Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

P47a29v43e87l 53V76é94b44r

27. 2. 2017 14:09

Opět ba zase děkuji za velmi pěkně zpracovaný článek.

Dodal bych praktickou zkušenost, kterou kupodivu málokdo zná: Mikrovlnka se výtečně hodí na ohřívání knedlíků a nemá v tomto použití konkurenci. Musí se ale postupovat tak že se plátky knedlíků vloží do mikrotenového sáčku, přidá se trochu vody (ne mnoho, stačí pár kapek), sáček se zakroucením uzavře (aby co možná nejdéle udržel tlak) a asi minutu ohřívá. Nějaké ohřívání v pařáčku tomu nesahá ani po kotníky.

2 0
možnosti
PV

P58a41v22e81l 50V90é44b49r

27. 2. 2017 14:11

Chtěl jsem napsat "Opět a zase děkuji ..." a nějak se mně tam připletlo b.

0 0
možnosti
WW

R^ Jako vždy, vynikající. Vždy se tak trochu pozastavím nad oficiálními prohlášeními vynálezců, jak že k tomu došli. Určitě se hledá něco, co se bude zajímavě vyjímat v učebnicích, protože aby rozpustil čokoládu, určité ji vyndal z kapsy, zbavil ji staniolového obalu a vložil do plechové komory, protože až vzniklé stojaté vlnění má za následek ono "činné" lokální maximum, jehož polohu je nutno měnit buď plechovou vrtulkou nebo otočným talířem (k tomu došlo později), aby došlo k rovnoměrnému ohřevu (kde se nachází tzv minimum, k ohřevu nedochází). Účinek magnetronu ve volném prostranství nemá valný účinek - skoro žádný v souvislosti s ohřevem. ;-)

3 0
možnosti
DT

Možná ho položil někam, kam neměl... :-) Nabízí se předtucha, že měl v laboratoři takový binec, že nevěděl, kde co má - a navíc tam jedl. :-) To samozřejmě nejde, takže to byla MilkyWay a byla v kapse (byly v té době vlastně vůbec už na světě MilkyWay?).

Krásný den, Waldo, ať se vám daří. R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Tak, já jsem stará škola, ještě s komunistickou výchovou a výukou.

Takže vím, nebo si to alespoň myslím, že mikrovlnka není ničím jiným, než velkým kondenzátorem, kde dialektrikem je především ohřívaná potravina a ta se ohřívá v závislosti na své dielektrické konstantě.

Takže nehomogenní potraviny, třeba taková kobliha, se ohřívají nerovnoměrně. Náplň koblihy daleko víc (má více vody) a proto si o tu marmeládu v koblize skvěle spálíme hubu, i když tělo koblihy není nijak přehnaně horké.Vyzkoušeno minulý týden. Hovořím o rozmrazování, pochopitelně.

0 0
možnosti
Foto

A samozřejmě, všichni znají vzorec pro ztráty v dielektriku - tedy nutnost velmi vysokých frekvencí.

0 0
možnosti
JV

Děkuji moc. R^

Osobně jsem tomu nikdy nevěřil a jsem rád, že jste to tak hezky potvrdila. Používám mikrovlnku cca 18 let, speciál s crispem. Nesvítím ani nezářím. ;-D Naopak, přestal jsem používat olej, pánev, pekáče a trouby. Ty bez vln. R^;-D

Plyn už syčí z trouby ven... ;-D

1 0
možnosti
DT

Děkuju, jsem ráda, že se vám blog líbil. :-) Mějte moc hezký den, Jaroslave. R^

0 0
možnosti
PR

Vědecky velice pěkně vysvětleno a rozpitváno. Teď ještě praktický experiment a na pár dnů si vyzkoušet jak si tělo poradí s tím, když do něj budeme živiny dopravovat výhradně skrze mikrovlnou troubu. Schválně jak dlouho bude trvat než tělo zkolabuje?

0 0
možnosti
Foto

Kolega v práci to tak dělá již roky, zatím je zdravý a veselý. Doma i v práci vaří převážně v mikrovlnce, plotýnku využíje zřídkakdy jen k výrobě kůrky. Když říkám vaří, myslím vaří, ne pouze ohřívá. Ze základních surovin vyrábí houskové i bramborové knedlíky, rýžový nákyp... nepamatuji si co všechno, vždycky mi to přinese ukázat a já to už moc nevnímám.

3 0
možnosti
MS

Zajímavé a poučné. R^Zejména díky za ujištění, že při ohřevu v mikrovlnce nedochází ke změně vnitřní struktury potravin. I když, mně se jednou podařilo změnit strukturu potraviny zásadně, když jsem pojal jeden z nejpitomějších nápadů v životě: V třílitrové sklenici jsme měli z léta nasbírané a nasušené houby a já jsem v nich objevil potravinové moly. Nenapadlo mě nic lepšího, než celý ten obsah přesypat do plastové misky s víkem a dát to na chvíli do mikrovlnky, abych vyhubil tu havěť. Než bys řekl švec, začalo se z mikrovlnky dýmit, chytly houby i ta plastová miska. Smrad, že by jeden pad. A když jsem misku nesl do dřezu, abych ji uhasil, roztavený plast nám pokapal a propálil lino. Mikrovlnka to ale přežila ve zdraví. Jak říkám, geniální nápad. :-)

4 0
možnosti
DT

Může vás ale uklidnit fakt, že jste díky mikrovlnce spotřeboval na "chybami se člověk učí" daleko méně energie, než by vás to stálo v klasické troubě. ;-) Mikrovlnka vám zuhlenatěla moly i hříbky s daleko menší energetickou náročností, než kdybyste musel vyhřívat klasickou troubu a ještě kovový kastról.

I když máte můj soucit, občas se mi povedou také věci, nad kterými by asi většina lidí jen třepala hlavou. :-)

Přeju krásný den, Milane, mějte se moc hezky. R^:-)

2 0
možnosti
PB

P93e59t91r 65B95ü49r67g86e49r

27. 2. 2017 11:18

Ano. Jenom: stejně jako v "Dobytí severního pólu" - krát dvě to mělo být! Když něčím pohybujete s frekvencí 1 Hz, pohne se to dvakrát za vteřinu (tam a zpátky). Obávám se, že tomu tak bude i u 2,4 GHz.:-)

1 0
možnosti
DT

Děkuju za připomínku! R^ Ale nezdá se mi to ... 1 Hz - jeden cyklus za vteřinu. To znamená, že v poloze "+1" bude molekula jednou za vteřinu, stejně jako v poloze "-1". Já bych to tak nechala.

Ale díky moc za za příspěvěk, nechám si to projít hlavou. Možná tam mám myšlenkovou chybu.

Mějte moc krásný den a díky za návštěvu. R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Dano, moc zajímavé, přečetla jsem jedním dechem, díky! R^;-)

0 0
možnosti
DT

Rádo se stalo! :-) Jsem ráda, že se vám líbilo. Děkuju a přeju krásný den. R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 976
  • Celková karma 19,37
  • Průměrná čtenost 1320x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.