Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

P58a54v90e59l 79V39é58b34r

24. 2. 2020 9:51

Hmm ... jsou tu věci, které jsem tušil a pár věcí, které jsem netušil. Rozhodně jsem to neměl v hlavě tak uspořádané, jako je to ve vašem článek - a jsou to užitečné věci (vařit se holt musí). Myslím, že tady je pár věcí, které si budu pamatovat dlouho. Děkuji, paní Dano.

P.S. Vzal jsem Čumáka sebou bez obojku a vodítka vynést smetí. Asi to správně pochopil jako projev důvěry, protože po návratu pro samou radost nevěděl, co by.

0 0
možnosti

Zajímavé.R^ Vzpomínám si, jak jsme byli kdysi vykulení, když jsme vplouvali do přístavu v Holandsku a v jednu chvíli jsme se s celou lodí octli v kanálu, který vedl nad silnicí (jakýsi akvadukt). Pod námi se proháněla auta a my jsme na to čučeli z lodi. Tam taky fungoval Archimédův zákon, který způsobil, že váha lodi nijak neovlivnila celkovou zátěž na mostovku kanálu.:-)

0 0
možnosti
DT

R^:-) Musí to být nezvyklý pocit. To se člověku nepoštěstí každý den. Hezký zážitek. :-)

Děkuju za návštěvu a přeju krásný den. R^

1 0
možnosti

Pěkné Dani, a obdivuji se tomuto dílu už někdy od r. 2005 - to jsem se poprvé pokochala na netu. Dokonce jsem měla celou mašinu panoramaticky chvilku jako pozadí na PC. Víte, co mě nejvíc okouzlilo? Jednoduchost principu. A víte oč mám největší obavy? O pevnost celé konstrukce. Jaká to musí být ocel na těch namáhaných částech kol? Možná by bylo zajímavé spočítat matematicky, jak moc finančně šetří tento krásný stroj finance v lodní přepravě a porovnat, kolik stála výroba - nejen hodnota investice, jak se obvykle počítá, ale i hodnota ekologické náročnosti výroby na počátku - a posléze provozu, tam už to ale asi má jen pozitivní bilanci, že. Dík za tohle téma Dani, vždycky mě Falkirk Wheel okouzlovalo. Už myslím není jediné, ony výtahy v lodní dopravě jsou všechny fantastické a každý technický unikát. Zajímavé jsou v Británii a v Holandsku. Zdravím. R^

0 0
možnosti
DT

Musím se přiznat, že jsem donedávna o tomhle skvělém zařízení nic netušila. :-) Člověk se pořád učí. Počítala jsem to, je to asi 60x levnější, jestli se nepletu (vycházím z teoretické spotřeby energie při prostém vyzdvižení nákladu na určitou výšku a z hodnot, které mají na svých webových stránkách - hodnot výkonu motorů, které celou tu věc otáčejí). Zase ale mají přečerpávací stanici, která udržuje stejnou výško hladiny v gondolách.

Asi největší efekt bude ten "wow-efekt" na turisty ... je to prostě něco nezvyklého a opravdu zajímavého. :-)

Přeju moc hezký den - i víkend, Dani. Mějte se prima. R^

0 0
možnosti
BV

Paní Tenzler,

chybička se vloudila a to dost zásadní.Rozhodně bych nechtěl být transportován výtahem, který by se choval podle vašeho popisu:

"Zatímco je gondola tlačena přitažlivostí Země dolů, její stejně těžká kolegyně, která se nachází na druhé straně ramena, ji tlačí stejnou silou nahoru."

Naštěstí fyzikální síly, působí nezávisle bez ohledu na jakýkoliv nesmysl nebo omyl, kteří autoři spáchají. Takže na obě vany/gondoly působí zemská přitažlivost směrem dolů a při stejném rameni a hmotnosti jsou v rovnováze. ;-D

0 0
možnosti
PV

P71a63v55e14l 59V45é36b83r

21. 2. 2020 7:28

Aha, takže kolegyně na druhé straně svou tíhou (přes ložisko páky) nepůsobí na gondolu a tuto nadnáší duch svatý... Tak jste to myslel?

1 0
možnosti
Foto

Zajímavý vynález.R^

0 0
možnosti
DT

R^ Fascinující - vlastně jsem to ani neplánovala jako téma blogu, ale tak strašně se mi to líbilo (byla o tom dokumentace v televizi). :-) Mějte krásný víkend, Kláro, ať se daří.

1 0
možnosti
DT

Děkuju a přeju moc hezký den. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Viděl jsem na vlastní oči, takový jednoduchý "zázrak":-)

0 0
možnosti
ZS

Též jsme se jeli podívat, byla jsem nadšena. R^

0 0
možnosti
Foto

Skvělé řešení, v jednoduchosti je síla.:-)

Díky.

0 0
možnosti
DT

:-) Obdivuju jednoduchá řešení. R^ Díky za návštěvu, mějte krásný den, Pavle.

0 0
možnosti
PV

P32a46v58e52l 48V30é74b22r

20. 2. 2020 10:04

Napřed jsem se trochu podivil, proč toto, na pohled velmi efektní a pohledné, zařízení použili místo prosté a skvěle, již staletí dobře fungující, plavební komory. Potom mně došlo, že toto řešení se hodí v případě, kdy je na jedné z hladin (hlavně na té horní) k dispozici omezené množství vody a je tedy třeba vodou šetřit.

Pěkné, paní Dano, pěkné. Nejvíc se mně líbí to vtipné vyvažování pomocí hladiny vody v nádržích/gondolách.

Pěkný den vám i rodině (vč. Čumáka).

0 0
možnosti
TT

Ano, šetření vodou je jeden z důvodů, proč se používají lodní výtahy. Druhým je také související výška překonávaného stupně - 24 m vysoký vodní sloupec patřičné plochy spolkne pěknou dávku vody, do takové výšky se pod zdymadlem člověk nekouká snad nikde*. Pro ilustraci: Gatúnské jezero je 26 m n. m., a to jsou na atlantické straně 4 zdymadla (= 3 vsunuté plavební komory), na pacifické je jich 5.

A protivážný lodní výtah ve Falkirku je opravdu krásné technické řešení! R^

* Tak jsem se extra podíval: Zdymadla se používají do výšky max. 25 m. Když je potřeba překonat větší výšku naráz (a není tam postavený lodní výtah), jsou zdymadla rozdělena do "schodů".

0 0
možnosti
JV

Díky za prezentaci skvělého díla z mého oboru.R^

0 0
možnosti
DT

:-) Jsem ráda, že se vám blog líbil, přeju krásný den a díky za návštěvu.R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 967
  • Celková karma 19,01
  • Průměrná čtenost 1332x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.