Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DT

Děkuju a přeju krásný den, Jirko, mějte se moc hezky. :-)R^

0 0
možnosti
ZS

Klicovy objev stepeni uranu ucinil Otto Hahn sam pul roku po uteku Lisy Meitnerove do Svedska. Za tento objev také sam dostal Nobelovu cenu. Fakticky ji dostal uz v r. 1944, ale ohlaseno to bylo az po valce - aby Hahna Nemci nezavreli. Zadny Nemec dle fuhrerova narizeni nesmel Nobelovu cenu prijmout. Ackoliv Meitnerova byla Hahnova mnohaleta spolupracovnice, slouzila spis pro teoreticke vyklady. Jeji osud byl ovsem smutny, ale objev stepeni ucinil Hahn sam.

0 0
možnosti
DT

Nebyla jsem u toho samozřejmě a čerpám z německy mluvících pramenů. Zdroje mluví naprosto jasnou řečí. On s ní byl v písemném kontaktu, ten nápad dostala o vánocích. Musím nesouhlasit, nebyl to Hahn, byla to ona.

Mimochodem, bylo to od něj velice ale velice odvážné, konzultovat "židovku", která z Německa musela před Hitlerem prchnout u takové dramaticky strategické věci. A taky se mohl někdo začít zajímat, kdo jí k tomu útěku pomohl, kdo podplatil hlídky ve vlaku, aby jí nekontrolovaly dokumenty. Lise Meitner totiž v době, kdy z Německa utíkala, už neměla pas, ten jí jako "židovce" zabavili.

Díky za návštěvu a připomínku, přeju vám krásný den, Zdenku. R^

0 0
možnosti
MS
DT

Děkuju za milá slova i za návštěvu, mějte moc hezký zbytek víkendu, Milane. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

Netušil jsem, čím se Dano Tenzler také zabýváte, když jste na mém blogu utrousila zmínku, že oheň nikdy nezničil ocelovou budovu. Einstein také nepracoval v nějaké laboratoři, jako ta paní, ale zná jej celý svět, protože žil více společensky alespoň v okruhu teoretiků. Mne mrzí, že nemohu prosadit v naší televizi v Hyde parku debatu o průběhu zkázy věží WTC. Na mé argumenty mi odpověděl dramaturg mg. Šámal, že kdyby se tam něco takového stalo, tak by byl první, kdo by to chtěl zveřejnit-on v té době dával přednost uchovávání sklizených okurků přes zimu v toku řeky severně od Moskvy! Já jsem jen sestavil technologie ze získaných vědomostí, hlavně energetických údajů, k čemuž se lidé na mém blogu nevyjadřují. Federace stavebních inženýrů USA mi poslala návod, jak jim to poslat ve zvláštním režimu, což jsem už jednou využil, ale potom jsem měl operaci mužského orgánu a nemohu ten návod v archivu nalézt.

Už jsem si myslel, že je na obzoru žena, která mi pomůže, jak zveřejnit mé vědomosti, které mohu přednést i obrazem. Petr.

0 0
možnosti
WW

R^ Tak tohle bych nevymyslel ani já.

2 0
možnosti
Foto

To zní jako ironie osudu.;-)R^

0 0
možnosti
DT

Ano, a smutná k tomu. Zase na druhou stranu, kde mohli Němci být, nebýt toho, že Hitler zdecimoval celou vědu tím potrhlým arijstvím. Co bylo tragické pro jednotlivce, bylo možná nakonec dobře pro celek. On to tehdy neměli lehké nikdo. :-/

Krásný večer, Kláro. R^:-)

1 0
možnosti
DT

Děkuju, jsem ráda, že se vám blog líbil. I vám krásný den, Jaroslave. :-)R^

1 0
možnosti
Foto

J54a53n64a 51M71a57j59o26v57á

17. 8. 2017 14:31

Děkuji, Dano. Snažím se sledovat příběhy žen ve vědět, tenhle mi unikl. R^

1 0
možnosti
Foto

A nejsou chlapi zajímavější?

Vždy mě překvapuje zájem žen o ženy. Vždyť o sobě musíte vědět vše.

0 0
možnosti
Foto

R^jinak k atomové bombě je mnoho zajímavých skutečností v souvislosti s G. Placzkem z Brna, který byl vedoucím jednoho z 5 týmů ve výzkumu a výrobě atomové bomby v USA, v Los Alamos

0 0
možnosti
DT

Zajímavý tip, díky, podívám se po něm.R^

Krásný den, Alžběto. R^:-)

1 0
možnosti
WW

R^ Opět hezky podané. Objevitelskou anabázi Lise v dokumentárním snímku jsem si nenechal ujít a souhlasím, že nebyla matkou atomové bomby, ale matkou štěpení, protože princip atomové bomby neznal ani Einstein, který se v souvislosti s použitím bomby rád zviditelňoval a zbytečně si dával za vinu něco, o co nikdy nezavadil, tedy byl pravým opakem Meitner. :-)

3 0
možnosti
DT

R^ Einstein zná kdekdo, ji sotva odborníci - zasloužila by si víc.R^ Tady je po ní pojmenováno několik škol.

Děkuju za milá slova i návštěvu, mějte krásný den, Waldo.:-)R^

0 0
možnosti
Foto

Karma, paní Dano.

I když dodnes nevím, zda jsme s tím principem mikrovlnných trub v souladu. Takový byl tehdy u Vašeho článku zmatek. Já se držím ztrát v dialektriku a to už skoro 60 let.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
  • Počet článků 967
  • Celková karma 19,04
  • Průměrná čtenost 1332x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.