Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mě dokáže fascinovat už jen to, že tak blízko u hvězdy vůbec může být planeta.

0 0
možnosti
DT

Ono to možná nebude nadlouho. Žádné slapové roztrhání planety se zatím nepozorovalo, ale myslím že jsem četla o jedné, která k tomu už nemá daleko.

Krásný den, Kláro, ať se vám hezky vydaří.

1 0
možnosti
TT

Mně se líbí, že nějak vyřešili miniaturizaci hardwaru u těch malých satelitů (6x10x10 cm není ani zdaleka krabice od bot, spíš tak krabička na hodně dietní svačinu). Ono platilo, nebo možná pořád platí, že se do vesmíru posílají extra velké (na pozemské poměry), robustní a bytelně odstíněné procesory a další, což pak zdaleka není tak výkonné, jak jsme zvyklí. Ale v posledních pár letech se vynořily tyhle minisatelity, to jsou věci!

0 0
možnosti
DT

Je to sice menší, ale na některé vědecké cíle jsou výborné. Už jen to, že přežil první rok na oběžné dráze je vlastně úžasné. Navíc (což jsem do blogu) nepsala, měl hned zpočátku dost problémy, oni ale zvládli všechno vyřešit na dálku. Ta velikost mi trochu ujela, vypadlo mi x10, jdu to opravit.

Krásný den, Tomáši, ať se vám daří.

0 0
možnosti
DT

Krásný den do Norimberku, ať se daří, Horste.

0 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se líbilo, mějte hezký den, Zdenku.

0 0
možnosti

Zajímalo by mě, kde takový malý satelitík bere energii k dlouhodobému provozu vědeckých přístrojů. Možná je celý jeho povrch jeden solární článek?

0 0
možnosti
Foto

Skládací panely.

https://lasp.colorado.edu/cute/files/2018/07/cute_labels_3x1.png

Rozměr je totiž v blogu popsán trochu trochu matoucím způsobem. Satelit je trochu větší než 6x10x10. Má to být 6xkostka 10x10x10cm, neboli 20x30x10 cm. A v tom jsou i složené panely.

3 0
možnosti
LH

Malej, ale šikovnej

Pěkný den, paní Dano.

0 0
možnosti
DT

A dává to možnost, aby se takovou vědou zabývaly i malé týmy z menších institucí. Je to hezký doplněk. Přeju krásný den, Lumíre, ať se vám daří.

0 0
možnosti
  • Počet článků 970
  • Celková karma 19,69
  • Průměrná čtenost 1328x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.