Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J74o63s95e98f 98B48á65r34t75a

5. 10. 2023 10:03

A dobrá slivovice zase řetízkuje

0 0
možnosti

To bude možná to samé. Krásný den, přeju, Josefe, ať se daří.

0 0
možnosti

Článek a diskuse pod ním mě přivedla na myšlenku pemzy. Je to vlastně také ztuhlá pěna, jen ze žhavé lávy. Nebo se mýlím? Dík Dani za zajímavé téma a zdravím.

1 0
možnosti

Ano, pěna, která se vytvoří, když láva s obsaženým plynem pod tlakem vycestovala k povrchu, kde je tlak daleko nižší - a plyn se může vydělit a utvořit bublinky.

Děkuju a přeju krásný den, Dani.

0 0
možnosti
Foto

O tom, jak vzniká, jsem nikdy moc nepřemýšlela. Sváděla jsem ji na znečištění stejně jako v řece... Ale je fakt, že ta mořská pěna je taková hutnější.

0 0
možnosti

Vlastně i to znečištění v řece (nějakou chemií) může fungovat stejně. Vzpomínám na hustou nažloutlou pěnu kdysi na Labi...

Krásný den, Kláro, ať se hezky vydaří.

1 0
možnosti

No, než si přečtu vědecký výklad, řeknu to jasně, neb jsem celkem dlouho žil pár minut od oceánu: vlnama!!

0 0
možnosti

Hm, když jsem se tedy přesunul z žertování do vážnějších kruhů, hned mne napadly dvě otázky: Souvisí ten M. efekt taky nějak s tvorbou a udržením pěny při použití tenzidů? Jako čistě vizuálně a hapticky je pěna mořská od té koupelové rozlišitelná snad jen olfaktoricky. Jo, potom ještě časově, ve vaně se drží průměru déle než na břehu moře. Otázka dvě: Co znamenají ty „slzy“ tvořící se na stěnách sklenice s roztokem alkoholu? Já úspěšně potírám snad veškeré neduhy popíjením vína a to, co zůstává na stěnách sklenic, tzv. girlandy, tedy ne slzy, poukazuje na to, co v sobě můj milovaný lahodný mok obsahuje kromě alkoholu a vody. Co jsou prosím ty "slzy"?

0 0
možnosti

Ale na dobře umyté pivní sklenici s kvalitním pivem drží při konzumaci pěnové kroužky hodně dlouho. Bude to zřejmě něco jiného, než ty stékající kapky u roztoku s alkoholem.

0 0
možnosti

Řekla bych, že ano - to se jedná o pěnu už vzniklou, která se musí jen udržet.

Krásný den, Milane, mějte se moc hezky, ať se daří.

0 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji, že mi otvíráš obzory!

0 0
možnosti

Jsem ráda, že se líbilo, přeju moc hezký den, Horste.

0 0
možnosti
Foto

Podle titulku článku jsem očekával něco o tvorbě nerostu používaného k výrobě dýmek

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sepiolit

Ale i ty bublinky byly zajímavé.

0 0
možnosti

Zajímavé, tak proto se jim říká pěnovky.

To jsem vůbec netušila. Díky za link a zajímavý detail. Přeju krásný den, Pavle. Mějte se moc hezky.

0 0
možnosti

Zajímavé. Takže slaná voda má vlastě blíž k pivu než sladká. Na sladké vodě se pěna může tvořit taky, ale musí být "dostatečně" znečištěná.

0 0
možnosti

To se mi líbí. Pivo je vlastně taková jiná mořská voda. A v moři vznikl život, takže nemůže jít o něco špatného.

Krásný den, Michale, ať se vám vydaří.

0 0
možnosti
  • Počet článků 970
  • Celková karma 19,69
  • Průměrná čtenost 1328x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.