Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak jsem pokus zopakovala s rozkrojenými kuličkami hroznů a zjistila, že nezbytnou podmínkou úspěchu je, aby zústaly spojené slupkami, tedy se vzájemně dotýkaly. V místě doteku skutečně dojde k jiskření a zuhelnatění. Ostatní části jsou normálně uvařené, žádné stopy uhelnatění nevykazují.

Pokud se půlky kuliček vína slupkou nedotýkají, k jistření nedojde, víno se jen uvaří.

Bohužel jsem nenašla další kuličku s peckami, abych mohla ověřit, zda podobně jako dotýkající se slupka nefunguje rozkrojená kulička s peckou. Celá kulička s peckou nejiskří, jen se uvaří a pukne.

Škoda, že momentálně nemám k dispozici další čerstvé bobule.

Výkon: 1100W, čas: 10 - 20 s, maximální velikost kuliček: 27 x 20 mm, zuhelnatělé plochy max 10 x 3 mm. Všechny kuličky byly čerstvě omyté, tedy měly vlhké slupky

1 0
možnosti
Foto

Potvrzuji.

Pokus jsem zopakoval s dvěma kuličkami hroznů, které se slupkou dotýkaly. Kuličky jsem nerozkrojil, ale dal je do skleničky z poměrně tenkého skla, aby mi v případě prasknutí hrozny nepoprskaly mikrovlnku.

Příkon 1000 W: Kuličky začaly pěkně jiskřit během 1 vteřiny.

Příkon 500 W: Kuličky začaly jiskřit během 2 vteřin.

Zajímavý vedlejší efekt: Když jsem skelničku s hrozny vyndal z magnetronu, tak jsem z nich cítil strašný puch. Tak to nejspíš zapáchá i v pekle, popisovaném v krásných českých pohádkách.

1 0
možnosti

Téééda! Ohňostroj v mé troubě! Já myslela, že nadpřirozené mívám jen nebe v hubě - pardon v puse, ale to tak nevyzní. Za-jí-ma-vé Dani! Ale zkoušet to radši nebudu. Mikrovlnku mám zánovní, a hlavně ve stojací skříni vestavěnou společně s troubou a skříňkami od stropu až na zem. Jen představa, že bychom to všechno museli odpojit od vedlejších skříněk a ROZEBRAT (!) mě děsí už teď. :-)Za to nestojí žádný ohňostroj - ani v troubě ani jinde. ;-D Ještě štěstí, že s hrozny se dají podnikat mnohem příjemnější věci. Ale díky Dani, aspoň vím, co dělat NEMÁM. ;-D Přeji krásný víkend a pozor na jiskření - na sněhu od něj hrozí fraktury (anebo někdy i faktury). R^

0 0
možnosti

P93a46v11e61l 84V43é49b60r

15. 1. 2021 7:47

Ale jděte. To jiskření není ničivé. Mnohem horší (pro troubu) je provoz naprázdno, kdy v troubě není nic, co by absorbovalo vysílanou energii. To jiskření hroznů je naprosto nevinné. Sice efektní, ale spotřebovaná energie je nevelká, až nepatrná - a neškodná. Nepleťte si to s obloukem např. při zkratu vlakové troleje...

0 0
možnosti

J71a15n 33H53u63r10k14a

15. 1. 2021 1:25

;-Dhrozny mě nikdy nenapadly zato kostka ledu s modrou či zelenou skalicí....snad mi to v křemíkovém nebi odpustí:-P s hrozny jsem zkoušel pouze jak jejich zmrzlost má vliv na cukernatost ale výsledek bych připsal spíše sluníčku a odrůdě ikdyž nejvíce měl moravský muškát při -6 až -8 ale mikrovlnka...děkuji za zacelení jedné z mých mozkových děrR^R^R^

0 0
možnosti

To s modrou skalicí zase nenapadlo mě! Jste kreativní! :-) Krásný zbytek týdne a děkuju za milá slova. R^

0 0
možnosti
Foto

jsem mile překvapen - text jsem sice jen prolétl, je zde na mě příliš neznámých pojmů, abych se mohl vyjadřovat, ale přijde mi zajímavý - mimochodem elektrickými spotřebičemi jsem se asi před rokem začal zabývat a toto je zas jiný úhel pohledu - doufám, že se vrátím

0 0
možnosti

Jsem ráda, že se vám líbilo a jestli v blozích (i těch 500 minulých) najdete někdo k pobavení je to optimální. Děkuju za návštěvu a přeju krásný víkend. :-)R^

0 0
možnosti

Děkuju a přeju krásný zbytek týdne. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Přiznávám, že jsem čekala spíš tu explozi. Zato ale nevidím důvod hrozny ohřívat. Mimo experimentů.;-D;-)

0 0
možnosti

:-) Rozhodně je lepší je sníst. Krásný víkend, Kláro, mějte se moc hezky. :-)R^

1 0
možnosti

Ne,zkoušet to nebudu, takhle se s vínem neplýtvá! Ještě bych si to rozházel s hroznovou kozou, ani nápad! ;-)

1 0
možnosti

Na Moravě a v okolí Rýna mají pro víno daleko lepší použití. :-) Mějte krásný víkend, Tomáši, ať se daří. R^

0 0
možnosti
Foto

Právě jsem to prubla. Kulička vína se uvařila, závěrem pukla a vyplivla semínko. Nechutná špatně, ale čerstvá (syrová) je lepší. Žádné jiskření se nekonalo. Zato mi tuhle jiskřilo máslo, když jsem ho rozehřívala v hrnečku (bez kovového dekoru). Opakovaně.

1 0
možnosti

P88a52v39e51l 24V77é94b74r

14. 1. 2021 21:26

Ono asi také záleží na velikosti jednotlivých kuliček a možná i na obsahu cukru.

1 0
možnosti
Foto

I12v94a16n 92M79a35r84e85k

14. 1. 2021 14:58

. . . . . Tedy já zírám8-o. . . . . .Ale Vám paní Dano velká karma. R^V

0 0
možnosti

Jsem ráda, že se líbilo a přeju vám krásný víkend, Ivane. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

J90o90s39e25f 81B18á29r40t68a

14. 1. 2021 14:45

Vy umíte překvapit:-)

0 0
možnosti

Děkuju. :-) V kuchyni a s jídlem je vůbec legrace...

Krásný zbytek týdne, ať se vám daří, Josefe. R^

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS