Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Malé doplnění. Běžné bílé LED jsou vyráběny jako modrá LED s luminoforem. Kombinace LED různých barev je dražší a méně účinná.

A hlavně děkuji za až neuvěřitelně srozumitelné a přitom přesné popisy fyziky a chemie kolem nás.:-)

0 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji! Teď se mi rozsvítilo. R^R^

0 0
možnosti

Opět jsem o něco chytřejší - pěkné počtení Dani. R^

0 0
možnosti

Děkuju a přeju krásný večer. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^LEDka má LEDové světlo.:-) A proti úsporkám (zářivkám) tu výhodu, že svítí hned plně.;-)

0 0
možnosti

R^ Taky to shledávám velice příjemným. A také jsou milé takové ty nové, co mají hodně žluté světlo, skoro jako svíčka. Taky jsem viděla verzi, která opravdu "plápolá" jako pochodeň - má těch ledek víc a mají to tak zařízené že to zdálky vypadá jako živý plamen. Dá se s tím opravdu skoro čarovat.

Krásný večer, Kláro. :-)R^

1 0
možnosti

Díky za Váš blog... zase jsem si pošmák R^:-)

0 0
možnosti

:-) Kompliment vracím - já se vždycky skvěle pobavím u Vašich blogů, René! Prodlužujete lidem život smíchem, to je záslužné. Vím díky - a krásný večer. :-)

0 0
možnosti

Rozzuřený křemík ;-DR^

1 0
možnosti

Vidíte ho? Úplně se třepe vzteky až ztratí elektrony a pak chudák vodí... :-)

Krásný večer a díky za návštěvu. :-)

0 0
možnosti
Foto

I89v43a50n 30M10a83r94e91k

9. 1. 2020 12:48

R^R^R^ Poděkování a karma.

1 0
možnosti

Vám díky za milá slova - mějte moc hezký zbytek večera, Ivane. :-)R^

0 0
možnosti

P35a41v18e38l 83V87é68b84r

9. 1. 2020 11:30

Výborně, paní Dano, výborně, mnoho lidí se opět skvěle poučí.

Měl bych drobné doplnění k popisu vývodů té LED v kulatém pouzdře: Jeden rozlišovací znak polarity je skutečně delší vývod anody. Když se ale vývody zakrátí, tak tento důležitý znak zmizí. Netřeba však zoufat, je tu další označení: Lem pouzdra diody je u katody zbroušen do malé plošky. Kromě toho jsou vývody u pouzdra rozdílně tvarovány, to jsem si ale nikdy nezapamatoval, nehledě na to, že ten rozdíl je kolikrát nezřetelný.

P.S. Čumák bude po mně elektronik - zatímco píšu tyto řádky, tak soustředěně žvýká kousek dvojlinky s připájenou ledkou...

Moc pěkně dny přeji. Vám, rodině, Čumákovi a do svého přání zahrnuji i všechny diskutující.

0 0
možnosti

R^ Děkuju za zajímavé info. R^ Vy odborníci děláte s diodami různé šikovné věci, což obdivuju.

Náš Čumák díky tomuhle blogu trpěl. Zatímco jsem se vžívala do bitky na stadionu, nevšimla jsem si, že se mi pálí na plotně rýže. Všiml si toho ale požární senzor a začal hvízdat tak, že by to nepřehlédl ani mrtvý. Pes vystřelil ven - a až do večera se nechtěl vrátit. Radši se nechal zmoknout. Až tma ho zahnala zpátky. Chudák, má psí život... :-)

Krásné dny Vám i vašemu Čumákovi - mějte se moc hezky! :-)R^

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS