Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J95a87n 81H13u17r94k74a

30. 10. 2018 18:57

konečně vím proč jsem nezvladatelně přitahován k jídlu....krůta s bramborovým salátem...koprová...lečo...já nejsem nenasytný ja jsem ultramagnetický:-P;-D;-D;-D

1 0
možnosti

Univerzální magnetismus. :-)R^ To je hezké vysvětlení.

Přeju krásný večer a díky za milou návštěvu. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^R^Takže magnetické je všechno, v čem je hodně vody.8-o:-)

0 0
možnosti

V podstatě ano a nemusí se na tom nutně podílet voda. Bylo již uvedeno v blogu, takže jen parafrázuji - stejné vlastnosti má třeba grafit, bismut nebo zlato atd. Jde však o formu magnetismu - diamagnetismus, který jakoby ze svého objemu vytlačuje cizí magnetické pole a to se projeví odpudivou sílou. Je to tedy závislé na vnějším magnetickém poli, tj čím větší jeho intenzita, tím větší odpudivá síla. Stejnou závislost na cizím magnetickém poli mají paramagnetické látky, jejíchž projev je opačný, tedy přitažlivý a poslední jsou feromagnetické látky, které si svůj magnetismus udrží samy bez vnějšího magnetického pole narozdíl od dvou výše uvedených a ty dobře znáte - to jsou např. magnetky na ledničce apod.

0 0
možnosti

Děkuju a přeju krásný večer. :-)

0 0
možnosti

To jsou věci na tom světě, Dano!

Ovoce v naší domácnosti musí být určitě "antimagnetické":-)) Jak jinak si vysvětlit, že můj muž na žádné nedosáhne:-) Zato maso ho přitahuje tak, jako když se přitahuje kov s magnetem!

Moc prima blog! Díky!

0 0
možnosti

R^ Další zvláštní druh magnetismu! Krásný večer přeju Marie, vám oběma. :-)R^

1 0
možnosti

R^ Jako vždy, zajímavé. Hezký ovocný kolotoč a levitace grafitu. Perpetuumobilně věřící aplikují bismut kvůli vysoké diamagnetické konstantě (ovoce je "slabé") a ne že by se jejich kolovrátky netočily, ale jaksi z toho principu není jiná výtěžnost, než dekorativní. ;-)

0 0
možnosti

R^ To jste napsal moc hezky, Waldo, dekorativní ... dekorativní fyzika. Při neznalosti těch jevů se dají lidi rádi přesvědčit, to máte jako s těmi hračkami se statickou elektřinou (různá točící se kolečka).

Krásný večer, díky za milou návštěvu. :-)

0 0
možnosti

Díky za článek. R^ Diamagnetismus je pro mne zcela nový pojem a to už se po světě pinožím pěkně dlouho. :-)

0 0
možnosti

Já děkuju vám za milá slova. :-) Ještě štěstí, že ovoce není magnetické v onom známém slova smyslu - i když by to asi bylo legrační. R^ Krásný večer, Milane, mějte se moc hezky.

1 0
možnosti

R^ Ano, salát naštěstí reaguje jinak než železo, jinak bychom ho museli z případného magnetu seškrabovat, ale magnetický je taky. :-) Přeju moc hezký den, Alžběto, mějte se prima.

0 0
možnosti

Mám rád vaše blogy.

Karma

0 0
možnosti

Děkuju, to mě opravdu těší. Kompliment vracím - já mám pro změnu ráda ty vaše. :-) Mějte krásný den, Pavle a díky za milou návštěvu. R^

0 0
možnosti
Foto

Pro někoho může být magnetem i jiná osoba, buď přitahuje nebo odpuzuje. Hezký nový týden, Dano!:-)R^R^R^R^

0 0
možnosti

To je fakt - a navíc to ani tak nemá co do činění s elektrotechnikou. Příroda je pestrá a znamenitá. Přeju moc hezký den, Horste!!! :-)R^

0 0
možnosti

P68a81v62e89l 26V65é87b73r

29. 10. 2018 8:09

Výborně, paní Dano, výborně.

Jenom by mě zajímalo, jak se chovají švestky ve slivovici. Pokus totiž není možný (alespoň v mých podmínkách), protože zkoumaný vzorek tajemně zmizí, než vyštrachám magnet. Odůvodněný předpoklad, že se jedná o sublimaci se mi nepodařilo prokázat, protože jakmile shromáždím větší vzorek, ztrácím o experiment zájem...

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,32
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.