Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J79a25n 13H56u81r46k66a

16. 1. 2019 2:49

;-Dtak sádra je můj nepřítel vždy když ji mám použít někdo něco potřebuje nebo se něco přitento a hrouda je na světě....přešel jsem na portlandský bílý cement a mám svatý klid...ještě mě nejdou štuky a peru se teď s fládrováním starého nábytku a dveří doporučuji

1 0
možnosti
OU

Když už tu byla řeč o delším tvrdnutí bláta s vodou, totéž platí pro tuhnutí povidel s rumem. Doporučuji ještě nastrouhat citronovou kůru, mletou skořici a lžičku rybízové marmelády s tlučeným hřebíčkem. Nejenže to bude neskutečně dobré, ale nemusí se hlídat hustota. Do buchet akorát. Dík Dano - to jen abych do té chemické diskuse vnesla trochu mlsnoty. :-) Zdravím, manžel si zítra počte určitě také rád. R^

1 0
možnosti
DT

Díky za vnesení mlsnoty a krásný den, Dano, mějte se moc hezky. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Každý řemeslník, co pracuje ze sádrou ví, že se může používat jen ve vnitřním prostředí. Pokud použijete sádru venku, tak se vám časem rozpadne.

Další chybu dělají řemeslníci, když používají sádru pod kachličkami k upevnění potrubí. Sádra časem nabobtná, (zvětší objem) a vybulí vám kachlíky. Správně se má pod kachličky používat rychletvrdnoucí cement, ale ten je zase velni drahý. Prozradím trik, jak ušetřit.

Smícháme elektrikářskou sádru s cementem v poměru 1 ku 1. Tato směs rychle vytvrdne a může se používat i venku, ale je mnohonásobně levnější..

0 0
možnosti
DT

Dobrý trik, díky. :-) Přeju moc hezký večer. R^

0 0
možnosti
Foto

Nepříjemná je jen sádra na některé končetině...R^:-)

0 0
možnosti
DT

R^ A ta se navíc nedá nijak urychlit. Chce to svůj čas. :-) Přeju krásný večer, Horste, ať se daří.

0 0
možnosti
Foto

R^Hezky clanek, Danko. Jednou jsem dal na radoby dobrou radu a aby mi sadra pomaleji tvrdoa, kapnul jsem do ni trochu mleka. Tvrdla sice pomaleji, ale pri tom se v ni nadelaly trhlinky:-)

0 0
možnosti
DT

R^ Tu reakci s mlékem jsem neznala - díky, to je zajímavé. R^ Čím to mohlo být...

Krásný večer přeju, ať se vydaří. :-)R^

1 0
možnosti
PV

P98a60v63e29l 83V70é82b22r

14. 1. 2019 16:48

Inu, ode dneška budu pohlížet na sádrové trpaslíky s větší úctou.;-)

Užitečné shrnutí vlastností sádry. Ta karma je, paní Dano, zasloužená (jenom se nemohu moc rozepisovat o vypouštění dosud dřímající karmy - ty zbývající posledně nějak brblaly...)

0 0
možnosti
DT

Děkuju za karmu, jako vždy milou návštěvu a milá slova, Pavle. Mějte moc hezký a hezký večer. :-)R^ Jsem moc ráda, že se líbilo.

0 0
možnosti
WW

R^ Zajímavý blog. Jde si uměle "vypěstovat" krystaly, jako z těch obrázků? Recyklace sádry - netušil jsem, že je to možné. :-)

0 0
možnosti
JH

J58a74n 63H37r69u82š22k24a

14. 1. 2019 14:07

no asi ne takovýto agregát, ale lze celkem snadno vypěstovat "monokrystal" poměrně značné velikosti...tedy u sádrovce jsem to nezkoušel, ale mám doma asi kilový krystal modré skalice...pěstovaný asi půl roku...

1 0
možnosti
MS

R^ Každý kutil by měl vědět, že když si připravuje směs sádry a vody, správný postup je přidávat sádru do vody a ne naopak.:-)

0 0
možnosti
DT

R^ Přiznám se, že to dělávám zásadně naopak - a tím pádem špatně. :-) Krásný den, Milane, díky za milou návštěvu.

0 0
možnosti
Foto

Jo, se sádrou jsme si jako děti vyhráli. Škoda, že byla na jedno použití. Rozbít a rozmíchat s vodou už nefungovalo, nedržela. "Upečení" mě napadlo, ale nebylo mi povoleno.;-)

0 0
možnosti
DT

R^ Můžete to zkusit, opravdu funguje. Proto také výrobci udávají, že sádra je plně recyklovatelný materiál - u nás se například sbírá ve sběrném dvoře. Přijde mi to divné, protože zbavit papíru (většinou jde o starý sádrokarton), pomlít a vysušit a navíc "upéct" je docela energeticky náročné - ale asi to je úlitba dnešní regenerativně hyperaktivní době. :-)

Krásný den, Kláro - mějte se moc prima. :-)

0 0
možnosti
ZK

Jako domácí kutil mám se sádrou praxi a přikyvuju, ano tak nějak se chová. Teď už budu tušit proč, takže jsem o trochu chytřejší - děkuju. Vaše články čtu rád. Jsou zajímavé a tématicky osvěžující zdejší prostředí, jen délku čtení si musím hodně nastavit. Nečtu pomalu, ale možná by bodlo, kdyby se molekuly mýho IQ trochu sádrou inšpirovaly :-).

0 0
možnosti
DT

Děkuju. Moc mě těší, že se vám líbí.

Délka blogu je jen takovým můj rychlý odhad. Vlastně je to tak, že nikdy nevím, co napsat do perexu, takže mám tenhle údaj, který dělá "plnivo", perex totiž musí mít určitý počet písmenek. :-)

Mějte krásný den a díky za návštěvu, Zdeňku. R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 18,98
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.