Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Trochu mimo téma: už zase zmizela z nabídky blogů rubrika věda.

0 0
možnosti
JH

J94a23n 11H89u86r38k20a

25. 4. 2020 2:02

nevloudila se chybka? odstavec 6 udává že se z Marsu led odčaroval aby se v posledním odstavci Caprfildovsky opět objevil...snad jsem to četl správně a když ne pořeším to energetickým nápojem...jinak marsovské stavby a let již proveditelné jsou a člověk je tvor fungující nejlépe pod knutou okolností a prostředí přizpůsobí se zprvu asi jako lid jeskyní v ledu a materiálech elektrostatických proměnných polí a gravitačně ... vyřeší magnetické nebo gravitační chodby plus obleky a po pár generacích Marťanů si Universum s námi poradíR^ hezký den

0 0
možnosti

Mars nemám ráda, nějak mi zavání válkou. Nedávno jsem se od pana Petra dozvěděla, že mu v době Národního obrození říkali Smrtonoš. Teď, když jsem si přečetla tento článek, jsem se jen utvrdila ve své skoro averzi. Měli bychom spíš hledat něco jako Zemi, a pokud bude "jen" daleko, pak prozkoumat různé ty moderní typy cestování - červí díry, přenosy v čase a tak. No, jestli mě čte astronom, tak asi zapláče. Já mám radost, že se tu dozvídám zajímavé věci Dani a tohle téma mě fakt netíží. Vlastně ono mě teď už tíží opravdu málo co. Výhoda věku. :-) Zdravím. R^

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Foto

Souhlasím jedině s tím, že současná (dnešní) technologie to neumožňuje.

Podobně, jako před pár stovkami let bylo nemyslitelné, aby vůz jel sám, aniž byl tažen koňmi. Zcela nedávno (asi před necelými 200 lety) prohlásili badatelé z Francouzské akademie věd, že vlak nemůže jet rychleji, než 36 km/hod, protože jinak by se cestující zadusili vzniklým podtlakem. Jeden strojvůdce to na testovacím okruhu zkusil - a ono nic! Podobně byl zapuzen Valdemar Poulzen, když předvedl svůj "drátofon" (předchůdce magnetofonu) s tím, že žádný stroj nemůže vydávat něco tak lahodného, jako je lidský hlas.

A dalo by se hodně dlouho pokračovat na podobné téma.

Začátkem 70 let byla vynalezena technologie C-MOS. Tehdy panoval názor, že se hodí jen pro logické obvody, pracující s nízkou frekvencí (řádu stovek kHz). Už za 20 let se ukázalo, že mohou pracovat s frekvencemi řádu MHz, a dnes - GHz!

Takže jako technik si dovoluji být optimistou. Technologie není problém. Problém tu bude - člověk.

0 0
možnosti
DT

Nevidím to až tak optimisticky. Totiž na rozdíl od zmiňvoaných domněnek, my dnes naprosto přesně víme, že radioaktivita lidi zabije a beztíže jim silně neudělá dobře. Nový pohon - to jediné by to mohlo vylepšit.

Krásný den a díky za návštěvu a zájem o věc. :-)

1 0
možnosti
Foto

Tak nějak si myslím, že se lidstvo vydá touto cestou:

http://www.noveteorie.cz/BUDOUCNOST.html

0 0
možnosti
Foto

Tak tak, přečetl jsem. Na toto téma existuje množství sci-fi literatury. Ale - je něco absolutně vyloučené?:-)

1 0
možnosti
Foto

Stejně by byla část snů pryč, lítat tam jen tak na víkend :-) Na druhou stranu, přišli by další, vzdálenější :)

0 0
možnosti
DT

R^ To rozhodně. Taková kryo-dovolená na Plutu. Nebo uhlovodíkový ráj na Titanu. Ne vlastně tam asi ne, to by nemuselo dopadnout dobře. :-) Krásný den, mějte se moc hezky, Filipe.

0 0
možnosti
VT

Blog od Vás je vzdy pohlazení.svým záberem jste obdivuhodná.

1 0
možnosti
DT

Děkuju za milá slova a přeju vám krásný den, Vladimíre. Jsem ráda, že se vám líbí. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^ no ted nemůžeme vůbec nikam :-)

0 0
možnosti
DT

:-) Tím pádem také ani nemusíme, což je svým způsobem dobře. Zbyde víc času na internet. Krásný den a díky za virtuální návštěvu. R^

0 0
možnosti
Foto

Já momentálně na MARS nechci, chtěl bych letět kamkoliv přes hranice bez rakety. Je to levnější. Dano, děkuji, že jsi mi zase víc otevřela očiR^R^R^R^

1 0
možnosti
DT

:-) Nám obyčejným zbývá jen obyčejná tyčinka MARS a také Milky Way. Krásný den do Norimberku! R^

0 0
možnosti
Foto

R^A stejně bude každou chvíli někdo hlásat, že už brzy se poletí...

2 0
možnosti
DT

:-) Schválně jsem vynechala ty blogy o Něm, Tom, který pořád chce někam lítat. Ale epesně by dnes vyzněly blogy z roku 2017, když vyhlašoval, že testuje přistávací kapsli (měla přistávat v oceánu, což je na Marsu velice praktické) a poletí v roce 2018.

Jestli jsem to správně pochytila, hodlá teď letět na Měsíc a také na ISS.

Krásný den, Kláro a a ́t se vám daří. R^

2 0
možnosti
  • Počet článků 971
  • Celková karma 19,82
  • Průměrná čtenost 1327x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.