Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A co do toho vnést trošku zmatku tím, že Země je placatá.....:)))

Samozřejmě si dělám srandu...:))

Ale nedávno jsem objevil web, kterej se zabejvá tímto tématem. Nejdřív sem si myslel, že to jeden velkej fór, ale chlápek to myslí vážně...:))

Nicméně stejně mi nedalo chvíli "spát" jak je možný vidět Chicágské mrakodrapy přes michigenské jezero, když by měly být několik stovek metrů pod horizontem. Ale nakonec jsem na to asi přišel...:))) Sem zvědavej estli má na to někdo nějaký další vysvětlení.

https://www.placata-zeme.cz/zakriveni-zeme/

1 0
možnosti

Placatá země. To nám ještě chybělo. :-) I když mezi místními blogery se nachází pán, který tvrdí, že se Země rozpíná, protože ... prostě proto... :-) Také nějaké zastánce duté Země byste jistě našel.

Nechám se poddat. Proč jsou vidět? :-) Krásný den přeju a děkuju za milou návštěvu. R^

0 0
možnosti
Foto

R^Na Venuši ale žádné Slunce vidět nebude.;-)

0 0
možnosti

:-)R^ Možná jednoho dne, až proběhne terraforming... ale to bude muset zahrnovat mohutné zastínění planety a soustavu zrcadel kolem ní (k vyrovnání dlouhého dne a dlouhé noci), takže si změnami konfigurace konstrukcí na oběžné dráze bude moci udělat kdokoliv východ Slunce kdekoliv. Budou to dělat na přání třeba k narozeninám velkých státníků a tak... :-)

Mějte krásný den, Kláro, ať se daří. R^

2 0
možnosti

:-)Úžasné jsou vaše blogy, Danko, rád je čtu, jsem založením také vědec i když se vzděláním jsem skončil na střední škole chemické, chemie mne ale stále baví:-), i když jsem už v podstatě senior 60tník:-)

0 0
možnosti

Tak to vás potěším v pondělí - budu rozebírat směsi na pečení - a tam se oko chemika potěší. Krásný den přeju a děkuju za milá slova. :-)R^

0 0
možnosti

P77a90v46e86l 84V51é43b10r

14. 6. 2018 11:36

Pěkné cvičeníčko z geometrie. Pěkné, moc pěkné. Děkuji.

0 0
možnosti

Jsem ráda, že se vám líbilo, Pavle, děkuju za návštěvu. Mějte krásný zbytek dne. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

R^Pěkné.:-)

Když to maximálně zjednoduším, tak na Marsu je den nepatrně delší naž na Zemi, takže Slunce by tam mohlo vycházet a zapadat o maličko déle než zde. Jenomže Mars je od Slunce dál než Země, takže se tam Slunce jeví jako menší a ve skutečnosti tam bude vycházet a zapadat kratší dobu.

Venuše je ke Skunci blíž a navíc má o mnoho delší den (pomalejší rotaci kolem své osy), takže by tam mělo vycházet a zapadat mnohokrát delší dobu než na Zemi. Jenomže kvůli mrakům není vidět:-(

Hezký den, Danko:-)

2 0
možnosti

R^ Bravo! Myslím, že je to naprosto přesné. Děkuju moc a přeju vám také krásný den, Vám i zvířátkům! :-)R^

1 0
možnosti

P30e61t87r 50M50u87n44z40a33r

14. 6. 2018 10:11

Mám pocit, jestli se ještě v délce tohoto jevu neprojevuje atmosférická refrakce, ta by ten západ/východ slunce měla ještě prodloužit, ne?

Jinak trochu romantiky - západ slunce z rozhledny Slovanka v Jizerkách

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6662c405-940c-4fda-be2c-ee894b391733.jpg

0 0
možnosti

R^ pěkná pohlednice.

0 0
možnosti

R^ Pěkně napsané. Až se osídlí Mars, třeba někdo z tamních sestaví pro Slunce tabulku úhlových délek na ekliptice, pochopitelně takové, která je odvozena od Slunce-Mars, nikoliv od Slunce-Země. Do přesných efemeridů se započítává i nadmořská výška, takže bude nutné stanovit nějakou pomyslnou "hladinu".

1 0
možnosti

R^ A navíc budou potřebovat vlastní čas! Tedy vlastní hodinky, protože jejich den bude dost divoký. Nejvíc se mi líbí ten návrh, že marsovská sekunda bude prostě a jednoduše trvat o něco déle než pozemská. Pak budou moci lidi na Marsu nosit svoje pozemské hodinky (jen trochu zpomalené), protože marsovský den bude mít také 24 hodin.

Ten nápad by mohl být od Muska... :-) Všiml jste si, že chce stavět v Chicagu metro, co bude jezdit 230 km/h?

Mějte krásný den a díky za milou návštěvu i milá slova, Waldo. :-)R^

0 0
možnosti

Děkuju za ni - i za milou návštěvu, Ladislave. Mějte krásný zbytek dne. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji, to mě nikdy nenapadloR^;-D

0 0
možnosti
Foto

sám jsem si to jednou při západu slunce odměřil na posedu stopkami na mobilu. Počkal si na moment, kdy se dotklo vrcholků lesa a típnul stopky, když se za ně schovalo. Naměřil jsem sice víc než dvě minuty, ale to proto, že se jeho kotouč v atmosféře jeví větší. Každopádně jako základní informace mi to pro představu rychlosti otáčení Země bohatě stačilo. Více mně vadí, :-)když se mi při 200 m odpalu odchýlí golfový míček o pár průměrů slunce.

1 0
možnosti
Foto

Danuš, u nás už se druhý den neukázalo. Asi vytáhnu lyže... Hezký den i bez slunce! Zajímalo by mě proč se mu také říká MOZOL? Možná to ví pan Paleček. Tobě celý R^:-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS