Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Těch 80° už je hodně na hraně :-) když dělám pařené sýry, už u toho hodně trpím... :-)

R^

0 0
možnosti

Je to jasné - i u mně vítězí Aha efekt. ;-D Jsem ráda, že mám kam nahlédnout, když něco nevím - a to se mi s fyzikou děje pořád. :-) Přiznávám, že mám raději matematiku, tam mi to přijde všechno jednoznačnější. U fyziky vždycky záleží ještě na "podmínkách", a tak mám Vás Dani. Naštěstí. ;-D Mějte krásný víkend a pozor, klouže to - u nás dnes ráno opravdu silně - fyzikální zákony vítězí.;-DR^

1 0
možnosti
DT

R^ A to je na fyzice to krásné. Že se plete úplně do všeho kolem nás. Je to taková velice zaměstnaná paní a najdeme ji na těch cestách i v kuchyni.

Děkuju, vám také krásný den, Dani a rovnou krásný víkend. Stejně víceméně nesmíme ven, to je na té karanténě asi to nejlepší, že to doma neklouže. :-)

2 0
možnosti
DT

Děkuju a přeju krásný den. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Moje ruce nemají 35°C ani náhodou, ale ten kov mi většinou přijde studený i tak.;-)

0 0
možnosti
DT

R^ To je fakt, ruce mají myslím daleko míň běžně. Jen netuším kolik, asi by to chtělo změřit nějakým tím moderním bezkontaktním teploměrem.

Krásný den, Kláro, ať se vám vydaří. :-)

1 0
možnosti
SB

Co je těžší? Kilogram olova, nebo kilogram peří?

Jak se to vezme. Jestliže váha ukáže u obou položek přesně jeden kilogram, znamená to, že o trošku větší hmotnost má ten kilogram peří. Jenom o trošičku, ale přeci jenom ano.

Proč?

Protože nejen pro kapaliny, nýbrž i pro plyny platí Archimédův zákon: "Těleso ponořené do plynu je nadlehčováno silou, která se rovná váze plynu telesem vytlačeného."

Olovo ma větší hustotu než peří, a tudíž když váha u obou ukáže přesně jeden kilogram, znamená to, že ten kilogram olova měl menší objem, a tudéíž byl nadlehčován méně než ten kilogram peří, a tudíž toho peří muselo být o trochu více, jestliže po odlišné hodnotě nadlehčení u jednoho a u druhého je výsledná tíha stejná.

1 0
možnosti

Vaše úvaha ovšem vychází z toho, že ten kilogram olova musí mít nutně menší objem, než kilogram peří, což ovšem nemusí být vždy pravda. Když z olova vyrobíte dutou kouli, která bude mít stejný objem jako ten pakl peří, nebo naopak ten pakl peří stlačíte na objem olověné koule, bude platit, že 1 kg peří=1 kg olova.:-)

4 0
možnosti
Foto

Při položení dlaně na desku pěnového polystyrénu to vypadá, že deska je teplá.

0 0
možnosti
DT

R^ Myslím že je to tím, že člověk automaticky čeká, že bude studená a ona není, protože má uzavřenou pórovitost, takže místo co by vodila, tak izoluje. Další šálení smyslů. :-) Krásný den, Štěpáne, mějte se hezky. R^

0 0
možnosti

R^ Ideální asi je, když je tepelná vodivost obou předmětů stejná. Proto asi tak rychle pomůže, když se popálenými prsty chytneme za boltec ucha.:-)

0 0
možnosti
DT

:-) To může být - je to zajímavá věc, ono to opravdu funguje. Krásný den, Milane, mějte se moc hezky. R^

1 0
možnosti
DT

Děkuju, tvoje blogy jsou nádherné a lidské. Krásný den vám všem krásným lidem do Norimberku i jinam. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Umíte to krásně vysvětlit. Jednou se to povedlo i mně. Školil jsem dělníky na kalírně a problém byl v tom, že po ponoření kaleného tělesa se na něm vytvoří parní polštář, který tvoří tepelnou bariéru, a proto je třeba s tělesem zavěšeným na jeřábu hýbat, aby se parní polštář odtrhl. Ale jak to kaličům srozumitelně vysvětlit. Použil jsem tento příměr: Představte si proces kalení jako soulož a zkuste se u toho nehýbat :-)

1 0
možnosti
DT

:-)R^ To bylo ještě daleko názornější. A dobře zapamatovatelné, protože výrok doprovází emocionální náboj. To se prý má dělat, když si člověk chce něco zapamatovat, doprovodit to emocemi. Takže optimální. :-)

Děkuju za milá slova a přeju krásný den. :-)

0 0
možnosti
DT

Já také díky a přeju vám krásný den, Ivane. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 970
  • Celková karma 19,68
  • Průměrná čtenost 1328x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.