Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^Takže... Málo pravděpodobné, ale ne nemožné.;-)

0 0
možnosti

R^Myslím, že život v našem smyslu by potřeboval planetu s dost silným magnetickým polem, protože dvojhvězdy s jednou silnou a těžkou komponentou asi budou mít dost silný hvězdný vítr. Ale vyloučené to není. Za pár desítem milionů let se určitě život stihne vyvinout, otázkou bude, jak moc inteligentní se stihne stát. R^

Mějte moc hezký den, Kláro, ať se vám daří. R^:-)

2 0
možnosti

Děkuju za návštěvu a přeju krásný den. R^:-)

0 0
možnosti

R^

Zajímavá je také optická dvojhvězda Mizar-Alkor (prostřední hvězda v oji Velkého vozu). Kdo prostým okem vidí i Alkor, má ostrý zrak. Já to nejsem ani náhodou. :-)

4 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti

R^ Jako vždy, hezky podané.

3 0
možnosti

Děkuju, jako vždy za milá slova i návštěvu, jste na mě moc hodný, Waldo, děkuju. :-) Přeju příjemný a hezký den. R^

0 0
možnosti
Foto

R^Zajímavé, Danko, děkuji.

Zase mě napadla laická otázka, tak budu otravovat:-) Kdyby se bylo bývalo stalo (prý to nebylo zcela vyloučené). že by se na Jupiteru zažehla termonukleární rekce, stal by se se Sluncem dvojhvězdou. Jaké poměry by panovaly v naší sluneční soustavě, respektive, mohl by se i za takových okolností na Zemi vyvinout život?

Přeji krásný den:-)

1 0
možnosti

K tomu by byl třeba nadpřirozený zásah alá Vesmírná odysea, páč Jupiter nemá tu "správnou" hmotnost a jeho hustota je dokonce menší než hustota Země! Nic méně, komiksový projekt Lucifer počítal s vyvoláním fúze zapálením skrze sondu nesoucí plutoniovou kuličku, která stlačena obrovským tlakem v nižší atmosféře Jupitera dosáhne nadkritického množství a tato zápalka se postará o to, o co se stará ve vodíkové bombě. Je to hloupost, ale i přesto byla sledováná skáza sondy Galilelo, respektive případný důsledek, protože nesla plutoniovou energetickou a vyhřívací jednotku s výkonem cca 0,5kW (25kg PuO2) a nic se nestalo, tedy kromě jedné maličkosti, zhruba měsíc nato byla v místě dopadu objevena skvrna přesahující velikost Země, ale nejspíš šlo o počasí. Mimo to, plutoniový "náklad" by musel mít symetrický tvar..., ale to je vše fantazie, jako nové minislunce, které by musela pohromadě držet neznámá síla, protože i když minislunce opravdu existují (neberu v úvahu hnědé trpaslíky) a jsou rozměrově srovantelné s průměrem Jupitera, jsou také zhruba stokrát těžší než Jupiter s hustotou zhruba 50x větší než jakou má Slunce a to už něco zaručuje. Konkrétně se jedná o hvězdu OgleTR122b. Nesmysly pokračují - projekt Lucifer se vynořil v souvislosti se Saturnem...

3 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji za další potravu pro můj prázdný a vyhladovělý mozek!!R^R^R^

2 0
možnosti

:-) Prázdný a vyhladovělý určitě není, naopak, plný krásných slov a milých myšlenek. Mějte všichni pospolu překrásný den! :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Nejsem znalá astronomie nebo jiných podobných věd, proto je to pro mě velmi zajímavé a nové čtení.

4 0
možnosti

Děkuju, moc mě těší, že vás pobavilo a líbí se vám. :-) Děkuju za návštěvu a milá slova, mějte krásný den, Ilono. R^

0 0
možnosti
Foto

Mám chuť vlítnout do vesmíru;-D jako dítě jsem měla často sny, že jsem v nekonečnu nebo v černé díře

2 0
možnosti
Foto

Díky, tuhle dvojhvězdu jsem měl vždycky rád. Dobře se hledala, lidem se líbily barvičky, dalo se vysvětlovat, co znamenají, akorát nikdo nevěděl, zda je to dvojvězda optická nebo fyzikální. Tak jsem rád, že je konečně jasno, ačkoli při té obrovské vzdálenosti mezi nimi si to vzájemné obíhání stále nemohu srovnat v hlavě.

3 0
možnosti

R^ Také by mě zajímalo, ja přišli na těch 75 000 let. Nenašla jsem žádné bližší informace, jen to číslo.

A rovnou můžu slíbit v příštím blogu další dvojhvězdu (nebo spíš vícehvězdu), u které se potvrdila její podstata díky ... archeologii. :-)

Mějte krásný den, Rudolfe, vy i vaše paní. R^

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS