Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I93l64o37n75a 62U55b78r48y35o74v48á 4251864447274

Nejlepší je ten poslední mimozemšťan na fotografii. :-) Někteří diskutéři to tu berou příliš vážně a četla jsem, jak se čertí. No budiž, já beru iDnes blog hlavně jako zábavu a inspiraci. Tak jsem si říkala, že je opravdu zvláštní, že jsme zatím nenašli nikde stopu po jiných civilizacích, ačkoliv vesmír je velký. Ale je to natolik divné, že mám chuť uvěřit tomu, že je to možná právě proto, že jiná civilizace by mohla být natolik odlišná, že ji nejsme schopni pozorovat. Kdosi tu hovořil o vývoji lidského myšlení a já se k tomu přikláním. Pokud skutečně platí, že náš mozek je efektivně využíván na pouhých 10% (což je pravda předmětem diskuse), pak těžko říct, co ještě všechno nevíme, neumíme, nechápeme.

+1/0
21.7.2017 13:39
Foto

W38a95l40d82a 47W97i64n60t47e87r 6517949261329

Těch 10 procent využití bylo snad vyučováno někdy v minulém století a už tehdy se vědělo, že je to nesmysl - to jen okultisté v bílých pláštích, nechtíc se vzdát své vysoké životní úrovně, podporovali kdejakou hloupost, která by šla za státní peníze naroubovat na výzkumný projekt psychochemické laboratoře (taková existovala i v Praze a zkoumala telekinesi). Nic nového pod sluncem - táhne se to od Rudolfa II, respektive jeho Císusalky. Život, který by se vymykal našemu chápání, by byl asi jen v paralelním vesmíru, ve kterém teče voda do kopce a i to by člověk pochopil, ergo neexistuje nic, co by nepochopil a nedokázal si to racionálně zdůvodnit třeba teoretickým předpokladem. Že nevíme a neumíme, není chyba, pouze že není všem dnům konec a nemělo by to být alibi pro duchy a víly. :-)

+1/0
22.7.2017 2:21

D55a26n75a 73T22e95n49z94l73e59r 5890962365763

Možná je nevidíme proto, že tak daleko nekoukáme a v naší bezprostřední blízkosti nejsou.

Mohlo by to být i tak, že nás skutečně vesmír těmi obrovskými vzdálenostmi mezi hvězdami "chrání" navzájem před námi samými. Ale trošku blikat by mohli - je na čase, abychom to začali prověřovat. R^

Krásný den, Ilono, a díky za návštěvu. R^

0/0
22.7.2017 13:48
Foto

W20a39l78d97a 89W71i47n63t95e16r 6767949981759

R^ +1

0/0
22.7.2017 19:07

D38u73š14a83n 32D13o29u31š49a 1235325318928

Nedá mi to a musím to upřesnit. Těch nevysvětlitelných jevů je tolik, že se s tím zabývají i vědci. A pak dostanou od Grygara bludný balvan. Navíc se v této věci docela dosti utajuje. Celý vesmír je o frekvencích a ty se modulují, aniž by se vzájemně rušily. Typickým příkladem je rádio. Prostě jen nevěřím, že by k nám létaly nějaké civilizace ze vzdáleností v řádu světelných let.Jistě tam někde jsou, ale to ví jen Bůh sám. Vědci jsou povětšinou pod vlivem materialismu a publikují jen hypotézy, ale vědí jen to prd na úrovni doby. O tom jsem už psal před lety na blogu I dnes. Tehdy mě v diskusi sepsula paní Májová, zjevně nepochopila nadsázku a tímto jí zdravím. D.

0/0
19.7.2017 9:16
Foto

W42a32l79d92a 50W71i87n50t17e19r 6527159541839

Bludný balvan? Zřejmě nějaká anticena, ale tu přece nemůže dostat seriozní vědec, kromě toho, že každá anticena se odebírá s předloženým důkazem a toho jaksi nikdo nevyužil. Pavědci však mají možnost dokázat své tvrzení např. praktickou ukázkou a v každém státě na to mají spolky skeptiků fondy, ze kterých je možné vyplatit vysokou odměnu za předložený důkaz a opět nikdo nevyužil. Teorie musí něco splňovat (nestačí říkat, že něco je, ale popsat to) a věda pŕevážně popisuje přirozené,existující, čili s duchy a jinými nadpřirozenými úkazy musíte jít tam, kde to řeší např. vykropením svěcenou vodou, exorcismem apod. Radiové frekvence při jistých podmínkách se mohou vzájemně vyrušit (fázový posuv, primární a sekundární vlny...) a není jasné, kam s tím směřujete.

+2/0
19.7.2017 10:15

P91e29t68r 95P27a95l73e66č98e55k 3150745334562

Pane Waldo to vůbec neřešte, nejsem si zcela jist ale mám dojem, že to je ten člověk co vídá na obloze draky.

+1/0
19.7.2017 11:59
Foto

W87a89l64d75a 67W78i14n40t26e23r 6367339211349

R^+1

0/0
22.7.2017 2:28

D30a63n60a 77T77e28n37z12l79e26r 5140342285753

Vědci z principu věci musí být pod vlivem materialismu, tedy jevů skutečně existujících. Vědci, co začnou propagovat nesmysly pak získávají ten bludný balvan. :-)

+2/0
19.7.2017 10:20

J34a87n 75Š47v40a62d26l53e76n46k74a 9784609130

Vědci zpravidla bludný balvan nedostávají. Tuto cenu dostávají šarlatáni a jiní podvodníci. Výjimkou jsou bývalí vědci, jako jsou třeba jurodivá profesorka Strunecká či značně oplzlý profesor Mejsnar. Kvality obou vědců jsou ovšem pochybné. Titul získali v době komunistické diktatury a spíše i díky tomu, že se v ní uměli pohybovat velmi bravurně (např. pan Mejsnar, krycí jméno Zoolog).

+1/0
20.7.2017 19:42
Foto

J55a69n 93Ř84e48h45á45č93e36k 7960146291855

Pěkné R^

A docela by mě zajímalo, zda existuje nějaký fyzikální zákon či princip, který mimozemšťanům znemožňuje usmívat se. Ve všech filmech, které jsem zatím viděl, se tváří děsně sveřepě. :-)

+1/0
19.7.2017 5:02

D20a47n70a 42T60e38n18z91l34e59r 5840792715143

Děkuju. :-)

Tenhle se usmívá. https://www.youtube.com/watch?v=BJxlNYb8sJQ R^ Krásný den za oceán. :-)

+1/0
19.7.2017 7:25
Foto

W19a83l41d12a 49W76i97n33t56e19r 6497789391869

Třeba to je jejich smíchem a náramně se baví tím, jakou paniku v lidech způsobuje "Přicházíme v míru".

+1/0
22.7.2017 3:11

D39u60š77a43n 21D76o16u15š15a 1135245508518

Děláte s Waldo prdel. Beru to. Sám jsem veselá kopa.Jen když se snažím od narození přijít na tajemství vesmíru, pak si srandu nedělám. Konec konců, jsme všichni banda pitomců. D.

0/0
18.7.2017 21:08
Foto

W21a30l19d19a 14W76i41n35t19e94r 6937649521869

Kdepak, seriozní informace a důkaz, že jsou Maďaři na měsíci jako doma, jsem našel v Le Figaro někdy z roku 2015, kousek volně překládám: "V souvislosti se stavbou plotu, přerušil maďarský ministr vnitra Šandor Pinter půlroční zdravotní dovolenou a odletěl na měsíc..." Tak měsíční základny už mají i ploty. Stačí jen skládat ze střípků a pravda vyjde najevo sama.

+1/0
19.7.2017 9:11

D85a90n60a 92T80e97n30z61l73e81r 5510682945963

Na tom měsíci musí být poměrně těsno. https://www.youtube.com/watch?v=czKOT6gjc7g

Mimochodem skvělý film, dělá si legraci z kdečeho. :-)R^

0/0
19.7.2017 10:18
Foto

W14a77l37d86a 97W34i86n12t46e10r 6447129961619

jj, ten se mi líbil. R^

0/0
19.7.2017 10:35

D29a64n82a 77T68e88n30z24l53e20r 5430512315593

U vás se dělají také pěkné filmy... takový Danny Boon... R^

0/0
19.7.2017 11:46
Foto

W55a37l66d45a 81W43i31n41t67e16r 6657279101829

Supercondriaque, La Doublure...z německých buď kriminálky nebo komedie, třeba Undergroudn, Goodbye Lenin...

0/0
19.7.2017 19:50

D53a59n58a 78T10e68n41z19l97e72r 5100162765883

R^Rien à déclarer;-D

La Doublure jsem neznala, podívám se po něm. :-) Z německých - to se musím přiznat, že německé nekoukám, s výjímkou toho Iron Sky nebo třeba specialitek jako La Menace fantoche ((T)Raumschiff Surprise - Periode 1).:-)

0/0
20.7.2017 7:49
Foto

W34a27l53d56a 13W37i55n19t43e97r 6307639401879

Těch německých je hodně v koprodukci, jako napŕ. i Iron Sky, takže občas jsem překvapen, ale mají i čistě své a pokud někdo doporučí, podívám se (na Iron jsem se také nechal ukecat). :-)

0/0
21.7.2017 9:04

D95a75n22a 50T87e46n69z92l61e63r 5500612275463

Pokud byste chtěl nějakou zajímavou specialitku - mohla bych doporučit film "Die Welle". Takové čistě německé téma.

https://fr.wikipedia.org/wiki/La_Vague_(film)

Banální zápletka ale zajímavý konec. Hodně na přemýšlení. R^

0/0
21.7.2017 10:36
Foto

W39a93l45d74a 66W41i17n50t62e18r 6247729361449

R^ Viděl - typicky německy klidné a námět vycházel ze skutećného pokusu někdy z minulého století.

+1/0
21.7.2017 23:44

D26a59n58a 46T38e52n23z31l59e59r 5270392285403

R^ Nakonec je tou obětí ten, kdo celou dobu vlastně nejvíce profitoval - a kantora navíc zavřou.

Já myslím, že je něco podobného možné v každé společnosti, ale máme mezi sebou i takové, kteří se automaticky staví proti všem podobným autoritám. Ne z humanity, ale z principu. Tenhle kverulantský gen mám myslím také. :-)

0/0
22.7.2017 13:53
Foto

W65a89l16d50a 19W19i79n48t62e54r 6957979801559

Kdo by chtěl mít stejné auto jako soused a která by chtěla chodit ve stejném oblečení jako druhá? :-) Nejlepší autority jsou mrtvé a prověřené, tak proč to usnadňovat živým, které mohou fabulovat. Kdo slepě věří, dláždí si cestu do pekla tak jako ti, kteří se vzdali "důvěřuj, ale provéřuj". :-)

0/0
24.7.2017 0:49

D23u13š35a25n 20D35o76u11š15a 1135335738338

Omlouvám se, ale celou tu sáhodlouhou diskusi jsem nečetl. Tak nevím nic o vlkovi signalizačním. Jen Vaše články čtu rád, i když jsem idealistického světonázoru. Pište dál a bude to čteno se zájmem mnohých. Jen si neodpustím jednu jedovatost. Prý se chystají na Mars. Co tam budou jako dělat? Beztak to všecko prozkoumaly družice. Někdo se snaží nás tahat za nos. D.

0/0
18.7.2017 20:01

D18a43n85a 57T36e22n75z84l71e12r 5730622265633

V tomhle se určitě shodneme. S Marsem to vypadá bledě, a to z mnohých důvodů. R^

0/0
18.7.2017 21:51

J76a95n 14Š50v39a71d66l17e55n33k11a 9294929630

Takže coby idealista věříte v převahu nehmotného ducha nad hmotou? Nevěříte, že se zánikem mozku zanikne ten duch?

0/0
20.7.2017 19:44

D63u83š12a27n 45D85o71u15š76a 1955695858148

Milá paní Dano. Chtěl jsem reagovat dříve, ale nebyl čas. Všichni vycházíte z jakési poznané fyziky. A já vycházím z paralelních vesmírů. Co když je to hned vedle nás, jen na jiné frekvenci. Jen občas a někde se to prolne a máme OFO, duchy, strašidla a víme prdlajs, kde se to bere. Mimochodem nevěřím, že Američané byli na Měsíci. Jednak to byla politická objednávka a pak by nejspíš nepřežili kosmické záření. Ale nebudu se Vám motat do oboru. Pozdrav. D.

0/0
18.7.2017 19:29
Foto

W69a51l11d61a 61W92i70n98t15e11r 6627939121659

S těmi Američany máte pravdu - ve skutečnosti tam byli Maďaři kvůli lepším predispozicím díky mongolským předkům a jejich úkolem bylo jen udělat šlápoty a rozházet vědeckou aparaturu. Stopy po vozítku vyrobili speciálním dvoukolákem - jeden se vezl, druhý tlačil a střídáním tak dosáhli patřičného akčního radiusu. Ale to divadlo s Američany se skutečně několikrát sehrálo v Kazachstánu v Alma Ata, kam kvůli tomu rusáci přestěhovali celý sovětský Mosfilm, protože v USA by takové natáčení nešlo utajit. Ruské Jajco (vejce, jak se jmenoval ruský pŕistavací modul, který dopravil Maďary na povrch Měsíce), nechtěli Američané ve svém filmu akceptovat a proto si vlastní vyrobili z kartonových krabic. Název lunárního modulu už byl hračkou - když rusáci vejce, tak oni slepice, ale těsně před natáčením zménili na orla (Eagle). Tak to tedy ve skutečnosti bylo.

+7/0
18.7.2017 20:55

D10a86n61a 56T16e29n22z30l86e10r 5550272405913

Já myslím, že když by se měl prolínat vesmír s jiným vesmírem pokaždé, když někdo vidí duchy, strašidla nebo UFO, tak by to bylo tak často, že už by to rovnou mohli vědci studovat. Určitě by si toho už někdo všiml a prozkoumal to.

To kosmické záření není nic moc zdravého, ale zas až tak intenzivní to není. Pár dní se to dá vydržet. R^

Krásný večer, Dušane, mějte se moc hezky. R^

+2/0
18.7.2017 21:47

D71a29n17a 79T52e66n96z65l54e71r 5480362315643

http://phl.upr.edu/library/notes/ross128

My o vlku... a vlk zatím možná zkouší signalizovat. (nejspíše ne, ale ... kdoví)

0/0
18.7.2017 10:33
Foto

W58a82l48d32a 42W29i70n27t24e49r 6627669911489

R^

:-)C Band je vhodné pásmo pro komunikaci, ale spíš jde o interferenci, fázi a kromě toho, není to polarizované a není to cílené (vysoká disperse):-)

0/0
18.7.2017 15:07

D63a11n15a 44T61e77n36z84l92e81r 5500452685443

Škoda... :-) To by bylo příliš krásné.

0/0
18.7.2017 21:29

J41i89r17k78a 96B57r71u13n60n33e83r 4208312539147

Líbí se mi střízlivé a fakty bohaté články od Vás i mimořádné názory mnoha diskutérů. Ale fantazie mám také rád. Jednu, pro mnohé asi trochu odpudivou, zkusím. Lidé se ze svých mnoha předků vyvinuli přírodní evolucí, tedy nikoli vlastní vůlí, či chtěním, opice si nenaplánovaly, že budou lidmi. V poslední době se ale akcelerují schopnosti lidí radikálně zasahovat do svého vývoje a přírodní evoluci, zatím pomalu, nahrazuje, nevím jak to pojmenovat, snad civilizační evoluce. Také v ní, co se osvědčí, bude akceptováno, ale zřejmě to také nebude žádná selanka a nikdo neví kam se to vyvine. Z pohledu stovek i tisíců let se dá předpokládat, že tito "lidé" budoucnosti budou něco jiného, než jsme dnes my. Takže si myslím, že tvorové kteří nás snad někdy navštíví, budou nějakou komplikovanou směsí organiky, strojů s inteligencí vystuženou přidáním té umělé a vědomostmi o kterých dnes nemáme tušení, jinak by nás nemohli navštívit.

+3/0
18.7.2017 0:18
Foto

W67a27l84d74a 57W12i53n65t14e74r 6527379721899

+1R^

Pokud i my se dáme cestou chladné inteligence, tj napůl organické, napůl umělé, ale velmi výkonné, zda se tomu podřídí i estetika, např. vnímání toho, kvůli čemu se nám ženy chtějí líbit, pak navazující inspirace, můza...toto asi bude muset být uměle potlačeno a nejen to - nedokáži si představit, čím by byl protějšek tak přitažlivý, byť abnormálně inteligentní...:-)

+1/0
18.7.2017 2:22

J81i96r60k35a 85B34r41u82n69n43e76r 4598492819597

Nenapsal jsem to proto, že se mi takový vývoj nějak extra líbí, jen se mi zdá, že vývoj k něčemu podobnému směřuje a nemusí v tom scházet ty lidské věci. I tomu kdo nemá o astronomii ani páru se líbí jasná hvězdná obloha a astronomovi, majícímu nepoměrně větší znalosti, se líbí také, možná i víc.:-)

0/0
18.7.2017 3:33
Foto

W50a56l81d80a 34W64i64n69t20e42r 6877339131149

Až budete mít čas, zjistíte, že jsem jen pokračoval ve Vaší myšlence.

+1/0
18.7.2017 7:18

D53a30n98a 23T92e50n58z94l78e36r 5130122535953

Děkuju za slova chvály. Těší mne, že se vám líbí.

Zajímavá myšlenka a další kamínek do mozaiky - to, co by nás mohlo navštívit, nebude civilizace v pravém slova smyslu, ale designový výrobek. Vylepšená životnost, vylepšená odolnost... máte pravdu. Docela si umím představit, že budou zásahy do genofondu i u nás jednoho dne povolené, nejpozději v momentě, kdy se opravdu rozhodneme žít na Marsu, Měsíci apod. Pak už je jen krůček k tomu, abychom vyslali pozměněné bytosti do skutečného dalekého vesmíru - a když to takhle jde u nás, proč ne u jiných? Pak by taková vysoce technizovaná civilizace mohla být pravým přínosem pro tu naši. Pomohla by nám k podobnému skoku do vesmíru. R^

Děkuju za návštěvu a přeju krásný den, Jirko, ať se vám daří. :-)R^

+1/0
18.7.2017 7:19

J54a90n 65Š11v26a36d49l92e96n11k38a 9784259230

Existují představy, že budeme už velmi brzy nahrazeni myslícími stroji. Vlastně to částečně budeme stále my, protože to začne kopírováním myslí do strojů. Pak zmizí omezení fyzického těla. Takový člověk už nebude potřebovat kyslík, takže bude mnohem snáze kolonizovat cizí planety.

+1/0
18.7.2017 8:15

K76a46r55e40l 72B91e60d24ř11i96c31h 7493383393891

Ještě bych upozornil na jednu oblast, kterou možná pomýjíme. Je to oblast dejme tomu psychologicko sociální. Civilizace, která by k nám přicestovala, bude možná muset být "diktátorsky" organizovaná a ve své podstatě bezohledná. Možná žádná vysoce"humánní" společnost z lidského pohledu.

Vezměme si, že by lidstvo dokázalo sestrojit kosmickou loď která někam pocestuje 100 let, t.j. 3-4 generace. Neřešme teď technickou stránku věci. Na té lodi bude dejme tomu 100 lidí s tím, že další se budou rodit během cesty. Ti první budou samozřejmě vybráni z milionů lidí a budou mít nějaký inteligenční potenciál, všetně profesní struktury. Co další generace? Velení lodi bude muset nutně rozhodovat o početí dětí (kolik dětí a kdy), ty děti budou od mala vychávány k nějaké potřebné činností, a ť se jim to líbí nebo ne. Mnoho věcí budou třeba obsluhovat roboti, ale některé profese budou potřeba. Ti lidé musí ztratit elmentární svobodu volby. Velení prostě určí, že toto dítě má schopnost být lékařem, tak prostě bude. V tak malém kolektivu, těch lékařů zase nebude moct být třeba 20, atd. Druhá věc je, že počáteční posádka bude mít nějaký inteligenční potenciál. Bude tam část vědců, atd. Co když ve 2 či 3 generaci už je v takto omezeném kolektivu nedokáže nikdo nahradit. Poslední věcí pak bude, že pro generaci která dorazí k cíli bude Země, naše civilizace a vše ostatní pouze něco imaginárního co nikdy nezažili.

Zjednodušeně, pradědeček kdysi nastoupil z nějakého důvodu do kosmické lodi a já jsem dnes tady. Bude možno říct, že tito lidé jsou nějací vyslanci naší civilizace?

Z tohoto pohledu, by civilizace která disponuje nějakou sdílenou (kolektivní) inteligencí, měla nespornou výhodu. Viz příklad s pozemskými mravenci. Tato civilizace by neřešila potřeby jedince. Mohla by cestovat tisíc let a po celou dobu by "věděla" kolik je potřeba, aby se rodilo dělníků, vojáků, technik, atd. Každý jedinec by měl od narození svoje místo v dané skupině a bylo by to pro něho naprosto přirozené.

+1/0
17.7.2017 23:16

J77a96n 63Š98v27a13d15l56e70n80k41a 9444409890

Ještě se uvažuje o pokročilé hibernaci. Prapradědeček bude spát, dokud nedorazí na místo určení.

+2/0
17.7.2017 23:23
Foto

W67a79l76d96a 19W13i22n79t79e96r 6687479681889

Předávaly by se zkušenosti z napěchovaných databází plus nové poznatky z nových zjištění, zohledňující především tamní podmínky a ohledně zaměstnání by se asi vycházelo z predispozic, tj že dítě lékařů bude pravděpodobně inklinovat ke stejné profesi, ale bylo by nemoudré nutit k nechtěnému, jak se děje v zápletkách sci-fi. Patrně by se selektovalo už v nějaké jednotřídce... Inteligenční potenciál by asi odrážel podmínky a nějaká deformace nejsou vyloučeny, ale tipoval bych na ty profesní. Povinnosti, relaxace - to by mělo udržet zdravý rozum a pořádek. Kolik lidí v generační lodi, aby posádka nezdegenerovala, to nevím. Jak by se Země přibližovala a komunikace by byla možná, dalo by se na setkání připravit a souhlasím, že by šlo o jakési vyslance doby. Důležité je, aby bylo přívětivé politické klima, aby náhodou nějaký sultán nebo chalíf vládnoucí Evropě neviděl v poslech minulosti zlo. Adaptace prapra-vnuků by byla rychlá - jiná móda, lepší auta, lepší počítače, žádná antigravitace, mobily jako implantáty...a ještě být k tomu celebritou, předavající přímé zkušenosti. To reflexní kolektivní (ne)vědomí funguje v rámci přežití perfektně, ale nemá to tvůrčí potenciál a neposkytne to zkušenosti z něčeho nového - holt něco za něco a hmyzí farmě to vyhovuje tak, jak to mají evolučně uzpůsobené. Souhlasím s Vámi, že návštěva z hodně moc daleka musí mít v sobě něco z vojenského drilu a subordinace, protože i kapitán ponorky ví, že konsensus by jej poslal ke dnu.

+1/0
18.7.2017 0:47

D63a16n23a 81T59e53n33z98l66e49r 5200362835373

R^ Problém nadání u vícegenerační výpravy. Problém autenticity takové výpravy po staletích letu. Pokud počítáme s takovým typem výpravy, byli by také mimozemšťané, kteří k nám dorazí, spíše zranitelní a motivovaní nám neškodit. R^

0/0
18.7.2017 7:30
Foto

W59a77l49d22a 43W27i87n22t57e61r 6987979561969

R^

Vědecká výprava by asi zranitelná byla. Horší by bylo, kdyby to byli dobyvatelé s jasným cílem. ;-)

+1/0
18.7.2017 15:18

D27a65n40a 78T43e26n92z64l66e58r 5840862655673

Nezbývá než doufat, že alien takového druhu nepřiletí moc naráz.

0/0
18.7.2017 21:53

J36i85r82k28a 84B30r11u57n55n14e51r 4108512589617

R^

0/0
17.7.2017 23:14
Foto

K82l60á95r35a 81T10ů18m41o91v67á 2433934207908

R^Já jsem asi mimozemšťan.;-D;-D;-D Až na to, že Temelín nehledám, vím, kde se nachází a netoužím tam vyrazit.;-)

0/0
17.7.2017 16:49

D74a91n25a 51T16e15n74z33l90e39r 5850212285543

:-)R^ Aby nám ho jednou takové bytosti nevyšpatnily... s tím, že nutně potřebují energii. :-)

Krásný večer, Kláro, mějte se moc hezky. R^

+1/0
17.7.2017 18:12

R90a59d51e35k 90J66a28r58o89š 4797518380856

S tou studenokrevností jako výhodou bych si nebyl tak jistý. Je to spíše znakem vývojově nižších organismů. Mezi nejinteligentnějšími živočichy ty studenokrevné nenajdeme. Snad jen s výjimkou chobotnice, ale ta díky vodnímu prostředí nikdy nebude schopná metalurgie a obrábění kovů :-)

A jako podmínku pro vznik inteligentního života bych určitě přidal dostatečné dlouhý život takových jedinců (řádově alespoň desítky let), aby mohli využívat zkušeností a měli dostatečnou dobu na "učení se".

+2/0
17.7.2017 13:26



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.