Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S takovým vysvětlením duhy přišel jako první Isaac Newton. Vzbudil tím pohoršení mezi umělci - "Newton zničil duhu". Tím že byla takto mechanicky vysvětlena, tak ztratila své magické kouzlo ...

0 0
možnosti

R^To věřím, pro lidi z dřívějších dob to muselo být opravdu něco magického. R^ Krásný den přeju Františku a díky za návštěvu a zájem o věc. :-)

0 0
možnosti
Foto

Moc pěkné, čtivé a poučné ... R^

A úplně mimo téma, k jiným Vaším článkům.

Hledala jsem informace o malování olejovými barvami.

Moc děkuju za Váš seriál pro začátečníky, jež je velmi praktický.

Hlavně míchání barev.

A poněvadž již nelze vložit komentář, poděkování Vám píši zde.:-)

Mějte se hezky

2 0
možnosti

Jste moc hodná, děkuju. :-) To mě opravdu moc těší, že to někomu k něčemu je... R^ Kdybyste chtěla o něčem takovém promluvit a chtěla něco dalšího vědět, pomůžu ráda - přijďte do aktuální diskuze, jistě se nebude nikdo zlobit, že je to z jiného žánru. R^

0 0
možnosti
Foto

R^od duhách jsem ještě před chvílí věděl, že se klenou a jsou hezký:-)

0 0
možnosti

Jsem ráda, jestli se vám líbilo. Krásný den, Jaromíre. :-)

0 0
možnosti

Děkuju za návštěvu i milá slova, mějte krásný den, Jirko. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

I43v80a87n 11M69a43r72e19k

17. 5. 2018 20:40

Karma jako vždy p.Tenzler.R^

Před pár léty se mi podařilo, že jsem v době , kdy končila zima "naháněl" v autě duhu 35km. z N.M.n/ Váhom až někde za Uherský Brod.U Moravského Lieskového byla tehdy k vidění i nádherná dvojitá duha . Mám to vše zadokumentované, duha "zmizela za Brodem "díky" stmívání. 8-o

0 0
možnosti

R^ Hezké. :-) Důkaz pro to, že duha utíká a umí být i hrozně rychlá. :-) Děkuju za milá slova a za návštěvu, mějte krásný den, Ivane. R^

0 0
možnosti

Dano, bezva informace o jednom z nejhezčích úkazů na obloze. Dík!

Tu otázku byste měla poslat do pořadu Zázraky přírody, který vysílá ČT:-))

1 0
možnosti

Děkuju, jste na mě moc hodná. :-) O duze by se toho dalo napsat ještě daleko víc (zadala jsem to heslo do googlu a vyjelo na mě tolik zajímavostí, že by z toho byly dva, možná tři blogy) - a tak bude nejspíš ještě pokračování. :-)

Mějte krásný den, ať se vám daří. R^

1 0
možnosti
Foto

R^Mě vždycky mrzelo, že se na duhu nemůžu podívat zblízka.:-)

0 0
možnosti

:-) Je to lehce demotivující, to je fakt. :-) Duha před jedním utíká. Co si o tom asi mysleli naši hodně dávní předkové. Muselo to pro ně vypadat úplně nadpozemsky. R^ Krásný večer přeju, Vám i kocourkovi. :-)

2 0
možnosti
Foto

Ta duha byla pro mne vzpruha,

avšak potkal jsem soudruha,

a to byla věc již druhá.

1 0
možnosti

:-) Co dělají soudruzi v dešti venku? :-) Radši ani nemyslet. Krásný večer přeju, Jiří. R^

0 0
možnosti
Foto

Další bezva článek R^:-)

Praktická rada pro pozorovatele: kdo chce najít klasickou duhu, musí se otočit zády ke slunci. Čelem k němu ale zase bývají vidět halové jevy (duhové prstence v okolí slunce - http://ukazy.astro.cz/halove-jevy.php).

K tomu obrázku: https://u.smedata.sk/blogidnes/article/4/66/663154/663154_article_photo_ecnpjx2_900x.jpeg?r=27bn .... enormě výrazný rozdíl je dán úpravou fotografie, nikoliv západem slunce. Autor prostě zvýšil kontrast (velmi) a přidal barvy. Všimněte si temného nebe vpravo, takové není nikdy, dokud je slunce nad obzorem nebo těsně pod ním (tehdy se dokonce nebe paradoxně více rozjasní)

1 0
možnosti

Zajímavé s tím obrázkem. Asi to chtěl hodně zdůraznit. R^

Děkuju za ten link! A přeju moc krásný večer, díky za návštěvu a vysvětlení, Martino. :-)R^

1 0
možnosti

R^ Pěkný blog.

Na Titanu v obráceném pořadí barev a podle průměru kapiček metanu barevnost, velikost oblouku, šířka oblouku... (Lee diagram - pro index 1.27 platí 49 až 39 stupňů, tedy opačné pořadí spektra (spodní polovina diagramu) a pro vodu index 1.33 platí asi 42 a více (nevím kolik), ale ve známém sledu barev (horní polovina diagramu) a ostatní je závislé na průměru kapiček v mikrometrech). ;-) Z letadla je možné spatřit duhu jako uzavřený kruh se světlým vnitřkem. R^

3 0
možnosti

R^ Aha! Já věděla, že to někdo bude vědět s tím pořadím. R^ S tím si nejsem jistá. Jestli je v té křivce zlom, mohly by být ty barvy zpřeházené?

Tu letadlovou duhu jsem jednou viděla, je to legrační. :-)

Děkuju za vyřešení hádanky a přeju krásný večer, Waldo! R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,28
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.