Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Takže, ani Germáni v sobě nemají GERMANIUM! Dano, zajímalo by mě, jestli se naše zeměkoulička tenčí a odlehčuje, když už tolik let se těží a těží. Hlavně uhlí jde du LUFTU a to je nějaká váha dokud bylo v zemi. Milá paní profesorku, ať předvánoční čas neZATĚŽUJE příliš Tvou energickou osůbku! R^R^R^

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
WW

R^ Pěkně shrnuto. Před "germaniovkami" si naši "krystalkoví" pradědové vystačili polovodičem zhotoveným po domácku z olova a síry ve stejném poměru (galenit), ale pravdou zůstává, že se germanium skutečně zasloužilo o rozvoj dalších fundamentálních elektrosoučástek. ;-)

2 0
možnosti
MM

Jasně, s tím krystalem galenitu jsem to zkoušel už v deseti letech mého věku, pak přišly tak zvané sirutory, to byly diody na principu selenových usměrňovačú, no nic moc. Moje krásná germaniová dioda, kteou jem si koupil, jako školák, v radioamatérské prodejně v Praze, Žitné ulici, Typ Tesla 1NU70, za těžko ušetřené peníze, (stála tenkrát něco kolem 13 Kčs), krystalka burácela radiem na SV do starých náhlavních sluchátek a bez baterek!.Jo, to byl zážitek:-)

1 0
možnosti
PV

P23a62v77e35l 52V98é29b84r

12. 12. 2016 8:57

Díky za každý další článek.

Dnes bych sice trochu diskutoval o použití germania v elektronice - měl bych trochu námitky ne-použití kvůli ceně a podobně, ale při takové šíři záběru, co vy máte, se nelze divit, že semo tamo není každá informace tak úplně pintlich.

Bravo! R^

0 0
možnosti
DT

Děkuju za milá slova i vaši shovívavost - elektrotechnika je jedním z oborů, které mi zůstanou navždy uzavřeny. A to jsem kdysi původně směřovala přesně do odvětví polovodičů a zpracování elektronických součástek. Naštěstí mě osud nasměroval jinam. :-) Děkuju za návštěvu a milá slova, Pavle, mějte krásný den. R^:-)

0 0
možnosti