Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pěkné. Jen k tomu jednomu výpočtu - ten údaj 14650 byste měla upřesnit. V zásadě jde o výpočet trojúhelníku a skrytí "placatozemci" by mohli tvrdit, že správně by to mělo být 12756 km (2 x 6378). Někomu by mohlo být nejasné, že výpočet se musí provádět pro těleso v prostoru (kouli), nikoliv pro placku :-) Za mně dobrý a karma, přinášíte mi svými blogy osvěžení na duši a aktivně jsem nucen "hýbať mozgom", jak by řekli bratři Slováci, abych neměl problémy s tím... no s tím němcem, kruci jak se jmenuje - nějak jsem zapomněl ;-D

0 0
možnosti
Foto

Jsem se uklepnul. "Placatozemci" by jako poloměr Země 6378 km brali jako tečnu k povrchu, takže by se k horizontu "dokoukali" ve výšce cca 7883 km. Sorry.

0 0
možnosti

Zajímavé, zajímavé, co všechno, a jak, jde změřit. Já bych spíš, než horizont, upřednostnila obzory. Tady jdou teprve divy! Základní pravidla jsou možná u obou pojmů stejná, ale detaily Vám rozšíří obzory tak, jak to u horizontu nikdy nedocílíte. ;-D Zajímalo by mě, jak detailně umí oba pojmy rozlišovat různé jazyky různých národů. Zdánlivě jsou téměř totožné.:-) Zdánlivě. A jsme opět u řečí, které se protínají v nekonečnu - krása. Pěkný den Dani. R^

0 0
možnosti

:-) Máte pravdu! R^ Slovo obzor se tam hodí asi víc!

Horizont je v tomto případě nelítostný germanismus, což se mi nutně stává často. Děkuju za milou návštěvu Dani, přeju překrásný den. :-)

0 0
možnosti
Foto

Co horizont? Chtěl bych občas vidět za roh. Ale za horizont, Dano, děkuji! R^:-)

0 0
možnosti

Za roh to jde už jen pomocí optiky, tedy zase... fyziky. :-) Krásný den do Norimberku. R^

0 0
možnosti

J16i17ř88í 30J45o95h96n

24. 10. 2019 19:04

To byla úloha do 7. nebo 8. třídy základní školy na procvičení Pythagorovy věty.

0 0
možnosti

R^ To se mi líbí. :-) Přeju krásný den, Jiří.

0 0
možnosti

R^ Je hezké, jak je to všechno přesně změřené.:-)

1 0
možnosti

:-) Abych to ještě doplnila - na Titanu, kvůli husté atmosféře a malému poloměru, je horizon zatraceně blízko... A to ani nemluvím o Venuši, ta jse sice dost velká, ale ta atmosféra stojí za to.

:-) Přeju krásný večer, ať se vydaří.

2 0
možnosti
Foto

R^A když nebudu mít brýle, bude mi horizont šumák, všechno bude prostě mlha.;-)

0 0
možnosti

R^ Další optický efekt. Kam se hrabe refrakce. :-) Mějte krásný večer, Kláro. R^

0 0
možnosti

Můj oblíbený horizont...

V diskuzi ráda nekdy použiji:

" končím diskusi, protože naše názory jsou jako dvě rovnobezky, které se neprotnou ani na horizontu."

S horizontem jdou i na papíru dělat divy, jak umělecké tak i technické.

Hezké ráno, paní Dano.

0 0
možnosti

:-) Jsou lidi, se kterými se prostě člověk neprotne a neprotne a když se nad tím zamyslí, tak zjistí, že vlastně ani nechce.

Vy patříte k těm, o kterých mám milý dojem. :-) Mějte moc hezký zbytek dne, ať se večer vydaří, Naďo a díky za milá slova.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS