Diskuse

JUICE

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuju a přeju krásný den. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^V první chvíli jsem čekala přízemní téma v podobě džusu. Ale neseděla mi tam ta velká písmena...:-)

0 0
možnosti

P64a12v85e19l 71V70é43b18r

13. 4. 2023 21:28

No, ono takové pojednání o džusu se zvláštním zřetelem k chemii a fyzice by též nebylo od věci...

2 0
možnosti

P93a88v11e30l 94V59é71b94r

13. 4. 2023 20:06

Nepříjemné je to, že v předpokládané době startu chodím s Čumákem na procházku. Na druhé straně: zítra má pršet, takže zkrácení procházky Čumák jistě pochopí. Takže se budu dívat.

0 0
možnosti

:-) Vysvětlit Čumákovi, že se má dívat na startující raketu, bude asi obtížnější než když já písknu na děti, že se mají dívat a dobře si to pamatovat, protože je to poprvé v historii lidstva, kdy Evropa sama letí k Europě. :-)

Doufejme, že jim to dnes klapne, držme palce a vám ať se oběma daří. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Držím palce, aby se povedlo aspoň zítra!R^

0 0
možnosti

Držme jim palce, aby jim to zítra vyšlo, krásný večer, Horste, ať se hezky vydaří. :-)R^

0 0
možnosti

R^Radši tak, než aby se něco stalo. R^ Vydržíme do zítra. :-)

0 0
možnosti

Docela mě na vás zamrzelo, že jste se včera nevyjádřila k prvnímu člověku ve vesmíru. Já sice chápu, že co je ruské, je špatné, ale Mendělejovu tabulku prvků taky žádnej chemik netrhá.

0 0
možnosti
Foto

Místo kritiky, co má kdo dělat, můžete přece napsat článek a vyjádřit se sám. Nechápu proč by to měla dělat paní Dana ?

4 0
možnosti
Foto

Když jsem před lety vnoučatům na lánu nad Vlastiboří předváděl Sluneční soustavu, tak Sluce představoval gumový hopsací míč o průměru cca 70 cm zabalený do zlatého staniolu. Jupiter byl tenisový míček, se kterým jeden vnuk musel poodběhnout na vzdálenost asi 400 metrů. Země byla malá modrá skleněnka a byla něco přes sto metrů daleko. Umístění vzdálenějších planet jsem jen v krajině dětem ukazoval. Pluto tenkrát ještě byl planeta a měl být až na úrovni lesa asi 2 km od nás. Tenkrát jsem to měl spočítané v měřítku a data jsem čerpal z encyklopedie Vesmír. Po ukázce jsem dospěl k názoru, že byla poučná především pro mě. :-)

3 0
možnosti

Ty vzdálenosti jsou nepředstavitelné, a tohle bylo jistě i pro vaše vnoučata zajímavé. :-) Mějte krásný den, Štěpáne, ať se daří. :-)R^

1 0
možnosti

R^ Máme se na co těšit, ale je to na dlouho. Přímé přenosy v češtině jsou z brněnského a pražského planetária. V Brně budou komentovat mj. odborníci Dušan Majer a Tomáš Přibyl, takže lze očekávat spoustu informací o sondě, která je vybavena řadou komponent vyrobených u nás.

https://www.astro.cz/clanky/multimedia/start-sondy-k-jupiteru-zive-z-brnenskeho-i-prazskeho-planetaria.html

https://www.idnes.cz/technet/vesmir/vesmir-esa-juice-sonda-jupiter-mesic-europa-ganymede-a-callisto-ariane-5.A230412_112523_tec_vesmir_vse

1 0
možnosti

Díky za linky! Budou jistě kometovat i zítra, zapnu si je. R^ Určitě vědí spoustu zajímavých střípků do mozaiky.

Krásný den, Michale, ať se vydaří. :-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,30
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.