Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D36a41n16a 83T14e44n92z33l66e88r 5520722985393

Jiří, dám to sem, dopředu, protože vlákno v diskuzi už je nepřehledné. Vy tvrdíte, že se člověk na Zemi vyvinul i v jiných končinách než v Africe. KDE se přesně podle vás vyvinul, tedy KDE byly přesně podobně dobré podmínky jako tehdy v Africe?

Neuhýbejte, chci jasnou odpověď. KDE to bylo?

0/0
25.4.2017 11:27
Foto

J35i57ř44í 16S73t51r36a95t93i51l 4593548555892

Napsal jsem to již v příslušném vlákně. Mohl se také vyvíjet třeba v Americe. Indiáni nemusí být prvními obyvateli tohoto kontinentu, ale vývojovým stupněm mnohem starších předků. Již v 19.století byly v Americe nacházeny nějaké zkamenělé kosterní zbytky člověka, staré milión a více let, jenž dorůstal větších rozměrů jako člověk dnešní. Byl kolem toho velký rozruch. Zdali to je pravda či není dosud není vyjasněné, důkazy se prý ztratily. Proč by ale něco takového vzniklo, že by jen tehdejší podvodní senzacechtivci? Přiklonil bych se spíše k názoru, že vývojová linie indiánů a také i okolních oblastí Ameriky není afrického původu, byť se jedná rovněž o druh Homo sapiens.

0/0
25.4.2017 13:37

D70a69n19a 28T82e64n28z19l45e12r 5430852155223

Takže žádné důkazy? Pakliže nejsou důkazy, jedná se jen o hoax.

Myslíte Indiány v jižní nebo severní Americe?

0/0
25.4.2017 16:41

J65a12n 34Š39v41a89d42l88e45n78k44a 9364879400

To má někde ze záhadologických webů. Nic průkazného. Samé "prý", "důkazy se ztratily", atd. A už vůbec ho nezajímá, že Indiáni jsou geneticky i fyziognomicky blízce příbuzní obyvatelům východní Sibiře, přesně v souladu s představou, že do Ameriky přišli lidé ze Sibiře.

+1/0
25.4.2017 17:46

D47a63n34a 58T87e12n62z96l79e34r 5880432205253

... navíc, že je naprostá hloupost, aby na sobě nezávisle vznikly dva různé druhy (jeden kdoví jestli ne z mimozemšťanů) - ale mohou se vesele vzájemně křížit. Vždyť i to křížení s neandrtálci moc nešlo. :-)

Já jen doufám, že se dozvíme, ve kterém místě jižní nebo severní Ameriky se ten samostatný druh vyvinul. To, z čeho se vyvinul, bude pak už jen třešničkou na dortu.

0/0
25.4.2017 18:02

J21a41n 72Š87v45a24d40l90e27n29k22a 9644569800

Tady je třeba použít tzv. Stratilovu logiku. Vyvinul se z toho, co ještě nebylo nalezeno. A vyvinul se tak dokonale, že vypadá, že měl společného předka s lidmi ze Sibiře. Prostě se ta souhra náhodných mutací odehrála dvakrát na dvou odlišných místech.

+1/0
25.4.2017 18:40

D33a39n83a 56T76e87n71z81l77e83r 5960122595683

:-)

0/0
25.4.2017 20:23

J32a10n 49Š96v79a27d77l13e16n55k89a 9734109550

Ještě, že pan Stratil neaplikuje svůj inovativní přístup třeba u archeologických vykopávek. Představme si třeba, jak by se vypravil do Mikulčic na hradiště z doby Velké Moravy. Zrovna by si s průvodcem prohlíželi základy kostela, když by pan Stratil průvodce přerušil: "Váš výklad je docela dobrý, ale proč ho kazíte nepodloženými spekulacemi? Tohle jsou zcela jistě základy nějaké budovy, ale to, k čemu sloužila, už nikdy nemůžeme zjistit. Nikdo z nás v té době nežil."

Průvodce zalapá po dechu a odpoví: "Ale, tohle má přesně stejný půdorys jako románské baziliky z té doby."

"Pche," mávne rukou pan Stratil a rozvine svou originální úvahu, "vždyť vy ani nemůžete vědět, z jaké doby ta stavba pochází. Co když ji postavili obyvatelé Atlantidy? Co když to byla naváděcí stanice pro mimozemské lodi?"

Průvodce to ještě více vyvede z míry: "Ale tohle je typické hradiště z doby Velké Moravy, patrně velmi významné, srovnatelné s Velehradem."

"To říkáte vy," poučí ho pan Stratil, "ale nijak jistý si tím být nemůžete. Člověk je jenom nepatrná částečka vesmíru a nikdy nemůže pochopit, jak se věci mají doopravdy. Třeba se jednou ukáže, že ty vaše vykopávky jsou něco úplně jiného."

"Nezlobte se, pane, ale to co říkáte, jsou naprosté hovadiny," vloží se do rozhovoru jeden z návštěvníků, kterého zajímá průvodcův výklad a ztrácí trpělivost s vývody pana Stratila.

"Jenom pro vás, protože nechápete jejich hloubku," odvětí pan Stratil.

"Pane, ale to, co říkáte, jsou vážně nesmysly," přidá se průvodce.

"Je na vás poznat, že jste jenom archeolog, příliš omezen svým oborem. Musíte se na věci dívat v širším kontextu," trvá si na svém pan Stratil.

+1/0
25.4.2017 22:27

J45a14n 46Š32v55a80d72l49e49n42k66a 9324539390

"V jakém kontextu?" Průvodce už také ztrácí trpělivost. "Vždyť ty vykopávky nesvědčí pro nic jiného, než že je to hradiště z Velké Moravy. Jeho věk dokázalo i radiokarbonové datování."

"Ta metoda není příliš spolehlivá," namítne pan Stratil. "Ani stáří fosilií dinosaurů se tím nedá měřit."

"Jakých dinosaurů? Jak s tím, o čem se tu bavíme, souvisejí dinosauři?" Průvodce zoufale rozhodí rukama.

"Jednoduše," podotkne pan Stratil. "Vždyť vy si vůbec nemůžete být jistý, zda nežili ve stejné době, jako bylo postaveno toto hradiště."

"Můžeme. Nikde se tu nenašly jejich kosti," pokouší se mu to vysvětlit průvodce.

"Nikde? A kde všude jste kopali? Co když byste dinosauří kosti našli třeba tamhle na tom pahorku? Nebo za ním? Dokud nebudete kopat úplně všude, nemůžete si být jistí, že v té době dinosauři nežili," rozvíjí pan Stratil svou neúprosnou logiku, před níž by kapituloval i Sherlock Holmes.

"Za pahorkem je přece vesnice," zalomí rukama průvodce.

"Pane, vy jste naprostý pošuk," už to nevydrží jeden z návštěvníků a zahrozí panu Stratilovi pěstí.

"Vidíte, jak hluboko jste klesl?" pohoršeně si odfrkne pan Stratil. Já zde pouze rozvíjím své úvahy o tom, jak by to také mohlo být. Nemusíte jim rozumět. Ani je nikomu nevnucuju, tak mě hned nemusíte urážet. Dobře tím ukazujete, co jste zač."

A takhle ten rozhovor může pokračovat donekonečna. Anebo to může skončit. Buď brachiálním násilím, anebo prostým poznáním průvodce, že pan Stratil je jakýsi blázen, jemuž nemá cenu odporovat a pokud možno ani s ním zapřádat rozhovor. Další jeho poznámky tedy již ignoruje a pokračuje ve výkladu.

+1/0
25.4.2017 22:27
Foto

J63i87ř90í 42S63t71r68a27t78i24l 4843398135292

Když byl 22.12. roku 1938 vyloven u břehů jihovýchodní Afriky první exemplář pravěké ryby "latimérie podivné", vyvolal ve vědeckém světě velké vzrušení. Na základě studia toto živočicha byl potom vysloven předpoklad, že tato skupina živočichů dala pravděpodobně základ suchozemským čtyřnohým obratlovcům. Takto se sestavuje onen "evoluční strom života".

0/0
26.4.2017 7:51

J33a37n 65Š12v86a26d45l72e46n73k56a 9774949810

Vidíte? Sám ukazujete, že na tom mém ironickém rozhovoru mezi vámi a průvodcem po archeologickém nalezišti přeci jenom něco bude. Vy se totiž s tou latimérií dost zásadně mýlíte (což plyne z vašich chabých znalostí). Takto nebylo navrženo, že by ryby mohly být předky čtvernožců. Ve skutečnosti byly fosilie lalokoploutvých ryb nacházeny dříve, než byla nalezena latimérie - např. takový Eustenopteron, který patřil do linie vedoucí k obratlovcům, byl nalezen již v roce 1881 (https://en.wikipedia.org/wiki/Eusthenopteron). Do té doby, než byla nalezena latimérie, již takových fosilních nálezů bylo tolik, že bylo možné dovodit, že jedna ze skupin lalokoploutvých ryb dala vzniknout čtvernožcům. Bylo tak učiněno na základě zjevné anatomické podobnosti některých zástupců lalokoploutvých ryb a nejstarších obojživelníků. Např. uvnitř ploutví se nosné kůstky značně podobaly pletenci horních i dolních končetin, ty ryby měly kromě žaber plicní vaky, apod. Takže již dávno před latimérií se soudilo, že jsou ryby předky čtvernožců, a vědělo se, která jejich skupina to je. Akorát byla považována za zcela vyhynulou. Nebyly známé žádné fosilní nálezy lalokoploutvých ryb už od křídy. Nález latimérie byl tedy senzací proto, že se jednalo o nález "živoucí fosilie", byť patří do skupiny, která nevedla ke čtvernožcům. Po revizi systému k lalokoploutvým rybám patří i skupina dvojdyšných (bahníci), čili latimérie už není jediná.

Z výše uvedeného je zřejmé, že jsou vaše "úvahy" bezcenné, neboť jsou založeny na nedostatečných znalostech a nepodložených spekulacích.

+1/0
26.4.2017 9:17
Foto

J17i40ř56í 73S48t49r27a64t57i19l 4383858285342

Já vám ten "strom života" nekácím ani nemohu, ale představuje jen hypotetické seřazení vývoje živočichů. Pravdu z toho nikdo neudělá.

0/0
26.4.2017 9:56

J32a47n 26Š77v52a26d22l75e64n45k36a 9924899510

Přesně tak. A hradiště u Mikulčic mohli klidně postavit mimozemšťané. Už nikdy nezjistíme, zda to doopravdy bylo velkomoravské hradiště. Vaše úvahy jsou nesnesitelně jednoduché. Není potřeba k nim vůbec nic umět, vůbec nic znát. Stačí opakovat pár obecných frází a připadat si, na jak úžasnou věc jste přišel...

+1/−1
26.4.2017 10:20
Foto

J27i85ř84í 75S86t67r70a83t38i64l 4643798155712

Jsou věci jasné, doložené, dále pak pravděpodobné či hypotetické. Celkový vývoj života na zemi může být sestaven jen na základě pravděpodobností.

0/0
26.4.2017 11:10

J17a92n 57Š39v27a47d24l36e40n10k52a 9644469400

Je to doložené úplně stejně. I v případě archeologie se jedná o hypotézy na základě nálezů. I zde je třeba, aby vše bylo ve vzájemném kontextu, nikoli rozporu, k potvrzení téže věci se používají různé metody, které vyloučí možnost systémové chyby. Problém je tedy jinde: vy nevidíte žádný rozpor, kdekoli je to v souladu s tím, co si myslíte. Jakmile je to v rozporu, začnete s těmi svými "úvahami". Třeba pět set let staré nálezy nezpochybňujete, pět tisíc let ještě také moc me. Padesát tisíc let už ano. Princip výzkumu je stále stejný, rozdíl je jenom v tom, že jste si to vysnil jinak.

+1/0
26.4.2017 11:59
Foto

J75i21ř46í 54S58t75r47a71t33i62l 4983608625482

S rostoucím stářím paleontologických archeologických nálezů roste i procento pravděpodobnostní chyby či omylu v tvrzení, opírajících se pak stále více o teorie. Zkameněliny kosterních ostatků staré milióny let a jen ve zlomcích veškeré tehdejší reality jsou již pro ucelenou představu vzájemných vývojových vazeb značně problematické a těžko mohou uvádět hypotézy v pravdivé závěry.

0/0
26.4.2017 12:23

D19a60n22a 71T21e49n68z70l86e96r 5750512365893

Jiří, i ty milióny let staré důkazy jsou pořád ještě důkazy. Na nich se zakládají ty vzájemné vývojové vazby, jak tomu říkáte. Takže - doložen ten vývoj je, ne že ne. Stejně jako je doložená K-T vrstva po celé Zemi, pod níž kosti dinosaurů jsou, nad ní ale ne. Smiřte se s tím. :-)

0/0
26.4.2017 12:28

J54a84n 32Š31v30a40d18l26e28n19k30a 9394349450

Ta míra pravděpodobnosti je právě zvyšována s užitím různých metod, které dokazují totéž. Vědci se snaží předem vyloučit chyby tím, že než něco uveřejní, nejprve si to několika různými a nezávislými způsoby ověří. Princip je stejný jako u archeologických vykopávek.

0/0
26.4.2017 12:31
Foto

J68i94ř39í 66S84t75r27a78t86i80l 4533968715142

No jistě.

0/0
26.4.2017 13:46

J33a49n 78Š16v48a56d26l48e40n77k39a 9324409910

Ano, jistě. Věda není založená na "pocitech", jak si možná myslíte. Ve vědě není místo pro úvahy typu "výrazné genetické bariéry mezi různými lidskými rasami", jestliže výzkum nic takového neprokázal.

0/0
26.4.2017 13:50

D42a13n50a 80T25e32n11z91l66e19r 5660602725743

Tímto jste, pane Š., nádherně shrnul celých posledních 400 příspěvků téhle diskuze. R^;-D Mám dokonce pocit, že by to chtělo udělat jako extra blog. Něco jako "aktuality z diskuze". R^:-)

0/0
26.4.2017 10:38
Foto

J51i77ř33í 67S13t92r78a40t23i90l 4773298305642

A nebo obráceně, z Ameriky do Sibiře. Z Afriky to již vypadá hůře.

0/0
26.4.2017 7:24

J61a45n 35Š46v83a39d71l80e49n12k41a 9814689490

Jenže východosibiřské populace jsou zase svým způsobem příbuzné lidem dále na jih (Mongolové, Číňané). Vy byste tedy naznačoval, že "žlutá" rasa vznikla ve značně nepříznivých podmínkách východní Sibiře naprosto nezávisle na afrických populacích člověka, a přesto je mu tak blízce příbuzná, že se s ním volně kříží. Nebylo by jednodušší (Occamova břitva) uvažovat o jediném místě původu celého lidského druhu?

0/0
26.4.2017 9:19
Foto

J86i82ř50í 51S87t10r16a64t36i97l 4623718375892

Jednodušší by to bylo, ale je otázka, zdali pravdivé. Typologie a fyziognomie amerických indiánů je bližší asijským šikmookým rasám, nežli negroidní africké rasy a naopak šikmooké asijské rasy jsou bližší americkým indiánům. Africké negroidní typy jsou vzdálené i typickým evropským rasám.

Ve hře nemusí být vyloučen (jen proto, že si to současná věda neumí představit) i nějaký mimozemský původ. Může toho být jakýmsi důkazem i sama věda, která zkoumá vesmír a jeho další možnosti života. A vyvíjí pro to i dopravní techniku, také zajímavé.

0/0
26.4.2017 10:18

D47a12n80a 36T15e81n15z25l47e37r 5220212155513

Jiří, ono se to nebere jen podle tvaru očí. Ono se to bere podle genů. Smiřte se s tím, že jste příbuzný s černochy i číňany. :-)

0/0
26.4.2017 12:30

J43a47n 31Š14v75a86d43l71e44n22k38a 9764939630

Jistěže. Použijeme tedy vaši argumentaci na naleziště v Mikulčicích: ve hře je, že celou tu lokalitu postavili mimozemšťané. Zatím tomu nic nenasvědčuje, ale to třeba jenom proto, že současná věda není ještě dostatečně na výši. Za pár let se to třeba potvrdí.

Co se týče lidských ras, tak to už jsem vám vysvětloval minule. Nejvyšší genetickou diverzitu má africká populace, což dokazuje, že je také nejstarší a ta diverzita měla čas se vyvinout. V rámci Afriky jsou tak velké rozdíly mezi různými populacemi, že můžete rozlišovat hned několik dalších lidských ras (např. obyvatelé Keni jsou úplně jiní než jihoafričtí Křováci, apod.). Mimoafrické populace mají naopak genetickou diverzitu poměrně nízkou a příbuznou jedné z afrických populací, což naznačuje společný původ. Výjimku tvoří Austrálci, ale ti jsou pozůstatkem ještě starší migrace z Afriky. Ostatní mimoafrické populace sdílejí některé znaky, jimiž se odlišují od Afričanů: je to barva očí (často jiná než hnědá), barva kůže (často velmi světlá), tvar a barva vlasů (často rovné či vlnité, často velmi světlé), tvar nosu (spíše výrazný než plochý). Tyto odlišnosti od Afričanů lze vysvětlit jako adaptace na výrazně odlišné podmínky panující v Eurasii oproti Africe. Jednak je zde daleko menší oslunění a proniká sem méně ultrafialového záření. Příliš tmavá kůže by tedy bránila produkci vitamínu D (nízké hladiny vitamínu D způsobují kreténismus a křivici). Světlá kůže je tedy evoluční přizpůsobení se. Výrazný nos zase může lépe ohřívat vzduch proudící do plic. V Africe není potřeba, ale za arktické zimy se určitě hodí.

0/0
26.4.2017 12:45

J35a47n 65Š10v62a86d52l33e11n60k53a 9614189160

Některé z těch adaptací se zdají být výsledkem křížení prvních lidí migrujících mimo Afriku s neandertálci, o nichž se ví, že byli světlí a velmi dobře přizpůsobeni životu v drsném klimatu glaciální Eurasie. Nasvědčují tomu některé genetické analýzy (i když jiné zase ukazují, že takoví kromaňonci měli zřejmě tmavou kůži). Východoasijské lidské populace se kromě neandertálců křížily s dalším lidským druhem - Denisovany. Odtud možná plyne rozdíl mezi západo- a východoeurasijskými lidskými typy. Dominantní složkou genomu mimoafrických lidských populací je však stále to, co z nás dělá člověka moudrého, jeden lidský druh. Navíc i neandertálci a Denisované jsou pozůstatky dávné lidské migrace z Afriky, která proběhla někdy v předposlední meziledové době.

0/0
26.4.2017 12:45
Foto

J21i53ř98í 19S32t17r79a78t55i30l 4833398405582

Pěkné teorie.:-)

0/0
26.4.2017 13:40

J65a49n 98Š66v65a59d81l87e27n22k48a 9944899230

Však ano, jsou to vědecké teorie (čili soubory hypotéz), které jsou již velmi solidně podložené. Vy si dál můžete snít o mimozemšťanech, kteří stvořili lidstvo na pěti různých místech po celé planetě, ale to vše budou stále jenom "úvahy" (řekl bych spíše fantazie).

0/0
26.4.2017 13:47

J29i53ř32í 34E35n64g33l67i38š 1665719565661

Jo, jo. Popis vlastností a využití prvků. To mě na chemii bavilo vždy nejvíc. Pak přišly rovnice a bylo po zápalů :-/

0/0
24.4.2017 8:51

D56a91n44a 25T32e55n93z66l61e61r 5850952585343

R^:-) Mám to podobně - v organické chemii. Moc komplexní, moc komplikované, pokaždé jinak, frustrující. :-)

Přeju krásný den, Jiří a děkuju za návštěvu. R^

0/0
24.4.2017 9:08

J33i35ř86í 70E37n27g65l58i12š 1975599145751

Já také děkuji za Vaši reakci. K blogu jsem se dostal přes Betelgeuze. V jedenácti jsem zhltnul knihu pana Příhody: Procházky vesmírem. Díky svým intelektuálním chopnostem jsem se vesmíru bohužel nikdy nevěnoval, ale pořady Dr.Jiřího Grygara jsem s úžasem sledoval. Jeho kniha Vesmír s fascinujícími snímky světových observatoří mě občas svede k pokochání se. Pohled na jasnou noční oblohu mě vždycky tak nějak vezme u srdce: Jsme tu možná stovky světelných let okolo jediní, ale žerem se jako psi a chováme se k Zemi jako hovada :-/

0/0
24.4.2017 9:17

D35a96n20a 41T94e19n91z35l95e81r 5960262485953

Měla jsem to jako vy - moje oblíbené knížky byly vždycky ty o vesmíru. Tehdy jich bylo tak málo - a pan Grygar byl jako dárek. R^ O to víc si užívám dnešek, kdy máme možnost sledovat důležité věci i live na internetu. R^

0/0
24.4.2017 9:48

J56a67n 90Š45v38a76d40l10e41n51k95a 9434389100

Já jsem jako kluk hrozně rád četl knížky o vesmíru ze 70. a 80. let od Karla Pacnera. A někdy ve 3. třídě jsem dostal Okna vesmíru dokořán od Jiřího Grygara. Vždycky mě to strašně bavilo, ale k astronomii je potřeba dosti složitá matematika, a na to já jsem nebyl, takže jsem zůstal u biologie. :-)

+1/0
24.4.2017 10:08

D96a88n46a 65T27e79n68z68l50e29r 5900852655983

R^ Okna vesmíru dokořán mám v knihovně na čestném místě. A také Návraty první dámy. Tehdy bylo takových knih tak málo....

Kdyby tehdy, když jsem se rozhodovala, brali na astronomii, byla bych se asi přihlásila, takhle na mě jako druhá volba vyšla chemie. :-) Na fyziku jsem nikdy nebyla dost odvážná. A udělala jsem dobře. Teď dělá teoretickou fyziku můj syn a vidím, že bych se nechytala. :-)

0/0
24.4.2017 11:24

J36a53n 89Š53v87a30d19l90e20n61k30a 9374449340

Teď mám docela rád aplikaci Google Sky Map. Včera jsem se procházel a pozoroval souhvězdí. Byl taky pěkně vidět Jupiter. Bez té aplikace jsem dřív poznal jenom Velký vůz, Kassiopeu a Orion.

0/0
25.4.2017 7:38

D64a67n45a 60T79e91n37z16l45e40r 5970682365863

R^ Jupiter je teď hodně "blízko", je v opozici. Kdybyste chtěl kouknout, jak to vypadá přímo u něj ... https://twitter.com/NASAJuno?lang=de

0/0
25.4.2017 8:30
Foto

K26l70á53r51a 21T41ů72m87o61v51á 2543174907168

R^Platina a iridium, to si pamatuju, že patří k sobě.:-)

0/0
17.4.2017 20:50

D77a83n44a 89T44e43n13z81l82e39r 5160732705303

:-) A navíc jsou to sympatické kovy. :-)R^ Mějte krásný den, Kláro. R^

0/0
18.4.2017 7:50

J17a58n 55Š29v93a31d73l49e18n77k25a 9134619760

Platiros - zázračná velmi pevná kovová slitina z vědeckofantastických románů J. M. Trosky. :-)

+1/0
18.4.2017 13:36

D16a93n16a 71T10e30n37z60l94e17r 5330912825433

R^

0/0
18.4.2017 14:47

P87e23t45r 46P69a52l79e12č95e34k 3230685414382

Jediná, co byla schopna obrábět tajemný holanit.:-)

0/0
19.4.2017 9:09
Foto

K75l66á73r41a 81T36ů75m88o33v43á 2723504917568

Platina samostatně mi evokuje poněkud méně sympatické věci jako cisplatina atd.:-) Hezký večer vám všem.:-)

0/0
18.4.2017 18:18

J62a47n 95Š11v47a39d61l93e42n78k42a 9194959140

Mně cisplatina evokuje nostalgické vzpomínky na doktorské studium, kdy jsme látku se zkratkou CPPD používali k vyvolávání dvojřetězcových zlomů v DNA kultivovaných buněk...

+2/0
18.4.2017 18:19
Foto

K96l80á57r41a 87T98ů84m38o42v90á 2203564677978

Doufám že s patřičnými bezpečnostními opatřeními...

0/0
18.4.2017 20:20

J89a11n 73Š29v59a33d48l57e38n22k30a 9114769810

V rámci pravidel provozu laboratoře pro molekulární a buněčnou biologii...

0/0
18.4.2017 20:35
Foto

K34l94á98r71a 40T71ů90m52o85v41á 2613924717348

To jste mi moc nenapověděl...

0/0
18.4.2017 21:35

J15a15n 89Š90v71a62d14l40e14n23k58a 9714649490

To znamená, že jsme ji používali v miligramovém množství a nebylo třeba nějakých zvláštních opatření.

0/0
19.4.2017 7:27

P52e45t20r 85P31a13l14e46č90e47k 3260955164472

Mě evokuje nostalgické vzpomínky na ukrutné nevolnosti. ;-D;-D

+1/0
19.4.2017 9:08

R25a42d66e66k 61J24a52r32o31š 4397398230776

Jako vždy velmi zajímavý a čtivě napsaný článek. Karma R^

Pouze jedna technická poznámka:

Iridium není nejtežší prvek. O fousek je těžší, respektive má vyšší hustotu osmium.

0/0
17.4.2017 17:30



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.