Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak proto! ... až doteď jsem si lámal hlavu, proč si neumím uvařit kafe bez cukru .-)

0 0
možnosti
DT

:-) Někdy se vyplatí experimentovat. :-) Krásný den, Michale. R^

0 0
možnosti
PH

P12a15v53e43l 80H92e67k

23. 7. 2017 14:14

Tohle je zajímavé a někdy to aplikuji do praxe. Osobně dávám přednost zrnkové kávě neb mletá na pracovišti často sublimuje či co.

0 0
možnosti
DT

R^ Asi tam budete mít nějakou časoprostorovou anomálii. :-) Krásný den, Pavle, mějte hezký zbytek víkendu.

0 0
možnosti
Foto

Dano, hezky napsané. Dávám karmu. Káva je jednou ze dvou základních věcí, které "mého člověka" uvedou do provozu po probuzení a dalším přísunem ho umí udržet v chodu až 24 hodin. Tou druhou se moc nechlubím, ale přiznám to, je to nikotin ;-D. Ale zpět ke kávě. Trik s teplotou znám, jen jsem ho nepoužíval při přípravě vody v konvici. Svět je tak nějak rychlejší a čekání, až se voda ochladí na oněch cca 96°C, k rychlovarné konvici moc nepasuje. Ale dnes jsem si to vychutnal a po dlouhé době jsem měl výborné kafe. V dobách dřevních, kdy byla rychlovarná konvice symbolem zbytečného přepychu (a před jejím objevením se), jsem vodu na kávu vařil klasicky v konvici na plynu. A tam jsem dával pozor na teplotu. Plynový ohřev konvice s vodou má výhodu, že tepelný příkon předávaný vodě je nižší za jednotku času a teplota nestoupá tak rychle. A ze základní školy si pamatuju poučku, že v momentě, kdy voda přestane "brblat" a ztiší se, tak má při normálním atm. tlaku téměř přesně 97°C. To je totiž okamžik, kdy se z vody uvolní všechny rozpuštěné plyny (to "brblání"). Rychlovarná konvice většinou vodě dodává energii tak rychle, že tento okamžik proběhne téměř současně s nástupem bodu varu.

Ale ke kávě ještě něco. Zkoušela jste někdy experimentovat? Např. přidat do kávy před zalitím malilinko skořice - na špičku nože (hodí se třeba u kávy trochu unylé chuti), nebo na špičku nože světlého pepře? Zkuste. Možná Vás ta chuť příjemně překvapí. R^

0 0
možnosti
DT

R^ Zatím jsem s takovými přísadami neexperimentovala, znám jen kardamon, ale zní to dobře, rozhodně zkusím. Děkuju za tip i za milou návštěvu, Ladislave, mějte se moc hezky. :-)R^

0 0
možnosti
FL

Zdravím. Jak dlouho by se taková káva měla louhovat? Nebaví mne to čekání až vystydne, nejraději bych do ní hned po zamíchání hodil kostky ledu, aby se již dala pít.

0 0
možnosti
DT

Pár minut trvá, než v turku klesnou zrnka kávy ke dnu, takže bych to limitovala tímhle. :-)

Krásný den, Františku. R^

0 0
možnosti
RJ

R51a72d78e49k 40J27a60r15o49š

20. 7. 2017 21:02

Mně nejvíc chutná kombinace turek + rozpustná káva půl na půl. Náhodně jsem to jednou zkusil smíchat a od té doby si vařím jenom tohle. Doporučuji vyzkoušet :-P

A také je skvělé dát si do kávy místo mléka Baileys... :-)

0 0
možnosti
DT

R^ Co člověk to jiná chuť. Rozpustnou kávu ani Baileys jsem nikdy nezkoušela, ale věřím... R^ Mějte krásný večer, Radku a díky za návštěvu. :-)

1 0
možnosti
Foto

R^Tak to vylité do klávesnice by mě asi fakt probralo.;-D Jinak bůhvíjaké účinky nepociťuji. Možná už zase potřebuju zvýšit dávky.:-)

0 0
možnosti
DT

:-) Je to opravdu nepříjemné, ozkoušela jsem. Kdysi... Pro mě asi ještě nepříjemnější než pro tu klávesnici. :-)

Člověk si na tu kávu velice dobře zvyká. R^ Mějte krásný večer, Kláro. :-)

1 0
možnosti
DT

Děkuju. I vám krásný večer, Jirko. :-)R^

0 0
možnosti
MS

Polyhistor sice nejste (na rozdíl třeba od jistého B. Slámy ;-)), ale záběr máte úctyhodný. R^

0 0
možnosti
DT

R^ Na světě je spousta zajímavých věcí a času hrozně málo. :-) Mějte krásný večer, Michale.

0 0
možnosti
DP

Paní Dano, dnes přijemná změna z "nadpozemských témat" na pozemské:-)Článek sem si přečetl se zájmem, i když bohužel káva už dlouhá léta nepatří k mým nápojům. Není to z nějakého náboženského či podobného důvodu, je to jenom proto, že můj žaludek nesnáší naši velmi silně praženou severskou kávu. Středoevroská "café latte" ještě ujde, tady na severu ani mléko v kávě nepomůže. Tak chtě nechtě se musím oddávat čaji , a během času sem se naučil jej oceňovat a stal se ze mně čajový fajnšmekr. Trochu problém je, když někdy ráno potřebuji nakopnout motor, a tady je káva k nedocenění, ale po návštěvě Argentiny před lety jsem našel náhradu - jejich "Mate de Yerba" má zrovna tolik kofeinu jako silná káva a navíc nedraždí žaludeční sliznici.:-) Jinak tady na severu je dost lidí, jejichž žaludek, zrovna jako ten můj, severskou kávu nemohou. Už se těším na Váš článek o kávě a mléku, při návštěvě ČT či Středni Evropy je to pro mě aktuální téma.

0 0
možnosti
DT

R^ Díky za tip - o existenci maté jsem zhruba věděla, ale neznala jsem detaily. Teď koukám, ono se to prodává i u nás. R^

Příjemný večer přeju, Dane, mějte se moc hezky. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

:-) Pamatuji si, že dle nějakého výzkumu ideální účinek kávy, kdy ji pít, je v 9:30-11:30 a 13:30 – 17:00

Mimo tuto dobu (vyjma noci) si tělo snad samo produkuje nějaký hormon, který má obdobné účinky jako kofein.

0 0
možnosti
DT

R^ Zajímavé. Vlastní zabudovaná káva. R^

Děkuju za návštěvu, Oldřichu, mějte krásné odpoledne.

1 0
možnosti
  • Počet článků 967
  • Celková karma 19,03
  • Průměrná čtenost 1332x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.