Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

P27e70t12r 77F16r84i26č

4. 3. 2018 19:30

Zajímavě rozebrané. Nikdy sem nad tím takhle nepřemýšlel - beru to tak, že voda z prádla vymrzne. Prostě prádlo věším pouze ven i za mrazu (většinou večer, jinak na to je čas málokdy), nejdříve ztvrdne, pak trochu změkne a po sebrání (pokud ho tedy seberu než spadne večer rosa) je doma v pokojové teplotě při rozvěšení za 1 hodinu suché na troud - to se ale zase blbě žehlí, takže žehlit lépe hned po sebrání a nebo sbírat po spadu rosy (naše babičky prádlo před žehlením "kropily").

Dám vám tip na další fyzikální rozbor - lze sušit prádlo venku i za deštivého počasí (takového typicky aprílového)?

0 0
možnosti
DT

:-) Aprílové počasí jsem zkoušela. Pětkrát zmoklé prádlo začne mít čmouhy (nedaleko povrchového dolu) a začíná jemně smrdět. :-) Z věděckých důvodů nemůžu doporučit, protože to, co tam smrdí, je flóra a fauna. Sice by si s tím tělo asi poradilo (dokud to prádlo není v takovém stavu, že by začalo mrkat), ale riskovat se někdy nevyplatí.

Krásný večer přeju a díky za návštěvu. R^

0 0
možnosti
WW

R^ Velmi hezky podané.

0 0
možnosti
DT

Děkuju za milá slova. Mějte se moc hezky, Waldo. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

sem nevěděl že sušení prádla je vědecká disciplína:-)

0 0
možnosti
DT

:-) Od sušení prádla je už jenom krok k sušení mokrých (vzácných) knih. R^ Případně k sušení potravin. Nejenom vědecké, ale také co jsem slyšela tak dost lukrativní téma. :-) Krásný večer, Jaromíre.

0 0
možnosti
DT

Děkuju za návštěvu a přeju hezký den, Jirko. :-)

0 0
možnosti
Foto

I87v67a63n 73M92a20r17e82k

1. 3. 2018 18:23

Za mrazivého slunečného počasí pověsím okolo 10 hod. prádlo ven na šňůry. Ve 14 hod. je už suché a nádherně "voní" mrazem. Doma ho nechám jen trošku ovlažit a vydýchat a v 15 hod už je voňavé ve skříni . 8-o

1 0
možnosti
DT

R^ Voní to už z dálky. R^ Mějte krásný večer, Ivane a díky za návštěvu. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Vidíte to, a já jsem si myslela, že to generace přede mnou sušily venku, protože se všechno dovnitř nevešlo. A připomněla jste mi, jak nečekaně přimrzlo a mamka takhle přinesla z balkónu plenky v prkenné podobě.;-D

0 0
možnosti
DT

:-) Do takových plenek se asi batolata nebalí ráda. :-) Dřív věděli, co je dobré a co ne. Škoda, že většina toho vědění nějak z praktického života vysublimovala. :-) Mějte krásný večer, Vy i kocourek. R^ (Ten je asi z mrazů daleko méně nadšený ... )

1 0
možnosti
JL

Konecne tema ktere ma logiku, pani Dano. Dobre zpracovano a vyborne vysvetleno. Moje znalost tohoto suseni jsem ziskal od moji maminky. Priznavam, ze bez fyziky. Dnes to nemusime s manzelkou pouzivat. Pocasi zde, kde ziji, je suche (az moc) a slunecne (300 dni v roce).

Presto vam dekuji za milou pripominku z mich mladych let.

0 0
možnosti
DT

Nezbývá než zajet někam, kde mrzne. :-) Mějte hezký večer, Jaroslave. R^

0 0
možnosti
Foto

R^To je hezké, Danko. Mrazy za pár dní skončí a když přijde sníh nebo déšť, budeme muset sušit doma:-)

Hezký den:-)

0 0
možnosti
DT

R^ Přesně... Přeju krásný večer Vám i zvířátkům, mějte se moc hezky, Honzo. :-)R^

1 0
možnosti
PH

Celou dobu, po kterou jsem četl Váš článek, mi běžela hlavou vzpomínka na oblíbenou, už velmi starou flanelovou košili, se kterou jsem v mládí jezdíval na vandry. Jednou večer mi ji kamarád, nechutným způsobem znečistil a já ji, důkladně vypranou a vyždímanou, nechal přes noc viset venku na šňůře. Tu noc mrzlo a ráno jsem košili našel na šňůře dokonale ztvrdlou a při pokusu přestěhovat ji do tepla, jsem jí ulomil rukáv.8-o;-(

V závěru článku jste to vysvětlila, nicméně od doby, poměrně unikátním způsobem zničené košile, ze zdráhám sušit prádlo v mrazu. Popravdě neznám nikoho, kdo to dělá. U mně to tehdy bylo nouzové řešení a ten mráz jsem nečekal. Ale v dnešních dnech, by se to rozhodně dalo vyzkoušet. Bohužel, I kdyby se to osvědčilo, jako obyvatel Jihomoravské metropole těch mrazivých dnů v roce moc nezažiju.

0 0
možnosti
DT

:-)R^:-) To je opravdu luxusní historka.

Spíš mě udivuje, že jste nezmrzli vy!

Krásný večer a díky za návštěvu blogu, mějte se hezky Pavle. R^

0 0
možnosti
Foto

Znám od babičky. :-) Jen se musí dávat pozor, aby se prádlo nepolámalo, když se s ním manipuluje ve stavu zmrzlém.;-)

3 1
možnosti
DT

R^ Samopokusem jsem zjistila, že prádlo je opravdu překvapivě rychle překvapivě zmzlé na kost. Po sundání kolíčku se nechce pustit šňůry! :-) Věřím proto, že by se dalo i polámat. I když je fráze "a nezlom mi ten ručník" dost ... exotická. :-) Přeju krásný večer, Marie, mějte se moc hezky.

0 0
možnosti
  • Počet článků 969
  • Celková karma 19,02
  • Průměrná čtenost 1329x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.