Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám odjakživa ráda tabulky, ta Mendělejevova mě fascinovala od základky. A teď tolik zajímavých informací - dík Dani a mějte hezký den.R^

0 0
možnosti

Ze všech radioaktivních prvků mě vždy nejvíce fascinovalo Technecium. Právě tím, že nemá stabilní izotop. I když z jeho polohy v tabulce prvků to intuitivně vypadá, že by takový měl existovat.

Tnto prvek objevili němečtí vědci už roku 1925 a nazvali ho masurium (podle Mazurska, které bylo v té době součástí Německa). Nedokázali však svůj objev replikovat a tak se muselo čekat na jeho znovuobjevení v roce 1937. Kdysi jsem měl starou učebnici chemie, kde byl použitý název masurium.

0 0
možnosti

R^ To je ono, kdo to neumí replikovat, má smůlu, to se stalo i v průběhu výzkumu těch nových supertěžkých prvků hned několikrát.

Krásný den, Michale, ať se vám daří a díky za návštěvu blogu. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Jsem zvědavá, u jakého čísla se tvorba zastaví.:-)

1 0
možnosti

R^ Mohli by dojít až na konec, když by si našli vhodnou technologii. Zatím to tedy nevypadá, že by to šlo, ale kdoví? Pracuje na tom spousta nejgeniálnějších lidí... R^ Mějte krásný den, Kláro, ať se daří. :-)

1 0
možnosti
Foto

Také já, Dano, děkuji! Ještě kdyby se mohla předvídat tornáda. Tobě, hlavičko otevřenáR^

0 0
možnosti

To by nebylo vůbec špatné, i když ta zničující síla nejde zastavit. Ale aspoň by u toho nemuseli umírat lidé. :-/ Je mi jich taky hrozně líto, jako všem...

Příjemné dny do Norimberku, bez tornád. R^

0 0
možnosti
Foto

I37v88o 77C73i24l23i97c74h

28. 6. 2021 9:10

Díky, jako vždy velice zajímavé R^

0 0
možnosti

Děkuju, jsem moc ráda, že se vám líbilo, Ivo. Mějte krásný den. :-)R^

0 0
možnosti

P55a18v89e23l 62V56é95b92r

28. 6. 2021 8:26

Fíha, paní Dano, další článek, kdy (obrazně řečeno) zapíchnu vidle a otevřu hubu. Moc zajímavé čtení a těším se na pokračování.

PS. Čumák je nadmíru spokojen, protože jsme na chalupě. Překvapil mě ale tím, že poněkud zlenivěl a vycházky sice zbožňuje, ale zkracuje. Pozdrav nejen vám a vašim blízkým, ale i vašemu Čumákovi (můj Čumák ze svého oblíbeného místa souhlasně zabručel).

0 0
možnosti

Bude jich celkem pět, doufám, že se vám budou líbit. Krásný pobyt na chalupě, Vám i Čumákovi.

Možná tam má jen málo spřátelených fenek? :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 18,73
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.