Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuju a přeju hezký den. :-)

0 0
možnosti
Foto

Díky za články. Přečetla jsem si i ten minulý a překvapila mě zbytečnost vajec v lineckém těstě. Nakoukla jsem do České kuchařky z roku 1934 a v ní Anuše Kejřová používá do lineckého těsta žloutek syrový i žloutek vařený. Ptala jsem se i známého cukráře, jak to dělali ve výrobně, a prý vejce do lineckého nedávali, ale jen z důvodu úspory; podle něho žloutky linecké těsto vylepší. Tak nevím, ale linecké těsto jsem už nejednou dělala bez vajec a letos to při vánočním pečení také tak udělám, tentokrát bez výčitek...

0 0
možnosti

Vejce do něj nepatří z principu - bude to vysvětlené v samostatném blogu. R^ Je to typ těsta, kde se nechce, aby mouka bobtnala, proto se tam taky dává tolik tuku.

Děkuju za milou návštěvu a přju krásný večer. :-)

2 0
možnosti

Skvělý článek. A karma.

0 0
možnosti

Děkuju, mějte moc hezký večer, Mileno. :-)

1 0
možnosti

Jsem trochu va rozpacích. jak může pivo nahradit omládek, když všechny enzymy jsou spolehlivě zabité chmelovarem? Nebo to funguje jen dodáním barvy?

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

Náhodou, ze špaldové mouky se vánočka docela vedla. Žitnou by mě zkoušet nenapadlo, ta je spíš na chleba nebo housky.:-) Ty "staré" recepty, co používaly babičky, mi taky přijdou hrozně nezdravé. Ale tak o dvě generace dřív šlo opravdu o výjimečné sváteční záležitosti, nemohli si dovolit dobrůtky každý den.:-)

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Foto

Skvěle napsáno. Prostě a jednoduše... Pšeničnou mouku nenahradíš.

0 0
možnosti

Je to tak, nedá se nic dělat. Děkuju za milá slova i návštěvu a přeju krásný večer. :-)R^

0 0
možnosti

P78a51v84e89l 65V33é54b56r

25. 11. 2019 9:23

Cítím se jak ve škole- pánbůh zaplať. Notná přehršle novinek, z nichž některé mně ledacos vysvětlily. Opravdu, ale opravdu poučné.

Pozdrav vám, rodině i Čumákovi (můj Čumák se po vydatné procházce lesem a vzdáleným setkáním se dvěma srnami uvelebil v mé posteli. Vůbec si na život nestěžuje).

0 0
možnosti

Váš Čumák má luxusní život. R^ Náš se do postele nevejde.

Jsem ráda, že se vím blog líbil, Pavle, a přeju moc hezký večer. :-)

0 0
možnosti

Moc zajímavé, dnes už se nedozvim jak to měl s moukou mejtsky pekař pan Smékal, ale v paměti mi zůstal jeho úžasný chleba, který naplňoval všechny smysly. Chuť, zrak, čich, hmat i sluch, to u křupavé kůrky.

Takový chleba už neexistuje a asi to nebude jen tou moukou.

Mouka mohla natropit některé problémy s mými vanockami. Byla jsem expert na kynuté těsto, ale občas se nezadarilo. Tak a mohla za to mouka :-)

Hezký den, paní Dano.

2 0
možnosti

Rozhodně za to mohla moci mouka. Protože stará mouka prostě nedá takový výsledek. A člověk se může rozkrájet, nic nepomůže. R^

Jsem ráda že se vám líbilo, přeju moc hezký den, Naďo. :-)R^

2 0
možnosti
Foto

Dano, tak jsem si zase pošmákl. Povedené pondělí a poté celý týden!R^R^:-)

0 0
možnosti

Krásný den do Norimberku. :-)R^ Vlastně tobě můžu poradit i značku té mouky.

https://www.friessinger-muehle.de/de/produkte/mehl/weizenmehl/backmehl.html

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

R^ Určitě máte nějakou vhodnou mouku - to o té neměcké tam je proto, že znám jen naše druhy. Vlastně jsem každou otestovala testem na kynutí - ale to by bylo na blog asi nudné. Vyšlo mi ale, že mouka s askorbinem skutečně nakyne do jeden a půl až dvojnásobného rozměru. R^ Je to opravdu znát.

... ta se může opovážit mi sáhnout na pečivo... :-)

Krásný den, Petře, ať se daří. R^

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS