Diskuse

Vaše váha - jaký vliv na ni má Měsíc?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^

Zrovna předevčírem jsme se bavili u piva přesně na tohle téma. 

Mám malou prosbu. Googl překladač píše na váha a hmotnost stejnou odpověď, gewicht. Mohla by jste mi napsat správný německý slovíčka?

0 0
možnosti

To jsou dvě věci, co se často pletou. Já využila slovíčkaření váha - váha jako přístroj - v nadpisu blogu, ale dalo by se to chápat i jako hmotnost.

V němčině je hmotnost ve smyslu váha kilogramů Gewicht a hmotnost ve smyslu takové a takové množství hmoty Masse.

Hmotnost Slunce - Sonnenmasse. Hmotnost na váze - Gewicht. Klidová hmotnost - Ruhemasse.

Přeju hezký večer, Zbyňku. R^

0 0
možnosti
Foto

Dobrý článek. Škoda však, že málokdy uvádíte zdroje z kterých při psaní čerpáte.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

Tak teď když se skončily mé periodicky se opakující měsíční dny lehkovážnosti, tak by mne docela zajímalo, zda by se ten lunární efekt dal přepočítat na gramy, popř. miligramy či dokonce nanogramy... :-)

3 0
možnosti

V naridu nebo zenitu je tuna hmotnosti cca o 0.1 gramu lehčí. Převládá vliv z barycentra než z gravitace Měsíce. Odstředivé zrychlení (závisí na výšce) je od 1.253e-5*m*s-2 do 7.453e-e-5*m*s-2. Vliv gravitační zrychlení Měsíce v perifokusu od barycentra je 3.896e-5*m*s-2 a v apoapsidě k barycentru je 2.81e-5*m*s-2. Pokud budeme operovat jen s tíhovým zrychlením, odstředivých sil netřeba, protože ty už jsou součástí. Takže Empire State Building, který váží 370 000 tun, bude s Měsícem v naridu nebo zenitu vážit o 37kg méně.

2 0
možnosti
Foto

Titulek je docela sugestivní, hned mě napadlo, že vliv je, ale zcela nepatrný. A kdy se teda mám vážit?;-DR^

0 0
možnosti

Musíte se vážit poté, co jste vyběhla na nějakou dvoutisícovku. Jednak jste výš ohledně centra Země, jednak jste jistě pár kilo shodila už jen tím výstupem s váhou v baťohu. R^ Optimální situace.

Tak mě napadá... co by mi asi řekla kontrola na letišti, kdybych si s sebou do letadla vzala váhu... :-)

Krásný den přeju, na váhu nehleďte, Kláro. :-)R^

0 0
možnosti

Děkuju za návštěvu i milé gesto. :-)R^ I vám - krásný den, Jirko.

0 0
možnosti

Děkuju, jste na mě moc hodný. Krásný den přeju, Milane. :-)R^

0 0
možnosti

Pěkně zpracováno. Hezký den do Berlína.

1 0
možnosti

Děkuju moc! Krásný den Vám i Vaší paní - moji oblíbení autoři. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

R^To je pekne, Danko, ale mam dve otazky. Kdyz se clovek zvazi za prilivu, je taky o maly kousek vazenejsi, nez kdyz se zvazi za odlivu? A pokud ano, plati to i o kockach?

Hezke odpoledne.:-)

0 0
možnosti
Foto

Záleží na tom, jak hluboko stojíte ve vodě. Znáte to, Archimedův zákon.

0 0
možnosti

R^ Pěkně podané.

0 0
možnosti

Děkuju, milá slova od vás vždycky potěší. :-) Krásný večer přeju, Waldo, mějte se moc hezky. R^

0 0
možnosti