dostala ven je pouhým škubáním formy ve vzduchu. Jen jednou jsem manželovi řekla, aby vyklopil chleba a popsala, jak to dělám, varovala, aby s formou neklepal o hranu. Měla jsem z formy pěkný kosý hranol, naštěstí jsem to trochu srovnala.

U toho průmyslového chleba... oni používají kvasnice a na jejich lepší rozjezd tam asi dají cukr jako se dává do buchtového kvásku a ony to ty kvasinky asi nespotřebují vše. Jojo, průmyslová výroba dokáže pokazit i stará dobrá jednoduchá jídla:-(

1 0
možnosti
DT

Živý kvásek by byl asi lepší, ale já na to nejsem nejspíš dost disciplínovaná. :-) Na tom posledním obrázku vpravo je můj kvásek, ona je to taková břečka, možná je také živý, jen spí. Je ale fakt, že s domácím kváskem to máte určitě levnější a lepší.

Můžu potvrdit, jen jsme nakonec museli chleba z formy opravdu vyklepávat, nakonec o zem, potom nepomohlo ani to a museli jsme chleba dolovat zboku rukou a když to přestalo jít i takhle, řekla jsem si "a dost". Kvasnicové sladké buchty v tom ale dělám dodnes.

Máte pravdu, to bude ono - chtějí to mít rychle nakynuté, tak do toho dají cukr. Nevěřila byste, kde všude ten cukr už je. Před rokem-dvěma začali dávat cukr i do nudlí. Asi to zákazníci chtějí nepatrně sladší. Ve všech normálních nudlích je dnes 3,6 g cukru. Takže od jisté doby dělám i vlastní špagety, nudličky do polévky... nebo chodím po krámech a studuju, jaký druh ještě dělají podle starého receptu. V Německu je dostání momentálně jeden - "černá" (obal) varianta nudlí Riesa. ... Sladké nudle... jeden by nevěřil... :-)

Děkuju za návštěvu a přeju vám krásný den, Marie. R^

0 0
možnosti
JB

:-)Vypadá docela pěkně.

0 0
možnosti
JB

A je v něm hodně prvků.

0 0
možnosti
Foto

R^Už jsem si skoro myslela, že je čtvrtek.;-D Taky jsme jednu dobu pekli, ale v pekárně. Pak se párkrát nějak nepovedlo, a od té doby nic.:-P

0 0
možnosti
DT

Ne, tohle bylo mimo plán. :-) Inspirovala mě paní, která tu ukázala svůj postup pečení chleba. Fascinující, u ní se to těsto nelepí, já na něj radši ani nesahám, půlku bych ho musela sundávat z rukou do umyvadla. :-) Zítra bude něco o písku... krásný večer, Kláro. R^

1 0
možnosti
Foto

H50a39n69a 90V78l16k78o57v36á

11. 10. 2017 17:16

Děkuji za inspiraci i podrobný návod.

0 0
možnosti
DT

Rádo se stalo, mějte krásný večer, Hano. :-)R^

0 0
možnosti
DT

Taky pečete chleba, Alžběto? Mějte krásný den. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

Jako koníček to není špatné. Ale získávat "chléb náš vezdejší" (obrazně i doslova) touto cestou se mi v běžné domácnosti nejeví příliš praktické.

0 0
možnosti
DT

Máte pravdu, je to opravdu nepraktické. Já to dělám proto, že jeden člen rodiny nesnáší cukr (intolerance v extrémní formě) a zjistila jsem, že do místního průmyslového chleba ten cukr potajmu cpou také. Po delších a drasticky vyhrocených problémech jsem začala dělat chleba vlastní. Ono je to u mě v podstatě jedno, já musím dělat vlastní úplně všechno, protože cukr je v podstatě ve všem. :-)

Díky za nahlédnutí a zájem o blog, mějte moc hezký den, Vladimíre. :-)R^

1 0
možnosti
DT

Vám díky za návštěvu. Mějte krásný den, Jano. :-)R^

1 0
možnosti
OF

Natur Sauerteig-přírodní kyselé těsto. Ich habe das uebersetzt ohne Woerterbuch

anzusehen.Alespoń jsem se procvičil v němčině,případné chyby prosím opravte.

Nějaké budou.

Recept je zajímavý, nemáme ovšem robota. Může robota nahradit moje žena ?;-D

0 0
možnosti
VV

Ano, rika se tomu otrocky preklad.:-)

0 0
možnosti
Foto

a to je chleba zvláště vhodný na dlouhé meziplanetární lety?:-)

0 0
možnosti
OF

Jen na Mars, na Neptunu by už mohl být trochu tvrdý.

0 0
možnosti
Foto

Pekař peče housky, pekařka chleba. Ať rodině chutná!!R^:-)

1 0
možnosti
VV

Housky se Mi moc nedari. Asi proto, ze nejsem pekar.

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,30
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.