Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zásobujete mě Dano tématy jak stvořenými pro mou fantazii. Mohu si představit cokoliv. Např. Oortův oblak jako jakousi klimatickou zónu okolo mraveniště, které vypadá jako náš svět - Sluneční soustava, a přes to všechno Velkého Pozorovatele, který jako se lidé snaží opatrně pozorovat práci mravenců a nerušit je, tak třeba nás pozoruje přes ten oblak, a sem tam nám pošle nějakou tu kometu či žulvas. A pak kouká, jak zareagujeme, co všechno dokážeme přežít. Je tak velký, že my, stejně jako ti mravenci, vůbec nemusíme pochopit, že jsme v takových měřítcích pozorováni. No nebylo by to krásné prostředí pro nějaký sci-fi příběh? Dokonce by v tom bylo i zrníčko pravdy. :-) Těším se na další blogy a přeji krásné Velikonoce. R^:-)

1 0
možnosti
DT

Možná se takhle jednoho vzdálenějšího dne budeme my koukat na nějakou cizí civilizaci a budeme s nimi hrát na schovávanou za kamenem. Taky si umím představit, že kdesi daleko napráší na svou základnu dostatek zmrzlého prachu, udělají ze sebe jako kometu a vydají se na typickou dráhu kolem Slunce. A pak se na nás dívají zblízka a my vidíme neperiodickou kometu a nic špatného u toho nepředpokládáme. :-)

Krásné velikonoce, hezky si je užijte a krásný víkend, Dani. :-)

2 0
možnosti
Foto

R^Před časem se hledala desátá planeta, za Plutem, větší než Jupiter. Pak to nějak usnulo, nebo možná bylo vyzkoumáno, že tam prostě být nemůže. Ale zajímala by mě jedna věc. Pluto bylo objeveno na základě výpočtů, ne náhodně. Ve světle toho, že Pluto není nijak významný objekt, vypadají podklady pro tyto výpočty tak trochu mylné...

0 0
možnosti
Foto

Pluto je z těch velkých objektů za drahou Neptuna nejbližší a nejjasnější. Další objekty jsou daleko a pohybují se velice pomalu na to, aby bylo snadné je spočítat z poruch známých planet nebo dokonce přímo pozorovat. Proto byly objeveny poměrně nedávno - až když pozorovací techniky dostatečně vyspěly.

4 0
možnosti
DT

Děkuju moc za ty linky, těším se, jak si počtu. Krásný den za oceán, George. :-)R^

0 0
možnosti
MS

R^ Při degradaci Pluta na trpasličí planetu si Američané mysleli, že musí jít o apríl. ;-)

1 0
možnosti
DT

Někteří se z toho dodnes nevzpamatovali. Ale bylo to vlastně logické. Komu by se chtělo učit se novou planetární řadu a bylo by v ní dvacet jmen. Nemohlo to skončit jinak. :-) Mějte krásný den, Michale, ať se vám vydaří. R^

0 0
možnosti
DT

Děkuju a přeju krásný den. :-)

0 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji za další zajímavé informace! R^

0 0
možnosti
DT

Krásný den do Norimberku, Horste. :-)R^

0 0
možnosti
PV

P85a68v93e47l 13V78é91b94r

1. 4. 2021 8:42

Dnes jsem měl od rána silný pocit, až přesvědčení, že je středa. Nález vašeho článku byl proto, paní Dano, pro mě překvapením. Příjemným překvapením, protože kromě decentního upozornění na skutečný den v týdnu jsem si dobře početl a juž se těším na pokračování.

0 0
možnosti
Foto

Já jsem pro změnu článek Dany T. hledala už včera. Jak je zítra volno, tak jsem o den napřed.;-D

0 0
možnosti
Foto

Jo, v době dospívání tohle bylo pro mě důležité téma (

tedy ne nejdůležitější) , ale nakonec jsem se chytil pánviček. Kaýdopádně ten pocit, že pravda a poznání je tak blízko... Díky :-)

0 0
možnosti
DT

:-) Jsem ráda, že se líbilo. Mějte krásný víkend, Filipe. R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 970
  • Celková karma 19,43
  • Průměrná čtenost 1328x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.