Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

my, co jsme viděli film 60 sekund to víme :-)

0 0
možnosti
JH

J55a68n 29H82u93r29k59a

17. 3. 2021 0:53

sledovat reakci lávy a moře je ...nezapomenutelné...a čichověR^R^R^

0 0
možnosti

Já už se jednou pořádně vyděsila. Krátce po svatbě jsem, jako novopečená manželka, pojala úmysl vyškvařit mému muži sama domácí sádlíčko na škvarečky, které on dodnes strašně miluje. Měli jsme takový starý elektrický sporák (můj muž je něco jako dědeček v Saturninovi, jakožto energetik, také musí mít doma všechno na mluno). No ale vzala jsem si na to sádlo poměrně malý kastrol. Když bylo zcela akorát, tak jsem sporák vypnula, a po vzoru své maminky, do něj šoupla 3 polévkové lžíce mléka. Vždycky to vykypí, ale srazí se tím hladinová teplota sádla, pak je rychleji vlažné, a navíc má lepší chuť. Prostě majstrštyk našich babiček. Ale neuvědomila jsem si jak moc (!) to vykypí. Přeteklo to ten hrnec a zaplavilo sporák. Naštěstí ty staré sporáky měly všechny ploténky docela vyvýšené, mnohem víc, než jsou dnes indukční desky (taky jednu mám). To tekuté žhavé sádlo vytvořilo na celém sporáku žhavou lagunu, a z ní vyčuhovaly 4 plotýnky, jedna rozhicovaná. Já doma sama, s batolící se roční holčičkou u nohou(na mateřské). Polil mě pot hrůzou. NAŠTĚSTÍ nevzplanulo, kolem byly samé záclonky apod. sporák mi stál před oknem. Tak jsem vzala honem plecháček a polívkovou lžici, a pěkně po jedné jsem ho nabírala a opatrně přelévala, až zbyla jen tenká vrstva mastnoty, a ta už nebyla žhavá. Jak člověk zblbne, až pak jsem odnesla dceru do postýlky, a šla to pomalu a opatrně setřít suchými hadry. Od té doby mám Pavlovův reflex. Nikdy bych tuk nehasila vodou. Jsem připravená ze sebe strhat třeba všechno horní oblečení a pak to třeba ještě přiklopit talířem - mám jednu sadu těch velkých na pizzu vždycky navrch. Víte, když si to Dani rozeberu, byla jsem tak blbá, že už si nevěřím. Už skoro 30 let. Tehdy při mě stáli všichni svatí. :-) Dík za tohle téma, pokud dokáže varovat byť jen jediného člověka, zachránila jste ho před požárem, a možná jemu i život. Zdravím a pěkný den přeji.

0 0
možnosti
Foto

R^Jo, tohle znám.;-) Ale vybavuju si i to, že i ten táborák se musí umět zalít, jinak se naopak rozhoří.:-)

0 0
možnosti
DT

Nebo svíčka, do které jste dala malounko cukru a pak ji hasíte malinko vodou. Výbuchy jsou velice efektní ... tím jsme se bavili na kolejích. :-) Krásný den, Kláro, mějte se moc hezky, ať se vám daří. R^

1 0
možnosti
VV

Copak olej v panvi, ale zkuste hasit vodou takovou elektrarnu. A nemusi byt zrovna atomova.

0 0
možnosti
DT

Naštěstí mají vždycky svoje vlastní hasiče, jako každý slušný větší podnik. Připomnělo mi to, že jsem vyrůstala vedle rafinerie... Tam to bylo taky zajímavé, za ty roky byla nafta procucaná až bůhvíkam...

Krásný den, Vladimíre, mějte se hezky. R^

0 0
možnosti
MS

Takové nebezpečné jevy mají na svědomí! Já bych všechny ty fyziky a chemie zakázal! ;-D

0 0
možnosti
DT

Jen aby se daly! Ony se potvůrky nechtějí nechat zakázat. :-) Krásný den, Michale, ať se vám vydaří. R^

0 0
možnosti
Foto

S hořícím olejem jsem měl jeden dost krušný osobní zážitek, který jsem popsal kdysi tady. Tehdy mě hořelo cca 10 000 litrů oleje pod nohama...

https://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=111797

0 0
možnosti
DT

To už je úplně jiná kategorie. :-) Díky za link a krásný den, Vladimíre. R^

0 0
možnosti
Foto

Vzpomněl jsem si na Krakatit a předpokládám, že mouku byste jako látku na hašení nedoporučila.

0 0
možnosti
PV

P59a64v93e24l 27V35é11b48r

15. 3. 2021 13:27

Aby mouka vybuchla, musí být jemně rozptýlena ve vzduchu...

1 0
možnosti
PK

Zase jsem Dano díky vám popošel se znalostmi. Více mně ale ted trápí ,že mi občas něco vypadne z ruky, že by poškozená motorika, nebo zvýšená zemská přitažlivost, pátrat asi nemá smysl, v tomto bodě je stáří dosti nedůstojné. Pěkný denR^;-D

0 0
možnosti
DT

Tak to mě čeká také. Máme to v rodině. Zase si přitom ale člověk zavzpomíná na předky, u mě to je babička...

Mějte krásný den, Petře, ať se daří. :-)R^

0 0
možnosti
TT

Pěkně popsáno. Já bych ještě ty cm3 převedl na ml (což je 1:1), aby bylo názorné zvětšení objemu vody z 18,3 ml v tekutém stavu na 22,4 l v plynném na více než tisícinásobek. :-)

1 0
možnosti
DT

R^ Jé to je fakt! Díky za doplnění. R^ Takhle je to názornější.

Krásný den, Tomáši, mějte se moc hezky. :-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS