Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P17e29t35r 83Š60í64d43a

5. 3. 2018 14:36

Limitujícím faktorem nebyl vysílací výkon, ale výdrž baterií, a ta je u druhého stupně 12 hodin

Prodloužit jí by znamenalo někam dat solární panely, což jak jistě uznáte není jednoduché

Pro paní Danu, tendenčně jsi články, než od Vás už jsem dlouho neviděl, co technická informace, to chyba, jestli tímhle stylem píšete i ostatní ....

0 0
možnosti
JB

No, nepřesvědčila jste mne, ale to nevadí, dohodneme se, že se nedohodneme.:-)

0 0
možnosti
MF

Pozor, třeba zásadně odlišovat 2 věci:

Dosažení výšky 100km, což se považuje za hranici vesmíru. Tam se dostal New Shephard. Ten ovšem zdaleka nemá dostatek výkonu na oběžnou dráhu.

Dosažení oběžné dráhy. To je úplně jiná kategorie a to se dosud podařilo jenom F9 (myšleno přistání vertkální přistání boosteru).

Jinak z jiné strany, New Glenn vypadá velice dobře a moc se těším až odstartuje. Jen se bojím že to nebude dřiv než za 5 let a tou dobou už může být irrelevantní.

0 0
možnosti

Ono srovnavat tak rozdilne stroje je dost problem. Ale jakkoli je prvni stupen Falconu mnohem vetsi, vykonnejsi a tezsi nez nosna raketa New Shepard, v obou pripadech je let a navrat stupne suborbitalnim manevrem.

0 0
možnosti
MF

Jenom technické upřesnění: SpaceX není veřejně obchodovaná firma, takže na tom co vídí akcionáři nezáleží....

0 0
možnosti
MF

Tak nechte mě hádat. Přestalo Vás bavit číst pořád dokola o nějakém Muskovi, tak jste si na google nechala vyhledat články které Vás utvrdily ve vašem názoru.

Bohužel jste už nepátrala o kontextu těch článků. Tak jenom na vysvětlenou: Existuje firma Tesla, která je akciovou společností. Cena těch akcií je už léta šílená (já bych do nich neinvestoval) a neodpovídá klasickým poučkám o výkonu firmy. Proto je spousta opravdu velkých investorů kteří už léta mají vsazeno na jejich pokles.

Aktuálně se jedná o deset miliard dolarů.

Bohužel, cena se nevyvíjí podle jejich představ a tak potřebují "odhalit pravdu" jakýmikoliv prostředky. Tendenční články o SpaceX jsou jednou z levných možností jak se snažit situaci zvrátit. Jak je vidět, vždycky se někdo nachytá.

Jinak mě opravdu pobavil Váš názor jak SpaceX "vysává" NASA/USA. Abychom to podpořili nějakými čisli, zkusme začít třeba tady:

https://www.theverge.com/2017/11/10/16623752/nasa-commercial-cargo-crew-spacex-orbital-atk-boeing-orion

1 0
možnosti
WW

Už bylo diskutováno, včetně nadhodnocení a podezření z podvodů...K tomu odkazu - také už bylo někde uvedeno, že to nebyly Muskovy lokty ani naivita, dát někomu prostor pro tzv vize, ani samoprosazení se na trhu, ale chladný kalkul NASA, která si jej soutěží vybrala k plnění nějakých úkolů a ty provádí dobře. Státní dotace, dotace ze strany NASA, peníze za podíl NASA...to bylo předmětem, nikoliv peníze za vynesený náklad, které jsou v režimu zavádění ceny nižší, ale víc jak dvakrát stupeň nestartoval, tak se uvidí, jaká cenová politika zvítězí. Nutno poznamenat, že na ceny zareagovali všichni (proto se tvrdí, že ceny vynášení nákladu jsou zhruba u všech stejné) a tak, jak si dnes vybíráte benzinovou pumpu už podle vzdálenosti od bydliště a ne až tak podle ceny, s nosiči to bude stejné s jediným kritériem vybuchujících raket a experimentů (někteří už dali přednost jiným "dopravcům"). Všechno ukáže čas a protože se NASA chce věnovat ušlechtilejším cílům, přenechá tahání nákladu soukromníkům. Jestli si chce Musk plnit vize, měl by přidat, protože více supů na trhu se projeví v ceně a nevylučuji nějaký ten kartel.

0 0
možnosti
RV

Je mi líto paní Dano, ale tohle jsou bláboly. SpaceX se zúčastnil soutěže NASA (COTS), Dragon a Antares ji vyhráli a tak jim NASA dala tolik peněz, kolik se jí vyplatilo - férová soutěž. Výsledkem je Falcon IX s úspěšnou bilancí startů a teď i Falcon Heavy na trhu. Ostatní - Arianespace, Delta+Atlas, Rusové, Čína - museli provézt hodně tvrdé seškrtání nákladů, aby jim zůstali aspoň nějaké zakázky. Takže o úspěchu může pochybovat jen fanatik. Každý výrobce má úspěchy i problémy. Postup zvolený SpaceX - co nejjednodušší raketa, maximalizace sériové výroby, opakovaná použitelnost pro větší rozsah nákladů - se osvědčil. PR - je to americká firma, akcionáři musí vidět úspěchy. Pokles ceny zvětšuje trh a motivuje i ostatní k inovacím - jednoznačný přínos. Pravdu o Zumě se nedovíme, raketa fungovala, jak měla, o nákladu nevíme - klidně to může být úspěšná mise.

1 0
možnosti
PK

Dobrý den Dano, nezapojím se do komentářů viz. níže, jelikož o této problematice vím - s prominutím - kulový. Takže jestli máte pravdu vy nebo vaši oponenti, nedokáži určit. Pro mě je důležité, že mám rád vaše články a přináší mi pohled na E. Muska i z jiné strany než většina oslavných textů na internetu. Mám vždy rád různé pohledy na různá témata a za to vám moc díky. Mohu si utvářet vlastní pohled, což je, podle mého názoru, v životě důležité. Těším se na další a dávám karmu.

0 0
možnosti
Foto

Dano, Pavel mi mluví z duše. Pavle, díky!

0 0
možnosti

Ono bohužel jít proti dojmologii ze SpaceX vlastní dojmologií vychází dost rozpačitě, SpaceX má na p.r. přece jen lidi na plný úvazek

Takže by to chtělo fakta. A těch je teda dneska málo.

Třeba to řečnění o spirále vývoje a produkce. Prezentuje se nějaká teorie, která sice odpovídá urtčitým obecným poučkám o trhu, ale proč je tak strašně důležitá v kosmickém průmyslu, z toho nevyplývá. Pak se do toho nelogicky zamotají US raketoplány, ze kterých se nakonec vylouplo něco trochu jiného než orbitální náklaďák a jejichž finanční náročnost má své kořeny v jejich technické podstatě. A zakončí se to zkratkovitě tím, že Musk by neměl stavět rakety. Čísla? Statistiky? Na co, když máme ideovou linii, že :-/

Nejen, že to na sebe nenavazuje, ale argument, že je dost spolehlivých nosičů nerespektuje souvislosti. V USA byl po vyřazení raketoplánů k dispozici prakticky jen Atlas V Lockheed/Boeing. Spoléhat se na jediného US dodavatele a ostatní státy včetně Ruské federace, není styl US státních organizací. Proto za peníze NASA létá Falcon a Antares. Ne proto, že Musk je podvodník.

Ohledně průšvihu se Zuma se po netu spíše spekuluje, oficiálně se mlží a technické detaily zatím nejsou venku. Ale tady je jasno, není totiž důležitý způsob odpojení satelitu, manévrovací možnosti druhého stupně Falconu, jak dlouho zůstane v ovladatelný a jak dlouhé bylo časové okno pro uvolnění satelitu. Nic z toho není důležité, když víme, že Musk je fuj fuj.

Já si nemyslím, že by Musk byl spasitelem pokroku a je určitě správné rozebrat důvody proč jsou některé jeho vize nereálné, ale používání účelové argumentace to shodí jako celek

1 0
možnosti
VM

V86á56c23l86a92v 64M73a43c58h

26. 2. 2018 19:10

dost ubohý článek

2 1
možnosti
DT

Ano, hrozné. Bere to iluze. Ubohé. :-) Mějte krásný večer, Václave. R^

1 1
možnosti
Foto

A k čemu je dobrá reklama v místech, kde ji stejně nikdo neuvidí?8-o

0 0
možnosti
DT

On se samozřejmě nezapomněl zmínit v obrovské PR kampani, že tam letí jeho Starman v jeho autě. Takže tu reklamu viděli především na Zemi. Krásný večer, Kláro. :-)R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 970
  • Celková karma 19,64
  • Průměrná čtenost 1328x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.