Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a96v36e62l 34K83a82m55a18s 3689971870379

Děkuji :-)

0/0
7.5.2018 7:49

D91a57n68a 82T34e56n54z17l18e46r 5650572755203

Přeju krásný den, mějte se prima, Pavle. :-)R^

0/0
7.5.2018 8:38
Foto

J73a18r78o42m50í52r 50Š11i93š35a 3190583581147

aspoň bude kam vypadnout na víkend :-)

0/0
4.5.2018 6:34

D85a19n88a 69T66e96n46z10l80e60r 5470192865983

Prodloužený víkend. :-) Krásný den, Jaromíre.

0/0
4.5.2018 6:49
Foto

F49r60a70n15t57i72š18e47k 38K36š57í45r 2869906635

Momentálně má SpaceX několik prvenstvích. Jde o firmu, která vyrábí nejvíc raketových motorů na světě. Jde také o největšího dopravce na oběžnou dráhu Země a firmu, která provozuje momentálně nejsilnější kosmický nosič.

Pravdou je, že termíny, které Musk ohlašuje mívají zpoždění v řádu jednotek roků, ale tím většinově trpí všechny agentury, které kosmické nosiče, nebo i jiné projekty realizují. Zatím ale vždy zrealizoval, to co oznámil.

Nosič BFR se bude vyrábět v Los Angeles, kde si firma SpaceX pronajala výrobní haly a už se i pochlubila přípravkem, na kterém se budou díly této rakety vyrábět. První výsledky a testování této obří rakety bychom mohli vidět, podle vyjádření prezidentky SpaceX Gwynne Shotwell, už příští rok.

Myslím si, že nás čekají, co se týká kosmonautiky, zajímavé události.

+4/0
3.5.2018 22:19

D43a72n74a 97T50e30n97z56l94e90r 5780732735363

Když tvrdíte, že vyrábí nejvíce raketových motorů na světě - s kým ho srovnáváte? Největší dopravce a nejsilnější nosič - máte nějaké srovnání? Nebo je to klasicky to, co o sobě nechá rozhlašovat on sám?

Opravdu by mě to zajímalo, protože například potřebná čísla, která by se týkala Číny, nejsou zrovna dobře dohledatelná - a i samotný název "nejsilnější raketa" je trochu zavádějící. Posuzováno podle nosnosti, síly nebo něčeho jiného?

Já že třeba Indie disponuje raketou, která donesla k Marsu jejich satelit, asi tedy nebude nutně slabší než to, co Musk posílá na nízkou oběžnou dráhu?

Letos měl Musk letět na Mars. Místo něj tam letí jiní, konkrétně InSight ponese AtlasV.

Děkuju za návštěvu, Františku. R^

+1/−1
3.5.2018 22:26
Foto

F28r93a40n64t51i61š42e64k 13K11š84í94r 2489796625

Srovnávám to s jakýmkoliv výrobcem raketových motorů. Srovnávat lze s kýmkoliv, kdo se v této branži pohybuje. Neúspěchy druhých mě mrzí stejně jako když se něco nepovede SpaceX a naopak, úspěchy druhých vnímám stejně pozitivně, jako úspěchy SpaceX. Jen si nemyslím, že za úspěchy SpaceX je něco jiného než poctivá inženýrská a konstruktérská práce.

+2/−1
3.5.2018 23:39

W22a30l20d55a 45W47i86n71t21e45r 6777509131749

Neúspěchy druhých? ;-D Víte, že SpaceX to chtěla zabalit po prvních třech haváriích (ve skutečnosti se měla dát šance dalšímu v tenderu, protože hlavnímu investorovi, víte kterému, došla trpělivost, ale odkudsi se najednou zázračně objevily peníze :-) a 4. povedený start už dával jakousi šanci.) Tím chci říci, že je to hlavně o penězích a těmi nelze poměřovat neúspěch či úspěch. Každý ze soukromých subjektů má svůj program a finance na něj získává jak může, třeba firma B.O. prodejem raketových motorů své konstrukce a kromě toho, s realizací kolmých přistávání přišla jako první a jako první realizovala bez mediálního zájmu a investuje do vývoje záchranných prostředků. Namátkou mohu uvést firmu Bigelow Aerospace - za svůj nafukovací modul už získala kontrakt s NASA a má být důležitým prvkem v projektu na Mars. Další firmy se specializují na stanice, které mají obíhat kolem Marsu a plnit funkci základny landerů a jiné zase (Deep Space In.) na těžbu z asteroidů. Kdesi v Austrálii před rokem v naprosté mediální tichosti odstartovala soukromá 17ti metrová raketa (Elektron) s nosností čtvrť tuny s dosahem na orbitu o plných 100km výše, než létá ISS a víte za kolik peněz? 5mil. USD! S tím neúspěchem šetřte, protože jsem nevyjmenoval všechny firmy, které jsou sice omezeny limitem financí, ale mají velký konkurenční potenciál. Blog je o Marsu a v tomto směru se Musk rozchází s vlastní PR - nemá na to know how, které už dnes má třeba Indie. Kde vidím jeho případný přínos v rámci Marsu, je ve dopravě technologií jiných na orbitu Země, kteří se skutečně k Marsu vydají. Úspěch misí se tedy poměřuje spoluprací a dílčích přínosů, nikoliv zbožňováním.

+2/0
4.5.2018 0:29

D23a78n98a 44T21e20n41z26l79e44r 5390312785683

To si věříte, dobrá - tak sem s nimi, s těmi čísly jakéhokoliv výrobce motorů. R^

0/0
4.5.2018 6:59

D73a23n55a 81T27e93n82z69l67e27r 5380882415313

:-) ... škoda, čísla asi nebudou... Františku?

0/0
7.5.2018 8:39

J29a29r72o20s38l89a89v 31K84u59r36a69l 5302957503747

Spacex ,135 v roce 2017. A nyní vy, paní Dano. Zkuste nějaká čísla.;-D

0/0
8.5.2018 21:06

J26a23r68o27s97l97a88v 94K33u19r91a53l 5202817163317

Ta indická raketa byla asi šestkrát slabší než Falcon 9, pokud se bavíme o payload to LEO.

0/0
8.5.2018 21:20

P77e19t95r 60M70u28n91z87a78r 1515371949546

Mno jo, strefovat do Muska ohledně jeho Marsovských vizí je snadné, tam se snad nemůže nasekat tolik nesmyslů, jako když autorka psala o Falconu 9 a Dragonu. Ale co ten odstavec o konkurentech? Jak můžou být konkurencí SpaceX, která v současné době provozuje, slovy pana Wintera, "truckerství" na oběžnou dráhu, firmy, které možná jednou(!) budou provozovat suborbitální turistiku? To přece není konkurence. Výrobce motorových větroňů přeci není konkurence výrobci tryskových letadel. Jako samozřejmě nemůžu vyloučit, že se třeba za 10-20 let stanou konkurencí, ale v nejbližších letech to nehrozí. To fakt nepochopím, jak k něčemu takovému může někdo, kdo se vydává za informovaného v oboru, dojít.

+2/0
3.5.2018 19:56

D56a73n85a 28T92e10n24z30l23e33r 5310392775863

Strefovat se do Muska kvůli jeho Marsovským vizím není jednoduché proto, že "se tam nedá nasekat tolik nesmyslů", ale proto, že jsou nesmyslné už na první pohled.

Ohledně té konkurence - možná byste měl upřesnit, na co reagujete. Jistě ne na tu Muskovu větu, kterou jsem přeložila v blogu. Pro vás ji zopakuju. Řekl něco ve smyslu: "Ostatní firmy, které začínaly v téhle branži jako já, zkrachovaly nebo jsou irelevantní."

Nejsou. Kdo do toho trošku vidí, ten ví, kdo dostal jaké smlouvy s kým - a proč tedy nelze srovnávat přímo dosaženou výšku, nebo počet turistů. Principiálně jsou všechny tyto firmy (v rámci úkolů, které dostaly) velice úspěšné - a mnohé z nich daleko více než SpaceX.

Sympatické pak na těchto firmách je to, že neslibují lidem hlouposti a nedělají se důležité na úkor své věrohodnosti.

+1/−1
3.5.2018 21:53

P29e96t45r 20M12u53n15z91a20r 1985881139966

Opravdu neslibují? Možná by jste si měla zjistit, kdy měly tyto firmy začít provozovat "vesmírnou" turistiku.

A pokud se jedná o tu větu, tak uvedené firmy se z pohledu Muska opravdu jeví jako irelevantní. Ale patrně existují firmy, které tu větu vyvrací a které jste měla správně uvést.

0/0
4.5.2018 5:07

D31a79n47a 55T69e92n49z75l45e15r 5340272805903

Četl jste blog? Jsou tam uvedena dvě jména. Další dvě zmínil v horním příspěvku pan Walda. V blogu máte i video pro ty, kdo jsou na základě Muskova vytahování přesvědčeni, že znovupřistávat s raketou umí jen on. A to jsem ani nezmínila, kolikrát už se povedlo recyklovat jemu a kolikrát použili jeden a ten samý aparát jiní (rekord skutečně nemá Musk).

Onu památnou větu prostě nikdy neměl říct - a je to jen ukázka, jedna věta z mnoha podobných.

0/0
4.5.2018 6:59

P11e63t85r 74M30u92n41z71a90r 1435401349516

Četla jste můj příspěvek?

Firmy Virgin Galactic, Blue Origin, Bigelow Aerospace nejsou konkurencí SpaceX protože se věnují jiné branži, takže jsou z pohledu Muska irelevantní. Jediná Rocket Lab se věnuje vynášení nákladu, nicméně zatím cílí na trochu jiné zákazníky. Ale to se třeba změní. Tu ovšem ve svém blogu neuvádíte. Neuvádíte třeba ani firmu Orbital ATK, na které by se dalo uvést, že to Musk s tou větou přehnal.

Vy pořád nechápete jednu věc. Mě nevadí, že kritizujete Muska, mě vadí, že se zjevně v problematice nevyznáte a požíváte pro kritiku špatné argumenty. To se týká toho dotčeného odstavce, který vyznívá naprosto nesmyslně, to se týká těch nesmyslů co jste uváděla ohledně nákladní lodi Dragon, popřípadě rakety Falcon 9 v předchozích článcích.

+1/0
4.5.2018 9:19

W49a64l62d85a 39W88i13n92t50e75r 6767609451379

Ono je to spíš více o vystupování Muskovy firmy v rámci jakési corporate identity a samotné public relations, která je více o hrubých urážkách těch, kteří mu to vlastně umožnili a laickou veřejnost tak uvedl v omyl, která si vytvořila kult kolem Muska a jaksi neakceptuje, na čem se budovalo. Někde se kterýsi uctívač Muska divil, že Space Shuttle odstartoval 135x. Měl v paměti jen dvě tragické nehody a jeden let kvůli teleskopu. Že na Mars v 70. letech minulého století dosedly dva těžké a objemné Vikingy, to byla pro něj naprostá novinka. Hlavně že uměl napsat Falcon dvakrát v jedné větě a podat k němu veškerá wikipedická data s náboženskou úctou. Že existují i další firmy se svým programem, věnující se vlastně tomu nejdůležitějšímu, tj od ubikací pro posádku (tuším, že je v tom angažován i nějaký Český designer v NASA) přes moduly, orbitální marsovské stanice, landery, vědecké aparatury, záchranné systémy, podpor života, ... to už odmítá strávit a nějaká ESA v projektu Ariane se zhruba 220 úspěšnými misemi brané už jako rutina (když to přeženu, v Guyanském centru to odpalují 3 lidé, zatímco ostatní doma večeří či snídají), mu přišla jako výmysl. S takovými se skutečně nedá rozumně diskutovat a v podstatě to konfliktní klima vytvářejí oni samotní. Píšete, že je snadné se trefovat do nerealizovatelných Muskových slibů ohledně Marsu. Ale za kritiku může jeho PR. Předchozí blogy paní Dany přeci rozebíraly i jiné věci, jako např. financování, dotace, podvody s Teslou atd. Že má za 4 roky odstartovat s nákladem k Marsu, tj zhruba už za 3 roky a posléze za další dva roky vysadit mnohočlennou posádku, není výmyslem kritiků a je dobře, že část náboženských fanatiků si uvědomuje nereálnost jeho slibů a snaží se to omlouvat třeba i tím, že je snadné se trefovat...Nemá na to ani nosič (Roadstar demonstroval ego, ne potenciál výsadku na Marsu) a nemá nic pro přežití posádky a žádné know how nabyté ze zkušeností. Tahání nákladu na orbitu - to je jeho jediná deviza a kšeft...

+3/0
4.5.2018 12:35

D20a83n91a 20T92e31n61z13l37e34r 5340682195653

Vy pořád nechápete jednu věc. Já nechci přesvědčovat Muskův fanklub. Je mi také naprosto lhostejné, nakolik mě považujete za věci znalou. Samozřejmě že mě nebudete chválit, to je naprosto jasné, šlapu vám totiž po bábovičkách.

Ten (dlouho slibovaný) poslední blog o Muskovi jsem rozdělila do dvou dílů - a to s plným vědomím toho, že první díl bude jen pošklebováním s ukázkou toho, jak Musk pracuje na svém PR a jak manipuluje veřejném mínění. Ve druhé části se dočkáte argumentů, které vyvrátí smysluplnost Muskovy mise na Mars - a myslím, že bude naprosto zřetelné, že i kdyby lidé někdy měli na Mars vyrazit, rozhodně to nebude s technologií, kterou máme dnes (my všichni včetně Muska).

+2/0
4.5.2018 19:19

P58e87t14r 24M45u51n10z21a81r 1295941379776

Jaké moje bábovičky?

Já jenom upozorňuji na zjevné nesmysly ve vašem blogu. Je mě jasné, že vás nepřesvědčím ve vaší nenávisti k Muskovi, že svět není černobílý.

+1/0
8.5.2018 9:19

G97e60o87r18g23e 84H65o30l87y 3983324474

Zajimave....a musim si vzpomenout na ty Martanske kroniky od Ray Bradbury z meho mladi

+1/0
3.5.2018 17:51

D13a88n46a 37T37e61n69z78l47e43r 5610712625253

:-) Přeju krásný den za oceán, George, mějte krásný den. R^

0/0
3.5.2018 18:26

Š93t37ě98p11á72n 25D64o52l63e51ž48a26l 2206821535442

"Několikrát dovezl náklad na mezinárodní orbitální stanici ISS. Kromě toho vynesl na oběžnou dráhu několik satelitů." Myslíte těch 51 úspěšných startů Falconu 9? Virgin galactic vyneslo 0 nákladů a 0 lidí na oběžnou dráhu a to i Blue Origin. New Shepherd dokáže návrat z cca. 100 km ano, nicméně není přitom schopen dopravit žádný náklad na oběžnou dráhu (nemá dostatečnou rychlost), čili ano Falcon 9 je jediná raketa, která dokáže přistát s prvním stupněm a zároveň dopravit náklad na oběžnou dráhu. Mimochodem první testovací raketa, tzv. Grasshoper letěl již v roce 2012 (new shepard 2015). Co se týče Red dragonu, tak ano byl zrušen i s ohledem na zrušení přistávání pomocí superdraco motorů. Důvod? Byl to nadstandard nevyžadovaný od NASA, zároveň na něj byly kladeny velké bezpečnostní nároky, tedy drahý vývoj, který by nenašel využití. Všechen vývoj je směřován do BFR, čili proč dělat dva dopravní prostředky pro stejný účel. SpaceX je soukromá firma a nemrhá penězi tak jako např. NASA, vezměte si např. částku na vývoj SLS a cenu za jeden start, Falcon Heavy má oproti předpokládané ceně SLS 500 mil. dolarů za start, cenu 90 mil. za start. Tak by se dalo pokračovat, prostě přirozený vývoj s ohledem na šetření prostředků s cílem dobýt Mars.

+9/0
3.5.2018 15:26

W69a88l80d76a 41W61i62n82t53e66r 6347589401639

R^ Musk je a bude dobrým truckerem na nízkou orbitu a má potenciál dosáhnout i planetárních orbit, pokud se mu podaří zkonstruovat silnější rakety (heliocentrická dráha Roadsteru se nepočítá - zhruba v polovině minulého století se takto ze setrvačnosti ztratil jeden ruský Lunik, tedy že protáhlá orbita klidně i za dráhu Marsu není přesvědčivou demonstrací jeho dobývání). NASA nemrhá penězi - proto si ve vlastní soutěži vybrala "tahače", kterého financuje za službu a k tomu navrch jsou mu poskytovány státní dotace. Co si dělá po splnění závazků, je už celkem jedno, ale bez spolupráce sám na marsovský výsadek prostě nemá z mnoha a mnoha už popsaných příčin, které fanatický klub prostě přehlíží - to už je náboženství a ne seriosní zájem (proto je dobré se od takových distancovat).

+2/0
3.5.2018 17:18

D98a26n55a 97T89e38n31z85l36e17r 5810592355933

Ano, myslím těch pár startů. Až vydrží 15 let bez nehody jako Ariane 5, promluvíme si o tom znovu.

Nesrovnávejme nesrovnatelné. :-) Tak jako nesrovnávejte konkrétní aktivity různých firem, které se specializují na různé věci. Musk pro změnu vůbec nezvládl vynášení turistů na oběžnou dráhu.

Píšete, že SpaceX je soukromá firma a nemrhá penězi - to je poněkud v rozporu s tím co jste psal v minulé větě - že to byla nadstandartní technologie. Budete si muset vybrat. :-) Já bych to řekla jinak: je to prostě chaot, co mrhá penězi, a navíc si není vůbec jistý co vlastně dělá (srovnejte s perfekcí, kterou předvádějí Číňané). Devadesát miliónů za start jedné rakety? Výborně, tak pokračujme. Indové letí na Měsíc s raketou, orbitální stanicí a roverem za 135 miliónů.

Díky za připomínky, i když vaše nadšení pro Muska rozhodně nesdílím. Krásný večer přeju. R^

+1/−1
3.5.2018 17:34

J87a21n 50V86a35l12e73č71k89a 7856827416736

Ariane 5 odstartovala za 20 let 98x (5 misí částečně/zcela neúspěšných). Falcon 9 odstartoval za 8 let 55x (3 mise částečně či zcela neúspěšné, pokud započítáme i Amos 6). To jsou zcela porovnatelná čísla. Navíc Ariane 5 v jednom roce vyslala nejvíc 7 raket, SpaceX loni 18 a dále zrychluje. Navíc ovládli polovinu trhu s komerčním vynášením družic a mají i nejpřísnější certifikace pro armádní starty. Snažit se marginalizovat úspěchy takovéto firmy, i kdyby to bylo všechno, co dokázali, je evidentní nesmysl.

Konkurenci rozhodně nemají ve firmách, které jste popsala.Virgin Galactic už měla létat dávno a zatím se vzpamatovává z havárie a testuje nový stroj, výhled na vození lidí je v nedohlednu (a i kdyby, rozhodně ne na orbitu, jen na výlet za oficiální hranici vesmíru). Blue Origin je blízko toho, kam míří Virgin Galactic, o orbitě také nemůže být řeč. Až vypustí New Glenn (už aby to bylo, držím jim palce), stanou se konkurencí, ale zatím jí rozhodně nejsou. New Glenn ovšem zase nebude vozit lidi, jen náklad. Jediná soukromá firma, která má potenciálně možnost v dohledné době vozit turisty na oběžnou dráhu, je SpaceX v Crew Dragonu, jestli to budou dělat, je otázka.

Přistát s prvním stupněm orbitálního nosiče a znovu s ním odstartovat bylo donedávna považováno za nesmysl, nytí to SpaceX dělá standardně. Je to technologie ve vývoji, o skutečném úspěchu této technologie rozhodnou až další roky. Pokud ovšem věříte vyjádření SpaceX a cenám, které podle všeho nabízejí, tak se to vyplatí. (Pokud jejich vyjádření nevěříte, rád si pro to poslechnu důvody.)

Co se týče mrhání penězi, vždyť si sama protiřečíte. Když Indové letí za 135 miliónů a Falcon Heavy by to dokázal za 90, tak to snad je přece bod pro SpaceX, ne?

Musk oznamuje věci, které se pak z různých důvodů nerealizuje. Ovšem to víte jen proto, že to všechno řekne někde ve fázi návrhu. To, že se z toho všechno neuskuteční, mi přijde normální, od ostatních firem se jen vůbec nedozvíte, že něco plánují, než to zruší.

0/0
24.5.2018 19:45

H25o57r15s89t 16A22n98t52o32n 69H21a92s25l22b83a62u73e93r 3818364686946

Musk je zřejmě MARSEM posedlý z důvodu že mají stejné písmeno M. Dano, máte v Berlíně také tolik pylu?R^R^

0/0
3.5.2018 12:19

D41a25n47a 32T37e89n37z35l68e24r 5580642155383

Pylu je tu také dost, i když ten hlavní tah asi ještě přijde. Mohlo to být horší - a asi ještě bude. :-) Zdravím do Norimberku. R^

0/0
3.5.2018 17:21

P30e26t75r 46P36a51v65l51a38t92a 7196890887181

Ono je to jednoduche. Jsou tam suroviny, ktere budeme potrebovat - a drive nebo pozdeji si pro ne prijdeme....

+1/0
3.5.2018 11:01

P26a90v11e15l 15H30e25k 8887526823831

Ty jsou i v pásu asteroidů, proč chodit na Mars?

0/0
3.5.2018 16:20

J19a25r96o10s96l43a60v 16L55i41m56a 1285447101

Ty jsou od nas trochu dal, pane Heku. Take tezba, i na tom nejvetsim, je obtiznejsi nez na Marsu. Toto je odpoved na vase, PROC?

+1/0
3.5.2018 16:51

D27a39n89a 85T53e22n47z10l28e18r 5770232525583

Nemusí být nutně dál - ale zatím je to moc rizikové. Příliš mnoho neznámých, neexistující technologie a zisky v nedohlednu.

+2/0
3.5.2018 17:20

P84e22t41r 73P91a61l26e35č68e50k 3410595584822

Spíš by mne zajímalo CO byste si tak představoval, že tam je k těžení za suroviny. Který důležitý prvek je tam v takové koncentraci aby bylo proveditelné a hlavně ekonomické ho těžit?

+1/0
3.5.2018 17:59

J75a68r72o65s15l87a90v 34L12i97m69a 1465187951

Sonda "Dawn" nemela jeste zadne pristroje k presnemu urcovani materialu na Ceresu, pane Palecku. Jeji observace byla vedecka. Urcite organicke prvky na Emutet krateru ukazuji pozoruhodne vysledky, stejne na jinych mistech v nasi slunecni soustave. Spekulace o materialech neni na miste.

0/0
3.5.2018 18:20

P87e32t82r 90P11a31l42e10č82e35k 3810825904702

Ano ale já jsem se tázal na Mars, pan Pavlata (nikoliv já) toto diskusní vlákno zahájil poznámkou o těžbě surovin na Marsu, mě by to velmi zajímalo neboť se domnívám, že tam nic použitelného není, nebo ne přinejmenším v podobě ekonomicky těžitelné.

+1/0
3.5.2018 18:26

R49u54d93o63l63f 66M52e49n14t57z47l 4702934867386

Hory dilithia a moře latinia. Razit ho do nějakého podřadného zlata se může až na Zemi.

+1/0
4.5.2018 6:31

D74a31n25a 18T39e79n27z58l68e57r 5610102745843

:-) Zlato! Bezcenné zlato! (Quark)

+1/0
4.5.2018 7:01

P47e82t32r 95P30a83l57e14č16e81k 3500535474282

Pravdou je, že materiál do loděnic na Utopia Planitia se musí odněkud vozit. ;-D

+2/0
4.5.2018 11:16

W35a52l39d36a 55W70i18n13t66e73r 6617899321949

:-)R^

0/0
4.5.2018 13:00

W35a15l12d66a 76W63i66n73t25e73r 6737129801699

Ceres by byl asi na jinou kapitolu a to ono organické by skutečně zasluhovalo větší pozornost, než si ten dehet či asfalt rozeberou soukromníci na kšeft. :-) Spekulovat o materiálech ani moc není třeba - dost toho dopadá na Zemi a v takové čistotě, že někteří ufověřící v těchto materiálech, posléze zpracovanými lidmi, třeba do podob nepraktických sloupů k uctívání nebo rituálům, vidí pokročilou technologii emzáků a další pitomosti.

+2/0
4.5.2018 13:24

J25a42r67o84s41l97a32v 25L27i34m54a 1135767431

Pane Winter, citim urcitou nevrazivost vuci pruzkumum slunecni soustavy soukromimi sondami. (ony teprve prijdou). Definitivne ja se toho rozebrani dehetu a asfaltu soukromniky nedoziji. Kdo vi, zda i vy se toho dozijete. Podstata je ta, ze osobnosti jako je Musk, tlaci na dalsi kroky. At uz jako "hostapler", nazvany pani autorkou clanku.

0/0
4.5.2018 15:46

D25a57n44a 40T61e61n78z10l78e82r 5760832615603

Musk netlačí na nic. Parazituje na rozpočtu USA a plýtvá chaoticky příspěvky daňových poplatníků. Jasně, je to věc USA, ne moje. Jen si myslím, že kdyby skutečné práci věnoval třetinu energie, se kterou se stylizuje do role všespasujícího génia, měl už by dávno hotovo.

Ještě by bylo zajímavé slyšet, jak o něm mluví jeho vlastní podřízení. :-/

0/0
4.5.2018 19:24

J37a64r62o52s89l47a87v 33L15i75m57a 1335717191

Nevim proc se unavujete, pani Tenzler, me vysvetlit neco o parazite pana Muska na americkem rozpoctu. Ja zde platim dane a spoluprace pana Muska s NASA je pro mne uspokojiva. Vasi kritiku jsem jiz komentoval. Nebudu se opakovat.

Jen poznamka. Nepletu se do rozpoctu zeme, kde zijete. Mozna tech "hostapleru" je tam take dost. Ty musite zivit vy.

Jinak preji pokojny weekend.

0/0
4.5.2018 20:09

W86a77l22d72a 86W32i58n66t39e42r 6507289901249

R^:-)

Jásot jeho podřízených při startu elektromobilu byl spíš jásotem vidiny krátké pauzy bez buzerace.;-D Je fakt, že tlakem se dá dosáhnout raketového vzestupu, ale také raketového pádu, protože i parádičky, byť z donucení ze závazků, mají svůj limit a on je ten typ, který chce překvapovat, než si v tichosti budovat jistotu a podle toho jeho podnikání v jiných firmách taky vypadá. :-) Pokud nejde o životy, bude to dobré, ale až si jednou náhoda vybere svou živou daň, těžko se schová za své zaměstnance.

+1/0
4.5.2018 21:17

D62a83n18a 57T46e71n86z62l70e11r 5230382545903

To jste řekl moc hezky. Jeho chování mi víc a víc začíná připomínat chování sovětských papalášů. A k čemu to vedlo, víme. I oni stavěli rychle supersilnou raketu. A odneslo to pár desítek lidí na Bajkonuru. I když Musk jistě neudělá tu chybu, že by tam byl osobně přítomný, jako to udělal Nedělin...

0/0
7.5.2018 8:43

W52a68l81d37a 88W68i23n11t69e14r 6957389121709

Šlo o sarkasmus, takže Váš pocit je sice správný, nic méně, jsem přímo nadšencem takových projektů v otázkách mimozemského života apod., kterým dávám přednost třeba před vesmírnou turistikou. Když už jste mi nahrál na smeč, tak např. soukromé sondy = zlatý voči. Soukromník nikdy nebude investovat do něčeho, co mu nepřinese zisk a proto se businessman neúčastní vědeckých expedicí, pokud za to nedostane zaplaceno a až nebude vědět co s penězi a bude mít informace z vládních programů, vypraví sondu, která prověří výtěžnost, čili žádné lety na blind. Drahý výzkum tedy zůstává na bedrech NASA a ESA, kteří už to avizovali. Ložiska dehtu pro někoho zdrojem paliva, pro vědu zase informaci o jeho vzniku, který nemusí být nutně spjat s předchozím životem, tedy je dobré s některými závěry počkat. Proto ta moje zmínka byla taková, jaká byla. Jestli se něčeho dožijeme nebo ne, prosímvás, toto řeší spíš věřící požadující odpovědi ihned a proto jsou svázáni se strnulou pohodlnou doktrínou, která jim to poskytuje, stejně jako sobecké paradigma života po životě. Věda to má v čase a spoléhá na další generace, které v tom budou pokračovat, tj že když např. vědec napíše, že za tisíc let budeme mít to či ono, je tím myšleno právě toto a neřešíme, že se toho nedožijeme. A poslední, Musk netlačí na žádné kroky, protože dělá jen pro svůj business a ten chce provozovat s minimálními náklady - to je jeho celá filosofie a na vás, kteří jste mu naletěli na dobývání vesmíru, jste jen jeho pouhé publikum na které prdí. Nechtějte, abych vám vypsal datumy, kdy už měl na Marsu stát. Nálepka vizionář je taková sranda, protože i Vy máte vize a lepší a určitě Vás už v pěti letech při sledování večerníčku napadlo, jak by bylo hezké létat na planety. Stejný vizionář je i Rodennberry se svým StarTrekem, takže neplést vizionářství s ostrými podnikatelskými lokty, které chtějí urvat co nejvíce z toho, co se nabízí, je to dotováno a největším zákazníkem je ten, který to účelově uvolnil. Je to stejná

+1/0
4.5.2018 20:07

W35a29l11d71a 55W73i70n30t67e98r 6867109311349

kategorie jako fotovoltaičtí baroni, řepkoví baroni... čili bude usilovat o monopol tahání materiálu na orbitu - proč ne, klidně mu za to zatleskám, ale budovat PR na tom, na co nemá know how a nepodnikl v tom ani jeden krok, na urážkách směrem i k těm, kteří mu to umožnili, je předmětem daleko ostřejší kritiky než v této diskusi. Snad si už rozumíme. :-)

+1/0
4.5.2018 20:14

J16a20r59o57s77l66a23v 70L59i22m39a 1325117601

Nemohu pochopit, pane Wintere, proc mi zde delate prednasku o soukromich podnicich v dobyvani vesmiru. Jsem dost stary na to, abych znal dobre privatni nutnosti podnik financne udrzet. Jeji chod musi byt usporny a spolehlivy. Proto se NASA zacala obracet na soukromy sektor k cesty snizeni financnich nakladu. Vysledky "Space6" a Falkon 9 buster jsou velice uspokojive. Modulace s temito bustery, dokazala Spece6 vynest prozatim nejsilnejsi raketu dneska. Vse je na strankach internetu. (znate-li cist anglicky coz verim)

Z clanku autorky a z pomoci vasi (hovorici slusne) a pana Palecka, se snazim porozumet tu nevrazivost a zaujatost proti soukromnikovi, ktery dokazuje svuj sen uskutecnit. S obtizemi, ale take s uspechy. Jsem tim opravdu prekvapen. Posoudil jsem kvalitu clanku jedinym tvrdsim slovem (blabolem), protoze autorka nevyuzila vseho z prace Space6 pri sve kritice. Musk byl nazvan "hostapler" a ja "frustrovany hulvát".(pan Palecek)

Pridavam se k nekolika kritikum pani Tenzler za tento clanek. K jine jeji praci se zdrzuji komentare, protozeto tema neni v oblasti meho zajmu.

0/0
4.5.2018 21:51

W23a14l60d18a 69W26i37n50t98e50r 6817809301319

Kritizuje se jeho PR a kritika na tomto serveru je skutečně slabým čajíčkem. V amerických diskusích se mluví o slepých vizích v souvislosti s Marsem a Měsícem, že nic nemá dotažené a kde má skutečně úspěch, pak v tom, co je pod kontrolou investorů a státu. Ono totiž to podnikání je tak trochu podmíněné, byť s výhodou státních zakázek a tudíž se nedá mluvit o skutečném podnikání a to mu mnozí také i závidí - proč to nepřiznat. Bylo by ovšem pošetilé se domnívat, že ostatní nemají potenciál, ne-li vyšší, ale jejich pozice jsou dány limitem financí a pokud na ně útočí Muskova PR, nenechávají si to líbit. Každý z nich čeká, jak se vypořádá s lidským "nákladem", protože tomu je nutné podřídit výkon, zrychlení (u neživého nákladu je to jednodušší) a i když NASA slíbila pomoc ohledně instalací podpor života s dalším, moc se mu do toho nechce - řeší problém s Teslou, ve které chybí právě ty peníze, které po třetí havárii Falconu dal do dalšího (dotace se totiž nevyplácí naráz, stejně jako příspěvek od NASA a chtěl tomu napomoci i podvodem s nadhodnocením akcií. Tesla je také dotována (Musk "podniká" jen tam, kde tečou dotace - proto to srovnání s barony) a dotace většinou musí sloužit k účelu, ke kterým byly poskytnuty. Takže opět podvod. Nedostatek financí je příčinou, že aby nepřišel o kšeft, strategicky láká investory na výrobní cenu nosičů a pochopitelně hledá úspory, aby mu to kompenzovaly. Počítá s tím, že kvantita zakázek srovná deficit a pak nasadí normální ceny. Jeho PR tvrdí cosi o úsporách, ale konkurence ví, že se na ni hraje habaďura. Když to všechno spojíte, musíte shledat kritiku oprávněnu a co se týče úspor obecně, roční náklady na provoz, údržbu a pronájem jednoho stealth bombardéru jsou astronomické a rovněž tak by nebyl problém financovat vývoj nosičů, ale NASA to "propůjčila" jiným, aby se mohla věnovat svému. Mars s lidmi tedy nebude. Bude vynášet náklad a satelity za úplatu a šetřit. Nic revolučního z jeho PR se realizovat nebude - tolik z am. serverů.

+1/0
5.5.2018 21:33

D10a82n50a 88T46e87n94z59l53e48r 5590452565643

R^

Můžu potvrdit, že německé zdroje mluví stejně.

0/0
5.5.2018 22:42



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz