Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuju za milé gesto i za návštěvu. :-)R^

0 0
možnosti

Zasloužená karma. Ostatně, jako jsem u vás zvyklý ;-)

0 0
možnosti

Děkuju, jste na mě moc hodný. :-) Mějte krásný den, Pavle. R^

0 0
možnosti

Děkuju, jsem ráda, že se vám líbilo. Možná i pomůže. :-)R^ Krásný den přeju.

0 0
možnosti
Foto

Hlavně nepoužít tu plastovou "drátěnku" (dělají se ještě vůbec?).;-D V Praze je to dobrý, ale v HK jsem musela čistit rychlovarku kyselinou citronovou snad každý týden... Teď se otravuju jen se zvlhčovačem, tam je kámen pořád.:-/

0 0
možnosti

Na zvlhčovač tip nemám... je mi líto. Tam už asi musí nastoupit drsná chemie. :-) Mějte krásný večer, Kláro. R^

0 0
možnosti
Foto

R^Tak tomu rikam finta, Danko, kam se hrabe takzvana ezoterika. Diky, hezky den.:-)

0 0
možnosti

:-) Jsem ráda, že se líbilo, krásný večer vám i zvířátkům. R^

0 0
možnosti
Foto

Ovšem nejjednodušší je po uvaření vody zbytek vylít, než vychladne. Vyzkoušeno.

0 0
možnosti

Opravdu pozoruhodný článek o docela "obyčejné" věci. Váš článek přímo svádí k experimentu. Napadlo mne, že by se tímto způsobem, tedy ponořením vhodného "jádra" do varné konvice, dal časem vyrobit aragonitový (kalcitový) krápník ;-D

0 0
možnosti

Zkuste to R^ - myslím, že čím více se ono něco bude podobat krápníku, tím menší to bude mít podíl povrchu - a nakonec byste vyrobil krápník z celé konvice, protože se bude muset usazovat sanitr stejně na krápníku a na stěnách konvice - čímž proměníte konvici v krápník jako celek.

Já vždycky na půli cesty ke krápníku ztratím nervy a vyčistím to. :-) Mějte krásný večer Jiří. R^

0 0
možnosti

Zajímavé. R^ Já tedy považuji pořád za nejlevnější a nejúčinnější způsob nalít jednou za čas do konve půl láhve obyčejného octa a nechat hodinku působit. :-)

0 0
možnosti

Jen to člověk nesmí zapomenout. Pak ta káva opravdu ale opravdu nechutná. :-) Přeju krásný večer, Milane, mějte se moc hezky. R^

2 0
možnosti

Malé upřesnění. Aby se vyloučil krystal z přesyceného roztoku, musí dojít prvně k nukleaci, tedy ke vzniku zárodku krystalu. Jakmile dojde k nukleaci, růst krystalu je pak snadný. Nukleaci rozeznáváme homogenní a heterogenní. Homogenní probíhá v objemu přesyceného roztoku, heterogenní na stěně nebo lépe na nějaké nečistotě a nevyžaduje tak vysokou prahovou energii, probíhá tedy mnohem snadněji. A to je případ té drátěnky, má mnoho hran, což jsou přednostní místa heterogenní nukleace.

1 0
možnosti

Takže kromě velké plochy hraje podstatnou roli i ta členitost drátěnky. Zajímavé. R^

1 0
možnosti
Foto

Já myslím, že jediným smysluplným řešením je změkčovač vody na bázi ionizační pryskyřice a proplachu tabletovou solí...

1 0
možnosti

R^+1 nebo frekvenčně modulovaným magnetickým polem (2 cívky) jak pro kovové, tak i plastové trubky. Příkon asi jako nabíječka mobilu a hlavně se o to člověk nemusí starat...

1 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,30
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.