Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vždycky se mi topazy líbily, asi pro jejich zlatě žlutou barvu, která připomíná slunce. Ostatní odstíny barev jsem jako topazy moc nemusela, dlouho jsem si myslela, že se lidi pletou, protože třeba laická obecná povědomost řadí barvy většinou k jiným minerálům - třeba modrou k safírům, červenou k rubínům, zelenou ke smaragdům atd. Prostě správný topaz má být žlutý a hotovo. :-) A tak se od Vás dozvídám zase spoustu novinek Dani, dík za ně, a přeji pěkný víkend. Slunný, jako skrz topaz. :-)R^

0 0
možnosti
DT

R^ Český topaz je vlastně citrín. Tedy něco jako žlutý ametyst. Já sama mám topazy spojené s takovým tím klasickým sky blue nebo london blue - asi už jsem příliš ovlivněná těmi zpracovanými kameny.

Děkuju za milá slova a jako vždy milou návštěvu! Krásný den Dani, ať se vám všechno daří! :-)R^

0 0
možnosti
Foto

R^Až mám pocit, že co má přívlastek, to mám považovat za podezřelé.:-)

0 0
možnosti
DT

Přesně! R^ To jsou takové ty triky prodavačů hrnců. Na všechny kameny, co se nejmenují jednoznačně bych dávala pozor, většinou to budou imitace z levnějších kamenů.

Měje krásný den, Kláro, ať se daří. :-)

1 0
možnosti
Foto

I84v89a25n 85M30a62r66e74k

1. 10. 2020 19:27

Karma a poděkování. R^R^R^V

0 0
možnosti
DT

Jste na mě moc hodný, díky. Je to radost zabývat se věcmi, které udělají radost jiným. Krásný den, Ivane. :-)R^

0 0
možnosti
DT

Já děkuju za milou návštěvu - krásný den do Norimberku. :-)

0 0
možnosti
Foto

Opět zajímavý a pěkný článek.R^:-)

0 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se líbilo, Jaroslave, mějte krásný den. :-)R^

0 0
možnosti
JS

J51a92n 58S67t93i74f71t95e19r

1. 10. 2020 10:14

Děkuji za článek, i když nejsem chemik ani se nevyznám v drahokamech, četl jsem to se zájmem. Ale máte tam jednu zásadní chybu. Mojžíš na hoře Sinai žádné drahokamy neobdržel. Dostal tam pouze kamenné desky s desaterem přikázání. Izraelci museli drahokamy použít - třeba na náprsník velekněze (2. kniha Mojžíšova 28, 15-21, kde je jmenován i topaz), ale ty si museli opatřit sami.

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu. Vy se držíte striktně znění Bible. V Bibli je napsáno, co se - dle židovských bájí a pověstí stalo -, ale ne vše, co se stalo. Dana ví třeba více, že Mojžíš na hoře Sinaj těch dvanáct drahokamů (dle jiné verze těchto pověstí) obdržel. ;-)

I když mne překvapuje, že právě tato autorka do článků v sekci věda tahá židovské báje a pověsti. Napsala to však chytře: "které MĚL obdržet Mojžíš na hoře Sinai. Takže se proti tomu nedá moc namítat.

0 0
možnosti
Foto

Vy jste takový blogerský drahokam. Stejně výjimečná a vzácná jako ty kameny, o kterých píšete a jejichž vzácnost je vyvolána, stejně jako u Vás, jejich nepočetností v "davu" všedních šutrů.

1 0
možnosti
  • Počet článků 969
  • Celková karma 18,99
  • Průměrná čtenost 1329x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.