Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF(

Doufám, že budete pokračovat, protože v této divné době, kdy jsou za celebrity prohlašovány a na špičce popularity se vznášejí nejrůznější nuly, je připomenutí a ocenění těch skutečně důležitých a pro naši civilizaci významných lidí, velmi příjemným osvěžením. Jen v oboru kvantové fyziky, kterou zahájil vzpomínaný Max Planck je jich celá plejáda, De Broglie, Schrödinger, Heisenberg, Pauli, Fermi, Dirac a další, to je jen malý vzorek, a to jsme jen u poměrně úzké části fyziky, resp. fyzikální chemie. Jen tak dál, držím palce!!

0 0
možnosti
DT

Mluvíte mi z duše. R^ Pro mě je to zajímavé, si připomenout osudy lidí, jejichž jména jsem se učila v hodinách fyzikální chemie. Tehdy pro mě byli jen obsahem napěchovaným do geniálních myšlenek, nebyl čas se zajímat o ně samé. Dnes ... ten čas mám. 

Heisenberga a Schroedingera už v blogu mám,  ale máte pravdu, Pauli, Fermi... je jich ještě spousta. 

Děkuju za návštěvu a přeju krásný večer. :-)

0 0
možnosti
JB

Zcela jasná karma pro Vás.;-)

2 0
možnosti
DT

Díky. A pro vás - hezký večer. :-)

0 0
možnosti
FL

Nebyl ten Planck poslední velký fyzik, který byl věřící?

0 0
možnosti
Foto

Článek jsem si přečetl s velkým zájmem.

2 0
možnosti
DT

To mě moc těší, mějte také krásný den. :-)

0 0
možnosti
JK

J35a53n 71K44l82a97r

1. 4. 2015 12:55

BezvadnéR^

2 0
možnosti
DT

Děkuju a přeju hezký den. :-)

0 0
možnosti
Foto

článek se mi líbí R^

2 0
možnosti
DT

Děkuju moc a příjemný den přeju. :-)

0 0
možnosti
Foto

Max Planck díky prostředí ve kterém vyrůstal byl silně nábožensky založen, byl oddán víře o souladu vědy a náboženství.  Jeden z jeho výroků zněl : "Věda i náboženství vedou společně odvěký boj proti skepticismu, proti dogmatismu, proti nevíře a proti pověrám. Společné heslo v tomto boji znělo a zní i do budoucna: K Bohu!“ !R^

2 0
možnosti
DT

R^ Díky, byl to opravdu velký člověk, kdosi (nevzpomínám kdo) o něm řekl: "Když se někdo ptá, kam zmizeli velcí filozofové 19. století, tak odpovídám - nezmizeli, jen se dnes jmenují Planck a dělají do fyziky." :-)

0 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji za nakrmení mého hladového - a prázdného - mozku! Přeji Ti šetrný velikonoční VÝPRASK!R^R^

0 0
možnosti
DT

:-) Přeju moc krásný den, a ať vám neuletí střecha nad hlavou.

0 0
možnosti
JC

Pěkně jste to napsala. Díky.

4 0
možnosti
DT

Díky, jsem ráda, že se líbilo. :-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS