Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jsem napnutá, jak to v tom praxi vysvětlujícím dalším blogu všechno dopadne. Zdravím Dani. A těším se. R^R^:-)

0 0
možnosti
DT

:-) Už teď můžu prozradit, že to dopadne dobře a vysvětlí to, proč reagujeme na radioaktivitu tak rozdílně. R^

Krásný den, Dano, mějte se moc prima. R^

1 0
možnosti
Foto

Dano, snažil jsem se toho co nejvíc nacpat do přecpaného mozku, kolik toho tam zůstane se uvidí. Děkuji! R^R^R^R^:-)

0 0
možnosti
DT

Děkuju za milé gesto i milou návštěvu Horste. Přeju moc hezký den do Norimberku! :-)R^

0 0
možnosti
RM

Skvělý blog! Prostě parádní! R^

0 0
možnosti
DT

To je ale milá návštěva! Vracím kompliment - vaše blogy jsou vždycky naprosto luxusní, René. Krásný den Vám, Vaší paní i dětem. :-)R^

0 0
možnosti
DT

Děkuju, jsem ráda, že se vám líbilo. Krásný den přeju. :-)R^

0 0
možnosti

Tohle mě vždycky fascinuje - někteří lidé k radioaktivnímu záření přistupují jako k nějaké magické síle. Kdysi jsem v laboratoři pracoval s radioaktivní sírou, která produkovala beta-záření. Jedna kolegyně z toho měla panickou hrůzu, nesměl jsem se k ní ani přiblížit. Marně jsem jí vysvětloval, že to záření neprojde stěnou plastové zkumavky. I té zkumavky se bála... Ale tohle magické myšlení neplatí jenom pro radioaktivitu. Nedávno jsem vedl diskuzi s jednou vyděšenou maminkou, která se bála očkovat proti více patogenům najednou. Vysvětloval jsem jí, že nemoc opravdu není zlý duch a že očkování není působení tohoto ducha v oslabené formě, takže když si jich na sebe pustí více, také ji to více zatíží...

1 0
možnosti
DT

R^ Děláte moc záslužnou činnost, že to vysvětlujeéte. Offline i online. Aktivisti a hlupáci poslední dobou rozšiřují takových nesmyslů - jak se v tom má neznalý člověk orientovat? Lehce se tak dají lidi zpanikařit...

Příští dva blogy bych chtěla psát o biologickém vlivu ionizace na živé tvory - to je vlastně téma pro vás - nechcete zvednout hozenou rukavici a udělat důkladnější blog než bude ten můj? R^ Třeba upřesnit, a tak...

To byste byl moc hodný!

Díky za milou návštěvu a hezký večer. :-)

2 0
možnosti
Foto

R^A teď už tu praxi.:-)

0 0
možnosti
DT

Příští čtvrtek už je na řadě reakce biologické hmoty. :-) Tohle jsem ještě musela strčit před ni, chtělo to ujasnit, odkud se to vlastně bere.

Přeju krásný večer, Kláro! R^

1 0
možnosti
LB

Opět díky za skvěle napsaný a velmi zajímavý blog!

2 0
možnosti
DT

Děkuju. Jsem moc ráda, že se vám líbilo. Děkuju za návštěvu - mějte hezký večer, Lukáši. :-)R^

0 0
možnosti
MK

Nějak matně si vybavuji, že o rozpadových řadách těžkých prvků jsem se před desítkami let učil v chemii. Pamatuji si, že jsou celkem čtyři a olovo je konečným produktem tří z nich. Čtvrtá má jako konečný prvek vismut.

1 0
možnosti
Foto

Souvisí to s tím, co je napsáno v článku: vyhoštěná alfa-skupinka je čtyřčlenná. Beta a gama rozpad nemění počet nukleonů (protonů + neutronů). Rozpadová řada je tedy určena zbytkem po dělení počtu nukleonů čtyřmi. A takovéto zbytky nabízejí právě čtyři možnosti.

0 0
možnosti
Foto

Moc hezký článek. Karma.

Jen by asi pro ty, kdo sem zabloudí a neorientují se na první pohled v násobcích, bylo dobré použít jednotně některý z násobků elektronvoltu (nejlépe asi MeV).

Střídavé použití keV, eV a MeV bez popisu ve vysvětlivkách může podle mého názoru laika zmást.

A chtěl jsem se zeptat: v článku se jednu píše o 30eV a jednou o 30 keV, přičemž třeba Američané stanovují hranici ionizujícího záření už 10 eV. (vizme http://transition.fcc.gov/Bureaus/Engineering_Technology/Documents/bulletins/oet56/oet56e4.pdf strana 5). Jsou čísla v článku vpořádku?

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
DP

Opet velke diky. I opelichany dedek jako ja si moc rad rozsiruje obzory Vasimi clanky, Dano:-)Dnes je to sice dlouhe, ale diky vyobrazeni a prirovnani lehce ztravitelne i pro laika jako jsem ja.;-)

1 0
možnosti
DT

Měly to být asi spíš dva blogy, hodně jsem to zkrátila, ale chtěla jsem svižně přejít na ty slibované biologické následky. :-) Děkuju za milou návštěvu a přeju moc hezký den, Dane. Mějte se prima. R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 969
  • Celková karma 18,99
  • Průměrná čtenost 1329x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.