Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JU

Děkuji za osvětu, moc, moc zajímavé. Já se domníval, že když dělají pozlacené obruby talíře takový problém, byl by to s kovovým ešusem či příborem hotový průšvih, a tak jsem se to ani neodvážil otestovat (představoval jsem si, že by to bylo kontinuální "bleskobití"). A ejhle, ono by to zřejmě nic neudělalo. Vyzkoušel jsem jen vejce, ale protože jsem věděl, že dělám něco, co se nemá, přikryl jsem jej pro jistotu ještě takovou tou mikrovlnkovou miskou. Uff, ještě, že jsem to udělal. Když se vajíčko dostatečně ohřálo, explodovalo jak granát, naprosto dokonale rovnoměrně, nikde jsem nenašel žádný větší kousek skořápky. Nemít tam ten poklop, býval bych myl tu mikrovlnku 3 dny.

Ještě jednou veliké díky za zajímavou osvětu!

1 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se vám líbilo.

Existují myslím taková udělátka, do kterých vajíčko rozbijete a ono se vám v mikrovlnce uvaří jako by bylo vcelku. Jen si neumím představit, že taky neexploduje, když už má ztuhlý bílek. Asi se musí zapnout jen krátce.

Mějte krásný den, Jane, ať se vám daří.

0 0
možnosti
PP

CD-DVD před vyhozením je dobré kvůli možným osobním datum poškodit, aby nebyla čitelná. Podle článku by na to šla použít mikrovlnka.

Nejrychlejší je dát DVD-CD do hadru a zlomit, ten hadr je kvůli ostré hraně zlomeného CD-DVD.

Hrát si s mikrovlnkou vřele nedoporučuji.

Co se asi stane, když poškodíte nějakou delší rýhou síťku bránící vlnám, aby vycházely mimo mikrovlnku? Nebo se sítka poškozením odlepí. Pak mohou vlny vycházet ven a když se budete koukat dovnitř, můžete si začít vycházejícími vlnami ohřívat očičko či očičko vašeho dítěte, co kouká s vámi. A to by nebylo dobré.

S mikrovlnou si nehrajte, používejte ji podle návodu.

0 0
možnosti
DT

Rozhodně není radno si s mikrovlnkou hrát - to je fakt. A dávat tam věci, na které není určená. Myslím, že ta věc s mřížkou na předním skle je dokonce v návodu k použití - alespoň u mých mikrovlnek vždycky byla.

Přeju krásný den, Pavle, mějte se moc prima.

0 0
možnosti

Dopadlo by stejně v mikrovlnce i zrcátko? Myslím že ano. Dík Dani Vám i ostatním diskutujícím za osvětu.

0 0
možnosti
DT

Ano, zrcátku to neudělá dobře stejně jako CDčku. Ta kovová vodivá vrstva "popraská" tedy místy se vypaří nebo zoxiduje.

Já děkuju vám i ostatním za milou diskuzi a přeju krásný den, další rok a spoustu zábavy. Ať se daří, Dani!

1 0
možnosti
TT

Hm, v ČR se ještě prodávají brambůrky v průhledných obalech, tedy v celofánu, a podle mne jsou mnohem lepší než ty v pohliníkovaných. Do těch se dávají, aby dýl vydržely, takový důležitý argument monopolistů. A celofán v mikrovlnce neudělá nic (moje první představa totiž byl ten průhledný pytlík s brambůrky, jak si je někdo chce ohřát ).

2 0
možnosti
DT

Ano, pytlík bez kovové vrstvy tam neudělá nic, běžně nechávám zmrzlé potraviny v sáčku - jen se to (mám pocit) ohřívá pomaleji.

Je fakt, že ohřívat brambůrky je podivné, ale lidi přicházejí o Silvestru na různé podivné nápady.

Krásný den, Tomáši, ať se vám hezky vydaří.

1 0
možnosti
MB

Čtenost obrovská, karma taky obstojná.

Každý má totiž doma mikrovlnku, ale málokdo ví, co se v ní vlastně děje. Tudíž se do ní strkají i věci, které tam nemají co dělat. Například CD nebo pytlík od chipsů. Jelikož tyto věci neobsahují vodu, ale kov, tak to samozřejmě jiskří a prská. Nějak se ta energie projevit musí.

Taky jsem tam kdysi dal polévkový talíř se zlatým okrajem, ale věděl jsem přesně, co to udělá. Třikrát to prsklo a ve zlatém okraji byly vypálené mezírky. A byl klid. Polévka se ohřívala a talíř už nikdy neprskal.

Pak tam mé děti jednou dělaly popkorn, moc se jim líbilo, jak se sáček nadouvá, ale skončilo to smradem a dýmem. Protože té vody v kukuřici moc není, tak se výkon magnetronu neměl kde pohltit a začala hořet ta plastová krytka na pravé straně, která zakrývá vlnovod od magnetronu.

Takže vážení majitelé/ky mikrovlnek, nestrkejte tam nic, co se někdy doporučuje v časopisech typu "Žena a život".

Je to zařízení produkující elektromagnetické vlny o frekvenci cca 2,4GHz, což je přesně ta hodnota, kterou umí pohlcovat voda a ohřívá se.

A chcete-li dělat nějaké pokusy s jinými materiály typu kov, dřevo, suché potraviny nebo plasty do mikrovlnky neurčené, tak ji zapínejte jen na vteřinku a mějte ruku na vypínači. Jakmile nastanou podezřelé zvukové a světelné efekty, tak vypínejte!

Paní Dano, dnes jsem Vám karmu nedal

0 0
možnosti
DT

Hned v úvodu bylo, že se jedná o pokusy, které se v mikrovlnce dělat nemají.

A to jsem ještě čtenáře ušetřila pokusů s trhavinou, která by se jaksi hodila na posilvestrovský blog ještě víc. Ale to by opravdu pak mohl někdo, komu zbyly nějaké petardy, zkusit - a to jsem nechtěla.

Krásný den, Mirku, ať se vám hezky vydaří.

1 0
možnosti
SL

Ale zničil jste moly. Nebo ne?

0 0
možnosti
DT

Tipuju, že moli se vzňali spolu s houbami. Krásný den, Svatopluku, ať se daří.

0 0
možnosti
VF

Je to fajn vidět Vás na titulce.

0 0
možnosti
DT

To jsem úplně propásla.

0 0
možnosti
Foto

Přesně, velký kus kovu nic neudělá. Byla jsem zděšená, když mi to jako praktikantce předváděli s kovovou miskou. Nakonec, jediné, co mi kdy v mikrovlnce "bouchlo", byla půlka vejce natvrdo a sterilovaná mrkev. Takže úklidu zdar!

1 0
možnosti
TT

Akorát že se jídlo v tom plechovým kastrůlku bude ohřívat hodně dlouho, kov to záření podle mých znalostí odráží.

0 0
možnosti
VF

Díky, že tu pro nás, seniory, děláte univerzitu třetího věku.

1 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se líbilo a přeju krásný den.

0 0
možnosti

Mohu posloužit vlastní zkušeností. Zjistili jsme, že se nám do sklenice se sušenými houbami dostali moli. Manželka přišla s nějakou radou z internetu, že stačí dát nádobu na krátkou dobu do mikrovlnky, a problém je vyřešen. Protože se sklenice do mikrovlnky nevešla, přesypal jsem houby do plastové nádoby s víkem a vložil do mikrovlnky. Během chvilky se houby vzňaly a posléze i ta plastová nádoba. Měl jsem co dělat, abych ji z mikrovlnky vytáhl a hodil do dřezu. Smrad to byl příšerný. Nedoporučoval bych ani ty pokusy s chipsy, aby to nedopadlo podobně.

0 0
možnosti
JM

Proti molům v sušených houbách mám osvědčený recept. Do sklenice s houbami vložte pár kousků bobkového listu.

5 0
možnosti
  • Počet článků 970
  • Celková karma 19,69
  • Průměrná čtenost 1328x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.