Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^Zajímavé, Danko, tohle jsem vůbec netušil. Díky a hezký večer:-)

0 0
možnosti
DT

Děkuju, jsem ráda, že se vám líbilo a bylo to nějak zajímavé. Jsem ráda, když najdu nějaké téma, které zaujme. :-) Vám i vaší paní přeju moc hezký den. R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Malinko jste mi snizila radost ze zivota. Zasnu jake prasarny se delaji s potravinami, aby se konzervovaly. Takze ted uz vim, procaji koreni maji velkou trvanlivost. Myslel jsem si, ze to je jen susenim. Ted vim, ze koreni jsou nekdy i ozarena. To se mi nelibi. I kdyz chapu, ze ozarene koreni je lepsi nez plesnive koreni.

0 0
možnosti
DT

Zase na druhou stranu, když se použije ozáření, nemusí se použít chemie, která na rozdíl od záření pak v té potravině zůstane a může škodit. I kdyby to byly jen alergie. Asi vás nepotěším, když vám řeknu, že se v Holandsku ozařuje daleko víc věcí, než třeba v Německu. Pocitově (aniž bych se dívala na přesná data) ale můžu říct, že je jich méně než v Čechách. V EU jsou na to ovšem přísné předpisy, všechno se kontroluje a hlídá - nebezpečí z toho nehrozí. R^

Přeju krásný zbytek, dne, Jaroslave a díky za návštěvu. R^:-)

2 0
možnosti

Jsem o tom neměl ani páru. Díky, milá Dano .-)

0 0
možnosti
DT

Děkuju za návštěvu a milá slova, jsem ráda, že se líbilo. R^ Přeju vám krásný den, Michale. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

R^ Inu, jako vždy, neb je, jako vždy, za co a pročR^

0 0
možnosti
DT

Jako vždy jste na mě moc hodný. Děkuju. :-) I vám - moc hezký den, Jiří. Ať se vám daří. R^

1 0
možnosti
RM

R^ Dobrý článek, spousta zajímavých informací.

Akorát větou "Úbytek vitamínů ale není vyšší, než při jiných druzích konzervace" si nejsem 100% jistý. Vakuové sušení (z šokově zmraženého ovoce voda sublimuje ve vakuu) by mělo mít také velmi malou ztrátu vitaminů. Ale vakuové sušení je poměrně drahé.

0 0
možnosti
DT

Děkuju za milá slova i za návštěvu blogu. Máte pravdu, nejsem si jistá, ohledně toho vakuového sušení. Musely by se srovnat konkrétní čísla. Opravuji tedy - "... než při většině jiných druzích konzervace." R^ Přeju krásný den. R^

0 0
možnosti
Foto

R^To jsem ani nevěděla, ale smysl to dává.:-)

Znám jen obalový materiál sterilizovaný zářením, často to bývají plastové lahvičky a kelímky, sklo se většinou sterilizuje horkou párou. Pamatuju, jak se obaly kupovaly nesterilní, že jsou levnější. Pak jsme ty plasty po normálním umytí sušili snad na 40°C v horkovzdušné sušárně, aby se to neválelo jen tak na vzduchu...

0 0
možnosti
DT

R^ Ano, sterilizace se tak běžně dělá. R^

Radioaktivita vůbec není jen strašák, ona je také užitečná, je spousta odvětví, ve kterých hodně pomáhá.

I vám moc hezký a příjemný den, Kláro, a díky za návštěvu. :-)

2 0
možnosti
Foto

Dano, to jsou my věci, jelikož zářím, budu si je ozařovat sám. Děkuji!!R^

1 0
možnosti
DT

:-) A co teprve takové ozáření drahokamy! O těch bude příští blog. :-)

Přeju krásný, letní, zářivý den. R^ Tady se může sluníčko přetrhnout. R^

1 0
možnosti
Foto

Zaujalo mne, že po ozáření hroznů z nich lze vylisovat více šťávy. Představuji si to tak, že ozáření naruší buněčnou stěnu. To by se asi dělo u všech ošetřených potravin. Nebyly by pak ale více přístupné mikroorganismům a nekazily by se rychleji?

0 0
možnosti
DT

Záleží na dávce, kterou hrozny dostaly. Jestli to správně chápu, používá se například pro zpomalené zrání ovoce asi tak pětkrát-desetkrát nižší dávka, než na ty hrozny. Přesný technologický postup se mi zatím nepodařilo najít, možná je to také výrobní tajemství nebo něco takového.

Při hledání informace jsem ale narazila na něco roztomilého: pomocí ionizujícího záření se také nechá uměle nechat zestárnou koňak. :-)

Přeju krásný den, vám i vaší paní. :-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 967
  • Celková karma 19,02
  • Průměrná čtenost 1332x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.