Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Přeju krásný den, mějte se prima, Pavle. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

aspoň bude kam vypadnout na víkend :-)

0 0
možnosti

Prodloužený víkend. :-) Krásný den, Jaromíre.

0 0
možnosti
Foto

Momentálně má SpaceX několik prvenstvích. Jde o firmu, která vyrábí nejvíc raketových motorů na světě. Jde také o největšího dopravce na oběžnou dráhu Země a firmu, která provozuje momentálně nejsilnější kosmický nosič.

Pravdou je, že termíny, které Musk ohlašuje mívají zpoždění v řádu jednotek roků, ale tím většinově trpí všechny agentury, které kosmické nosiče, nebo i jiné projekty realizují. Zatím ale vždy zrealizoval, to co oznámil.

Nosič BFR se bude vyrábět v Los Angeles, kde si firma SpaceX pronajala výrobní haly a už se i pochlubila přípravkem, na kterém se budou díly této rakety vyrábět. První výsledky a testování této obří rakety bychom mohli vidět, podle vyjádření prezidentky SpaceX Gwynne Shotwell, už příští rok.

Myslím si, že nás čekají, co se týká kosmonautiky, zajímavé události.

4 0
možnosti

Když tvrdíte, že vyrábí nejvíce raketových motorů na světě - s kým ho srovnáváte? Největší dopravce a nejsilnější nosič - máte nějaké srovnání? Nebo je to klasicky to, co o sobě nechá rozhlašovat on sám?

Opravdu by mě to zajímalo, protože například potřebná čísla, která by se týkala Číny, nejsou zrovna dobře dohledatelná - a i samotný název "nejsilnější raketa" je trochu zavádějící. Posuzováno podle nosnosti, síly nebo něčeho jiného?

Já že třeba Indie disponuje raketou, která donesla k Marsu jejich satelit, asi tedy nebude nutně slabší než to, co Musk posílá na nízkou oběžnou dráhu?

Letos měl Musk letět na Mars. Místo něj tam letí jiní, konkrétně InSight ponese AtlasV.

Děkuju za návštěvu, Františku. R^

1 1
možnosti

Mno jo, strefovat do Muska ohledně jeho Marsovských vizí je snadné, tam se snad nemůže nasekat tolik nesmyslů, jako když autorka psala o Falconu 9 a Dragonu. Ale co ten odstavec o konkurentech? Jak můžou být konkurencí SpaceX, která v současné době provozuje, slovy pana Wintera, "truckerství" na oběžnou dráhu, firmy, které možná jednou(!) budou provozovat suborbitální turistiku? To přece není konkurence. Výrobce motorových větroňů přeci není konkurence výrobci tryskových letadel. Jako samozřejmě nemůžu vyloučit, že se třeba za 10-20 let stanou konkurencí, ale v nejbližších letech to nehrozí. To fakt nepochopím, jak k něčemu takovému může někdo, kdo se vydává za informovaného v oboru, dojít.

2 0
možnosti

Strefovat se do Muska kvůli jeho Marsovským vizím není jednoduché proto, že "se tam nedá nasekat tolik nesmyslů", ale proto, že jsou nesmyslné už na první pohled.

Ohledně té konkurence - možná byste měl upřesnit, na co reagujete. Jistě ne na tu Muskovu větu, kterou jsem přeložila v blogu. Pro vás ji zopakuju. Řekl něco ve smyslu: "Ostatní firmy, které začínaly v téhle branži jako já, zkrachovaly nebo jsou irelevantní."

Nejsou. Kdo do toho trošku vidí, ten ví, kdo dostal jaké smlouvy s kým - a proč tedy nelze srovnávat přímo dosaženou výšku, nebo počet turistů. Principiálně jsou všechny tyto firmy (v rámci úkolů, které dostaly) velice úspěšné - a mnohé z nich daleko více než SpaceX.

Sympatické pak na těchto firmách je to, že neslibují lidem hlouposti a nedělají se důležité na úkor své věrohodnosti.

1 1
možnosti

Zajimave....a musim si vzpomenout na ty Martanske kroniky od Ray Bradbury z meho mladi

1 0
možnosti

:-) Přeju krásný den za oceán, George, mějte krásný den. R^

0 0
možnosti

"Několikrát dovezl náklad na mezinárodní orbitální stanici ISS. Kromě toho vynesl na oběžnou dráhu několik satelitů." Myslíte těch 51 úspěšných startů Falconu 9? Virgin galactic vyneslo 0 nákladů a 0 lidí na oběžnou dráhu a to i Blue Origin. New Shepherd dokáže návrat z cca. 100 km ano, nicméně není přitom schopen dopravit žádný náklad na oběžnou dráhu (nemá dostatečnou rychlost), čili ano Falcon 9 je jediná raketa, která dokáže přistát s prvním stupněm a zároveň dopravit náklad na oběžnou dráhu. Mimochodem první testovací raketa, tzv. Grasshoper letěl již v roce 2012 (new shepard 2015). Co se týče Red dragonu, tak ano byl zrušen i s ohledem na zrušení přistávání pomocí superdraco motorů. Důvod? Byl to nadstandard nevyžadovaný od NASA, zároveň na něj byly kladeny velké bezpečnostní nároky, tedy drahý vývoj, který by nenašel využití. Všechen vývoj je směřován do BFR, čili proč dělat dva dopravní prostředky pro stejný účel. SpaceX je soukromá firma a nemrhá penězi tak jako např. NASA, vezměte si např. částku na vývoj SLS a cenu za jeden start, Falcon Heavy má oproti předpokládané ceně SLS 500 mil. dolarů za start, cenu 90 mil. za start. Tak by se dalo pokračovat, prostě přirozený vývoj s ohledem na šetření prostředků s cílem dobýt Mars.

9 0
možnosti

R^ Musk je a bude dobrým truckerem na nízkou orbitu a má potenciál dosáhnout i planetárních orbit, pokud se mu podaří zkonstruovat silnější rakety (heliocentrická dráha Roadsteru se nepočítá - zhruba v polovině minulého století se takto ze setrvačnosti ztratil jeden ruský Lunik, tedy že protáhlá orbita klidně i za dráhu Marsu není přesvědčivou demonstrací jeho dobývání). NASA nemrhá penězi - proto si ve vlastní soutěži vybrala "tahače", kterého financuje za službu a k tomu navrch jsou mu poskytovány státní dotace. Co si dělá po splnění závazků, je už celkem jedno, ale bez spolupráce sám na marsovský výsadek prostě nemá z mnoha a mnoha už popsaných příčin, které fanatický klub prostě přehlíží - to už je náboženství a ne seriosní zájem (proto je dobré se od takových distancovat).

2 0
možnosti
Foto

Musk je zřejmě MARSEM posedlý z důvodu že mají stejné písmeno M. Dano, máte v Berlíně také tolik pylu?R^R^

0 0
možnosti

Pylu je tu také dost, i když ten hlavní tah asi ještě přijde. Mohlo to být horší - a asi ještě bude. :-) Zdravím do Norimberku. R^

0 0
možnosti

P48a96v53e67l 16H76e40k

3. 5. 2018 16:20

Ty jsou i v pásu asteroidů, proč chodit na Mars?

0 0
možnosti
Foto

Paní autorko, pokud si neumíte představit, jak na Mars dopravit osivo a skleníky, tak je těžko zkoumat i ostatní technické záležitosti. On skleník musí být ze skla? A co skládací konstrukce a fólie? Nevím, proč Vám Musk leží tolik v žaludku. Jakoby v tom byla nějaké závist?

Když si vzpomenete, jaké obtíže už dokázalo lidstvo (tedy ta část tvořivá a odvážná) překonat při bádání nad všelijakými vynálezy a aparáty, které dnes bereme jako samozřejmé, tak při dnešní (a budoucí) technice nevidím problém realizovat cokoliv. Je to spíš otázka peněz a samozřejmě potřebného času. A nemusí to být třeba Musk, který to nakonec uskuteční.

Lidi můžeme dělit na dvě skupiny. Jedna na tom pracuje a ta druhá říká, že to nejde. Obávám se, že patříme každý do jiné skupiny. ;-(

4 1
možnosti

Musk asi usíná s Marťanskou kronikou pod polštářem:-). Jen mu nejspíš zapomněli říci, že Bradbury nebyl projektant, ale spisovatel.

3 0
možnosti

:-) Možná je jen tak trochu opilý vlastní veledůležitostí. Ale zručně manipuluje veřejným míněním, zručně v poslední chvíli vytahuje z rukávu investory, kteří jeho chřadnoucí Tesle pomohou znovu na nohy, to se mu musí nechat. Tohle mu jde.

Přeju vám krásný den, Petře, a díky za návštěvu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,24
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.