Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dostal jsem se sem dost pozde, malem mi "utekl" velmi zajimavy clanek, zase jsem se Dano z Vasi hluboke studnice informaci mnoho zajimaveho dovedel.

O uzitecnem zareni by mohl vypravet jeden z mych dobrych pratel. Pred lety mu diagnostikovali rakovinu prostaty, nastesti v zacatecnim stadiu. Leceni probihalo tak, ze mu mocovou dirkou zasunuli do prostaty radioaktivni sondu,(uz si nevzpominam, co to bylo za radioaktivni latku) kterou mel v tele sedm mesicu. Po te byla rakovina "zastavena", kazdym rokem na kontrolu a zatim stale v pohode. Diky radioaktivite (a take samozrejme ze se na to prislo tak brzy) mu to jiste zachranilo zivot.

0 0
možnosti

To zní drsně. 8-o Ale co člověk neudělá pro zdraví...

Tady se snad ani karcinogen prostaty v počátečním stádiu neléčí, ale sleduje se jen. To mě dost udivilo, když byl na řadě s touto nemocí tchán. Až teprve když by měl nádor opravdu růst a zlobit, tak operují a ozařují.

Mějte se moc hezky, Dane a zachovejte si zdraví. R^

0 0
možnosti

Pěkně vyloženo, zejména grafika je pěkně názorná a tak začínám mít POMALU pojem o rozdílech v druzích záření. Už se těším na další díl. A zdravím Dani.R^:-)

0 0
možnosti

Děkuju. Jsem ráda, že se vám líbí. :-)

Pro úplně naprostého laika bych to shrnula - radioaktivita není jen jedna, jsou to velice rozličné jevy, založené na různých částicích nebo vlnění. Proto záleží na daném typu a dané situaci.

Mějte moc hezký víkedn, ať se vám daří. :-)R^

1 0
možnosti
Foto

Reakcí na mojí diskuzní poznámku bylo tolik, že ani nevím komu bych měl odpovědět, ale je to stejně jedno, protože nikdo na moji otázku neodpověděl. Já vůbec nekritizuji Einsteina, ale jeho teorie STR a OTR, proto bych ocenil, kdyby se pánové přestali obírat mojí osobou, jako co jsem, co si myslím a podobné zbytečnosti a odpověděli na můj dotaz. Dokud nebude vyřešen problém "prázdného prostoru" nemůžeme vyřešit, jak funguje vesmír, co je temná hmota a temná energie.

0 0
možnosti
Foto

Možná by tedy bylo dobré, kdybyste znovu položil ten totaz, nějak na něj odkázal, nebo rovnou na toto téma napsal blog, aby se to nepletlo s tématem radioaktivity.

1 0
možnosti
Foto

Když jsem byl na exkurzi v protiatomovým krytu, bylo nám řečeno že je na 3 dny...že prý i kdyby jim nad krytem bouchla atomovka, po třech dnech radiace klesne na úroveň když už mohou ven...tak nevím.

0 0
možnosti

Pokud bouchne v nějaké výšce (některé bomby mají jen vyřadit elektroniku EM pulsem), je možné vyjít z bunkru poměrně brzo. Záleží na okolnostech.

0 0
možnosti
Foto

Skvělý článek. Děkuji.

R^Pracoval jsem 12 let na jaderné elektrárně. Pohled na radioaktivitu zevnitř byl jiný, než od mých blízkých venku, kteří mě pořád varovali, že mi vypadají vlasy, zuby ... dnes dělám školníka na gymplu a slyším jak ti mladí jsou nevděční, ale já jsem uvnitř .. a pro mě jsou to pořád zlatíčka. Čtyřicet pět let jsem aktivně fotil a situace je jiná, když jste metr od květiny a když si ji 100x přiblížíte optikou. Tedy je to o úhlu pohledu. :-)

0 0
možnosti

Kolik lidí - tolik úhlů pohledu. :-)R^ Budu se snažit, abych trošku přiblížila ten můj - v příštích částech.

Krásný den, Milane, mějte se moc hezky. R^

0 0
možnosti

Děkuju a mějte krásný den. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Pěkný článek, dávám karmu. Poučný pro ty, co ve škole nedávali pozor. Nemohu, ovšem se vším souhlasit, ale za to Vy nemůžete, protože vycházíte z momentálních znalostí. Nemůžu si pomoci, ale když slyším, že fotony někam letí, tak mě to vždy zvedne ze židle. Víra v pana Einsteina je nezměrná, s tím jsem se již smířil, ale ještě neházím flintu do žita. Rozdíl je mezi námi, že vy jste dobrá učitelka a já badatel amatér.

0 0
možnosti

P67a16v59e78l 20V22é81b19r

21. 2. 2019 13:31

Víte, vy svým bádáním silně připomínáte strýce Františka ze Saturnina (pokud jste to nečetl, napravte to - doporučuji). Žijete v zajetí svých představ a jiný názor, byť mnohokrát prokázaný (třeba i každodenní praxí) vás zvedne ze sedacího nábytku.

Kdybyste byl badatel amatér, tak byste dychtivě nasával nové poznatky. Takto jste diletant, který odmítá cokoliv "oficiálního".

3 0
možnosti
Foto

J28o37s58e12f 98B94á47r98t35a

21. 2. 2019 11:20

Paní Dano, vás bych chtěl mít doma. Marně se snažím vysvětlit partnerce, že mýt nádobí pod tekoucí vodou je blbost, stejně jako sušit 2 ponožky na sobě.

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti

Výborný úvod. Konečně jsem si ujasnil rozdíl mezi zářením alfa, beta a elektromagnetickým vlněním x, gama. Možná by nebylo od věci, kdyby záření alfa, beta mělo svůj specifický název, aby se poznalo, že nejde o elektromagnetické vlnění, ale tok částic. Protože jinak se to vše skrývá pod všeobjímajícím názvem z á ř e n í.

1 0
možnosti
Foto

Označení vzniklo historicky a tak to už zůstalo.

Fyzikové si tenkrát všimli, že záření, uvolňované z atomů, jde rozdělit magnetickým nebo elektrickým polem na tři složky podle směru, kterým se v tom poli vychýlí. Ty složky se navíc chovají různě i při průchodu látkou. Tak je označili třemi písmeny. Teprve později zjistili podrobnosti.

Podobně je třeba u elektřiny chápán směr proudu opačně, než ve skutečnosti tečou elektrony. Opět historicky daná konvence.

5 0
možnosti
Foto

Zrovna nedávno jsem dočetl knihu o M.Curie, jak měli s manželem pořád popálené prsty od radioaktivity. Sice zemřela na zhoubnou anemii, ale až v bezmála sedmdesáti letech. Dnes se naopak někteří bojí brát elektřinu, která byla vyrobena v Temelíně, aby z ní nedostali rakovinu. Je dobře, že tu vzniká článek, který míru nebezpečí uvede na správnou míru.

4 0
možnosti

P80a14v55e33l 30V14é21b49r

21. 2. 2019 10:33

Obávám se, že právě ty potřebné poučení to nepoučí. Oni mají svoji "pravdu" a jiný názor neuznají. Však se tu občas potulují přímo výstavní vzorky.

2 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,29
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.