Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Těším se na pokračováníR^

0 0
možnosti
DT

Děkuju moc a těším se na vaši návštěvu. :) Zdravím a přeju hezký večer. :)

0 0
možnosti
Foto

Jsem smutny ze mohu pouze dekovat a karmovat - abych nebyl trapny. Radeji bych jmenoval soucastky a dily aut nebo jejich motoru. Take jejich technicka data pro mne nejsou vesmirem.

0 0
možnosti
DT

Auto je pro mě jeden jediný velký vesmír. :))) A jsem si jistá, že moje auto žije a také se mu vždycky děkuju, že mě dovezlo tam, kam mělo, i přes mé zjevné snahy zabloudit. :)

Přeju moc krásný příjemný večer, Horste. :) Pro mě jsi ztělesněním dobrého řidiče.

0 0
možnosti
RS

;-D Myslíte si, že jednotlivé atomy nebo lépe řečeno jednotlivé elementarní částice vašeho nebo mého mozku si uvědomují, že tvoří živý organismus? Zkuste se svých elementarních částic svého mozku na to zeptat. Absurdní? Stejně absurdní je nadpis vašeho článku. Jestli je vesmír živý organismus, lépe řečeno Entita, nemůžeme se my nikdy dopatrat této Pravdy.

0 0
možnosti
JK

To je snad jasné, že si to ty elementární částice uvědomují. Vy o tom pochybujete? Dokonce jsou smutné nebo radostné, podle toho, jaký mozek tvoří a říkají si například: Jsem já to ale pitomá elementární částice, že jsem se dostala do mozku takového idiota.;-);-D

0 0
možnosti
JK

Mám otázku. Dojdete ve svém líčení vesmíru až ke vzniku života? Moc by mě zajímalo, jak z neživé hmoty vznikla hmota živá? Vše ostatní si nějak dokážu představit (netvrdím, že to chápu), ale vznik života ne. Pokud to chcete nějak vysvětlit, rád si počkám. Můj dotaz je upřímný, nevložil jsem do něj žádné záludnosti ani pasti.

0 1
možnosti
DT

Obávám se, že nemám dostatečné znalosti biochemie na to, abych mohla popsat (natož abych ho mohla popsat jednoduše) tenhle vývojový krok. Máme tu ale jednoho diskutéra - který by mohl. Pana Švadlenku. Možná bude mít časem chuť a založí blog. Určitě by mohl hodně zajímavých věcí vysvětlit a přiblížit. 

Zdravím a díky za návštěvu, i vám - krásný večer. :)

1 0
možnosti
Foto

Je to nad pochopení.  Například, když je příliš hmoty, zhroutí se tato do černé díry.  Jak to, že tolik hmoty na začátku se hned nezhroutilo do jedné masivní černé díry?   Myslím, že to má něco dočinění s časem.

1 0
možnosti
DT

Já to zjednodušeně chápu tak, že oproti tomu gravitačnímu zhroucení působila jiná, silnější síla, která celý systém rozpínala. Ale může to být i tím časoprostorem, budu o tom přemýšlet, díky za návštěvu. :) Mějte krásný večer. :)

1 0
možnosti
MJ

Myslím na to, Dano, jestli,když se teď situace ve vesmíru na nějakou dobu uklidní, jestli by se to mohlo přenést i k nám, na naši milou Zemi... třeba je to nakažlivé.:-) Jinak mám podobné pocity jako pan Chovanec... moc hezký článek a zdravím.R^

0 0
možnosti
DT

Díky moc za návštěvu, Magdo, vždycky mě potěšíte. :) Doufejme, že se situace zase zklidní, zatím to nevypadá dobře. A asi ještě nějakou chvíli nebude. :/ Přeju pokud možno milý a hezký večer a děkuju za vaše milá slova. :)

0 0
možnosti
JC

Hezky jste to, paní Tenzlerová, napsala. R^ Nicméně základ začátku samozřejmě nepopisujete a popsat nemůžete, neboť je mimo schopnosti racionálního poznání - tedy odkázán na víru. Já osobně věřím, že vesmír, tedy prostor-hmotu-energii-čas stvořila entita mimo/nad toto své stvoření se nacházející, které jsme zvyklí říkat Bůh. A tato entita má stále zájem, co se v jím stvořeném vesmíru/prostoročasu děje, a občas do toho i zasahuje. A také věřím, že my sami jsme výsledkem její vůle, abychom byli. A že nás tato entita má ráda a chce, abychom byli. A abychom dokázali být i mimo jí stvořený vesmír - tedy s ní. A proto sama vstoupila v hmotné podobě jako svůj vlastní syn do jí stvořeného světa, aby nás naučila tomu, co je třeba k překonání fysikálního omezení - tomu, abychom mohli být s ní mimo čas a prostor.

Jiní lidé věří samozřejmě něčemu jinému. Lecčemus.

1 1
možnosti
DT

Ten úplně první stav je skutečně nepopsatelný vědeckými teoriemi, a dnes existujícími fyzikálními zákony. Jsme odkázáni buď na víru nebo na interpolaci toho, co bylo později. (Psala jsem o tom v jednom z úplně prvních blogů "o vesmíru".) Jedna z teorií například říká, že vesmír vznikl jako následek fluktuace, která je logickým výsledkem "jednolitého" ale úžasně malého prostoru. V rozměrech, ve kterých existují kvantové jevy (tedy úžasně malých rozměrech) je totiž fluktuace přírodním zákonem, nikoliv náhodným jevem. 

Fluktuace pak zase může přerůst "rozumné hranice" a vyeskalovat do toho, čemu dnes říkáme "velký třesk". 

Tak nebo onak - v momentě, kdy máme nedostatek důkazů a nedostatečnou možnost se danému stavu vůbec i přiblížit, se ve víru mění i každá sebepravděpodobnější, sebereálnější a sebelogičtější teorie. 

V tomhle blogu (a některých dalších) reaguji a budu reagovat na diskuzi s jedním z blogerů, který přinesl zajímavou tezi, že vesmír je stvořen jako živý organismus a jevy v něm odpovídají jevům v našich tělech. To mu možná vyvrátím. A možná vyvrátí něco on mě. 

Rozhodně díky za návštěvu a přeju moc hezký večer. :)

1 0
možnosti
  • Počet článků 976
  • Celková karma 19,49
  • Průměrná čtenost 1320x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.