Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Š10t70ě37p82á90n 53D17o27l53e93ž43a80l 2226921575702

"Několikrát dovezl náklad na mezinárodní orbitální stanici ISS. Kromě toho vynesl na oběžnou dráhu několik satelitů." Myslíte těch 51 úspěšných startů Falconu 9? Virgin galactic vyneslo 0 nákladů a 0 lidí na oběžnou dráhu a to i Blue Origin. New Shepherd dokáže návrat z cca. 100 km ano, nicméně není přitom schopen dopravit žádný náklad na oběžnou dráhu (nemá dostatečnou rychlost), čili ano Falcon 9 je jediná raketa, která dokáže přistát s prvním stupněm a zároveň dopravit náklad na oběžnou dráhu. Mimochodem první testovací raketa, tzv. Grasshoper letěl již v roce 2012 (new shepard 2015). Co se týče Red dragonu, tak ano byl zrušen i s ohledem na zrušení přistávání pomocí superdraco motorů. Důvod? Byl to nadstandard nevyžadovaný od NASA, zároveň na něj byly kladeny velké bezpečnostní nároky, tedy drahý vývoj, který by nenašel využití. Všechen vývoj je směřován do BFR, čili proč dělat dva dopravní prostředky pro stejný účel. SpaceX je soukromá firma a nemrhá penězi tak jako např. NASA, vezměte si např. částku na vývoj SLS a cenu za jeden start, Falcon Heavy má oproti předpokládané ceně SLS 500 mil. dolarů za start, cenu 90 mil. za start. Tak by se dalo pokračovat, prostě přirozený vývoj s ohledem na šetření prostředků s cílem dobýt Mars.

+8/0
doporučit
3.5.2018 15:26
Foto

F61r47a50n93t17i70š79e97k 55K42š18í77r 2859406815

Momentálně má SpaceX několik prvenstvích. Jde o firmu, která vyrábí nejvíc raketových motorů na světě. Jde také o největšího dopravce na oběžnou dráhu Země a firmu, která provozuje momentálně nejsilnější kosmický nosič.

Pravdou je, že termíny, které Musk ohlašuje mívají zpoždění v řádu jednotek roků, ale tím většinově trpí všechny agentury, které kosmické nosiče, nebo i jiné projekty realizují. Zatím ale vždy zrealizoval, to co oznámil.

Nosič BFR se bude vyrábět v Los Angeles, kde si firma SpaceX pronajala výrobní haly a už se i pochlubila přípravkem, na kterém se budou díly této rakety vyrábět. První výsledky a testování této obří rakety bychom mohli vidět, podle vyjádření prezidentky SpaceX Gwynne Shotwell, už příští rok.

Myslím si, že nás čekají, co se týká kosmonautiky, zajímavé události.

+4/0
doporučit
3.5.2018 22:19
Foto

P61a27v20e90l 34D90v34o67ř92á24k 5669605894580

Paní autorko, pokud si neumíte představit, jak na Mars dopravit osivo a skleníky, tak je těžko zkoumat i ostatní technické záležitosti. On skleník musí být ze skla? A co skládací konstrukce a fólie? Nevím, proč Vám Musk leží tolik v žaludku. Jakoby v tom byla nějaké závist?

Když si vzpomenete, jaké obtíže už dokázalo lidstvo (tedy ta část tvořivá a odvážná) překonat při bádání nad všelijakými vynálezy a aparáty, které dnes bereme jako samozřejmé, tak při dnešní (a budoucí) technice nevidím problém realizovat cokoliv. Je to spíš otázka peněz a samozřejmě potřebného času. A nemusí to být třeba Musk, který to nakonec uskuteční.

Lidi můžeme dělit na dvě skupiny. Jedna na tom pracuje a ta druhá říká, že to nejde. Obávám se, že patříme každý do jiné skupiny. ;-(

+4/−1
doporučit
3.5.2018 10:03

P34e36t93r 49Š64i62r89o75k37ý 4681393897

Musk asi usíná s Marťanskou kronikou pod polštářem:-). Jen mu nejspíš zapomněli říci, že Bradbury nebyl projektant, ale spisovatel.

+3/0
doporučit
3.5.2018 9:23

Z39d36e57n45ě38k 41Ž23í22k80o62v12e11c33k79ý 7370788570796

Vizionáři jsou užiteční. I když to nakonec uskuteční někdo jiný, vizionář bude mít zásluhu za to, ze to zpopularizoval.

+3/0
doporučit
3.5.2018 9:21

O50t19o 89J49u30r16n23e38č30k77a 2913840891503

Konečně! Už jsem myslel že jediný skeptik jsem já... R^

+3/0
doporučit
3.5.2018 8:11

P60e43t60r 96M19u57n84z35a47r 1765761719346

Mno jo, strefovat do Muska ohledně jeho Marsovských vizí je snadné, tam se snad nemůže nasekat tolik nesmyslů, jako když autorka psala o Falconu 9 a Dragonu. Ale co ten odstavec o konkurentech? Jak můžou být konkurencí SpaceX, která v současné době provozuje, slovy pana Wintera, "truckerství" na oběžnou dráhu, firmy, které možná jednou(!) budou provozovat suborbitální turistiku? To přece není konkurence. Výrobce motorových větroňů přeci není konkurence výrobci tryskových letadel. Jako samozřejmě nemůžu vyloučit, že se třeba za 10-20 let stanou konkurencí, ale v nejbližších letech to nehrozí. To fakt nepochopím, jak k něčemu takovému může někdo, kdo se vydává za informovaného v oboru, dojít.

+2/0
doporučit
3.5.2018 19:56

G92e25o83r35g20e 28H56o28l29y 3103884164

Zajimave....a musim si vzpomenout na ty Martanske kroniky od Ray Bradbury z meho mladi

+1/0
doporučit
3.5.2018 17:51

P51e32t10r 20P44a29v94l72a60t49a 7896280397681

Ono je to jednoduche. Jsou tam suroviny, ktere budeme potrebovat - a drive nebo pozdeji si pro ne prijdeme....

+1/0
doporučit
3.5.2018 11:01



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.