Děkujeme za pochopení.
J57a66k22u16b 57K54o53u80ř48i64l
Karma. Taky jsem něco napsal o tom, jak se mohou vyrábět obrazy k nerozeznání od originálu.
"Molekogeno, a.s."
P35a86v20e41l 96K30a45m49a81s
Dobrý den Dano, psal jsem vám to již minule, ale opakování je matkou moudrosti. Vaše blogy jsou čtivé, zajímavé a různorodé. Těším se, až si opět najdete čas na další téma. Díky moc. :-)
Samozřejmě karma
D81a93n82a 40T62e88n60z94l95e98r
Vám moc díky za vaše milá slova. Jsem ráda, že vás moje blogy baví a potěší. Mějte moc hezký den, opožděně...
D29a55n16a 48T60e32n79z11l73e60r
Děkuju! Jsem ráda, že se vám líbilo. Krásný den, Jaromíre.
M33i18l40a66n 82S42t23e24h15l91í24k
Zajímavé Je otázka, jak dalece je popsaná metoda finančně náročná a zda by si ji mohl dovolit obyčejný smrtelník k ověření zakupovaného obrazu. Ocenění jenom znalcem dnes evidentně nestačí.
D70a62n46a 94T27e47n42z34l92e54r
Na obyčejné obrazy (s nepříliš vysokou cenou) to je určitě moc drahé. Netuším, kolik podobné analýzy stojí, ale určitě se dělají. Na univerzitách, co mají vybavení, ve výzkumných ústavech, apod. bych hledala. Je také otázka, jestli je k dispozici fingerprint z podobných obrazů. Dejme tomu malíř XY maloval v dílně A a B. Měl asi pořád stejné zdroje, ze kterých čerpal svoje materiály, pigmenty, apod. U už ověřených obrazů by se dala zjistit "mapa" stopových prvků. "Mapa" by se pak mohla použít u obrazů s nejasným původem. Možná by se naopak objevil nejeden originál, co byl nepodepsaný. Nebo alespoň díla z jedné "firmy" (malíři kdysi malovali v dílnách, kde pracovali také jejich učni a mistr jen domalovával to, co začali oni).
Opožděně ale přece - krásný den, Milane.
P25a36v61e36l 87V43é78b40r
(opět) žasnu nad šíří vašeho záběru. Z které že to jste galaxie?
D88a69n 36P98o32s83p52i12s64i14l
To je škoda, chtěl sem se vuyčit padělatelem, vidím, že se teď musím dát na něco jinéhoAle teď vážně, díky za další zajímavý a poučný článek
D41a68n48a 67T78e91n14z14l55e54r
Jsem ráda, že se líbilo - děkuju. Mějte příjemný zbytek večera, Dane.
K78l44á73r82a 64T75ů35m86o54v98á
A ty barvy by nešly vyrobit chemicky takové, jako byly kdysi? I když, jistě existují i další způsoby, jak podvodníky odhalit.
W76a80l96d41a 13W83i87n37t39e52r
+1 Určitě šly, byť některé receptury byly tajné, ale pokud podvodník dodržel postup, tj od podkladové barvy až po techniku glazurování a uměl tomu dát patinu třeba teplem nebo jinak, bez moderních ověřovacích metod nebylo možné odhalit falsum. Samotné plátno bylo většinu použito z méně hodnotných děl mistra, takže pro určení stáří zbývá jen ten olej na plátně.
J44i41ř23í 36S76v90o80b76o95d98a
Velice zajímavý článek
Vzpomínám si, že příběh slavného padělatele Han Van Meegerena byl také součástí vynikajícího seriálu "Dobrodružství kriminalistiky".Meegeren dokázal padělat Vermeerova díla naprosto dokonale, a to nejen technicky, ale i zpracováním. Dokázal vytvořit "Vermeerova" díla, která diváky dojímala k slzám. Když byla falza odhalena pomocí infračervené fotografie, tak byl jeho obraz "Emauzští učedníci" odstraněn z národního muzea v Rotterdamu, ale po protestech veřejnosti ho tam zase museli vrátit
D90a45n20a 88T24e53n94z53l43e56r
Podobně úspěšný byl Eric Hebborn, napsal svého času o svém padělatelském umění knížku. Když vyšla v Itálii, jeden fanoušek jeho padělaných obrazů to nevydýchal - byl zavražděn na ulici v Římě tuším tři týdny po uvedení té knihy do prodeje. On toho zfalšoval opravdu hodně, stovky a stovky obrazů a kreseb... takže není divu.
Děkuju za návštěvu, Jiří. Jsem ráda, že se vám líbilo. Mějte moc hezký a příjemný zbytek večera.
J58a65n 56P64r36a60ž70á17k
Zajimave. Cekal jsem metodu izotopu uhliku, ale trefil jsem vedle. Hezky vecer, Danko
D64a94n14a 76T73e13n20z46l30e47r
Stopové prvky to vždycky spolehlivě prozradí. Přeju krásný večer, Vám i zvířátkům.
- Počet článků 968
- Celková karma 19,30
- Průměrná čtenost 1331x