Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^Jo, uhlík a jeho variabilita. A organika a noční můra, že do zkouškové písemky namaluju pětivazný a nepustí mě k ústní.;-)

1 0
možnosti
DT

Nás naštěstí organickou chemií moc netýrali. :-) Tuším jen dva semestry, ze kterých jsem si odnesla převážně to, že je to hrozně komplikované a že z toho mám dodnes respekt. :-) Ale laborky byly nádherné, mám v paměti překrásné krystaly čehosi, co profesor sebral a ukazoval to po celé univerzitě jako něco, "co ještě neviděl". Ukázalo se, že mě má organická chemie ráda. Pak v blízkosti těch krystalů vybuchla kolegyni nějaká kyselina a bylo po nich. :-) Krásný den přeju, Kláro, mějte se moc hezky. R^

2 0
možnosti
Foto

R^Krasne. A kdyby to nebyla realita, tak primo pohadkove. Hezky den, Danko.:-)

1 0
možnosti
DT

Děkuju, jsem moc ráda, že se líbilo. :-) Mějte krásný večer, Vy i celá rodina a zvířátka. R^

1 0
možnosti
OF

Pěkné, ale příště pište 8 minut, Ondřej 20 minut.:-P

1 0
možnosti
DT

:-) Nevěřím Vám, Ondřeji. :-) Jsem ráda, že se vám líbilo. A děkuju za milá slova i za návštěvu. R^

0 0
možnosti
WW

R^

Pěkné a elegantní, bez chytáků na populaci hvězd, tj současnou, namísto první, lehce zaměnitelné za generaci... příjemné počtení.

0 0
možnosti
DT

R^ Ty první hvězdy to měly ještě jednoduché. Žádné další těžké prvky, které by dělaly nepořádek při jaderné fúzi, žádný CNO-cyklus při hoření vodíku. :-) Svoje CNO- si musely teprve vytvořit. :-) To označení generací a populací hvězd - to snad museli udělat schválně, aby čtenáře pozlobili. :-) Já osobně si to pořád pletu, protože je to pro mě nelogické. R^ Krásný den, Waldo a díky za milou návštěvu a vaše slova.

0 0
možnosti
MZ

Pěkný článek. Mně se líbí ten technický (fyzikální) pohled na život/vesmír/vznik, ale člověk má stejně někdy nutkání ptát se. Co bylo před Velkým třeskem? Nic? Kde se to vše vzalo? Bylo to tak, že předchozí vesmír se roztahoval tak, že zvítězila gravitace a došlo ke smrštění a třesku? A co bylo úplným počátkem? Kolik třesků bylo? Proč to všechno a jak?

2 0
možnosti
Foto

Standardní odpověď na tuto otázku je jednoduchá. S velkým třeskem započal čas, takže nemá smysl ptát se, co bylo před ním. Je to podobné, jako byste chtěl jít od severního pólu na sever.

Přesto se můžete někde setkat s pojmem PreBigBang. Kvantová teorie umožňuje dostat se do fází před velkým třeskem. Tam ale vystupuje čas jen jako formální parametr, má úplně jiný význam a my si ho jen jako čas představujeme.

4 0
možnosti
JS

Připojuji se k chvále za velmi přístupný jazyk, kterým je téma podáno R^.

Fascinuje mne ta velkolepost vesmíru. Vůbec se nedivím, že ji básníci obdivují už od starověku.

2 0
možnosti
DT

:-) Vesmír je něco úžasného. Pro mě je to krásné vidět, kde jsou ty mantinely všeho, co je kolem nás. R^ Mějte krásný den, Jiří, ať se vám daří. R^

0 0
možnosti
DP

O jedinečné schopnosti uhlíku "vytvářet řetězce" nám vykládal už v roce 1956 náš učitel fyziky a chemie. Dano, Vy se také zmiňujete o unikátnosti uhlíku mezi prvky. Zajímá mě, jestli víme, čím je tato unikátnost uhlíku - tedy asi něco ve struktuře jeho atomu, dáno? Jinak opět moc zajímavý a (i pro laika jako já) lehce pochopitelný článek.R^

0 0
možnosti
DT

Děkuju za milá slova. :-) Ano, je to dáno poloviční zaplněnou L-slupkou elektronů. Prakticky to znamená, že je uhlík středně reaktivní, že může tvořit všechny oxidační stupně od +1 do +4, navíc se může spojovat sám se sebou - a to hned třemi základními druhy vazeb - jednoduchou, dvojitou a trojitou. Má střední elektronegativitu, takže se rád spojuje s elektronegativními i elektropozitivními prvky. Je to takový hyperaktivní univerzál. :-)R^

Děkuju za návštěvu Dane, mějte krásný den. R^

1 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji za info, jdu vypustit z okna dušičky příbuzných i kamarádů kteří už plují vesmírem. Neukazují se mi tady p palce

0 0
možnosti
Foto

palce a vůbec nic, asi odlétly za dušičkama

0 0
možnosti
  • Počet článků 976
  • Celková karma 19,37
  • Průměrná čtenost 1320x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.