Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tyrkysová je má oblíbená barva, překrásná je téměř geometrická, trochu monoliticky působící turquis keramika v kombinaci buď se stříbrem, nebo vkusným zlacením. Nádherné keramické vázy jsou právě v této barvě občas k vidění raku technikou vypalování z dílen mistrovských asijských keramiků. Vlastní tyrkys kámen jsem nikdy neměla, ale snad ani nechtěla, protože se znám, a asi bych s ním nakonec nakládala macešsky. Šperky, pokud nějaké jsme doma měly, jsme prostě nosily - a skoro pořád. Tady bych se trochu bála poškození. Barva je to ovšem úchvatná, a s odstíny žluté v každém interiéru. Nedávno jsem si pořídila tyrkysovou sedačku, a teď vymýšlím obývák v odstínech žluté, jantarové a s troškou šedé. Bude to radost podívat se. Zdravím Dani.R^ A díky za zajímavé informace.:-)

1 0
možnosti
Foto

R^Ani jsem netušila, že je tyrkys tak "ohorrožený".8-o;-)

0 0
možnosti

Mám tam překlep? :-) Člověk pro samé stromy nevidí les.

Krásný den, Kláro, mějte se moc hezky. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

Tedy, Vy byste si mohla rovnou otevřít alchymistickou dílnu ;-D Nepůsobila jste v minulém životě u císaře Rudolfa II. ? R^

1 0
možnosti

Myslím že ne, určitě jsem byla v Asii. :-) Krásný den, a mějte se hezky, Martine.

1 0
možnosti

R^ To měl pravdu. R^ Tyrkys je metamorf, vzniká z jiného minerálu tam, kde je přítomno hodně atomů mědi, takže tam, kde je měď. Samozřejmě že nestačí měď ale musí tam být ještě fosfát a ani tak to není jisté, protože může vzniknout jiný minerál, když se přichomýtnou ještě jiné kationty nebo anionty, které se účastní minerální párty.

Krásný den, Petře a díky za tip na film, ať se dnes dobře daří. :-)

1 0
možnosti

Já děkuju za milou návštěvu, Horste. :-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS