Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pěkný článek. Tak mne napadlo, že když počkám, až se to syrové vejce roztočí celé, včetně žloutku a bílku, a pak ho zastavím, tak by se mělo zase samo od sebe zase rozjet.

1 0
možnosti
PV

P84a92v84e22l 85V20é68b17r

1. 10. 2018 11:31

Předběhl jsi mě. On test na (ne)vařené vejce se skutečně dělá tak, že se vejce roztočí a potom se krátce přibrzdí. Uvařené vejce se zastaví ochotně hned, kdežto neuvařené sebou jakoby trhne a pootočí se.

Co je ale předmětem mého obdivu (a jisté závisti) je ta schopnost domyslet věci do důsledku. Mě by to tak rychle nedošlo.

2 0
možnosti

To je zase podnětný blog. Dík.

Mám proto své laické vysvětlení: chápu to vařené vejce jako línější, nebo-li nemotornější :-)) Co mě v poslední době překvapilo je, že domácí vejce, která používám (kupuji), mají studená (z lednice) rosolovitý bílek. Ale protože na sníh je třeba pokojová teplota, ponořím je na chvilku do teplé vody (když si vzpomenu pozdě a nevyndám je včas). A ten bílek zřídne, a ztratí tu rosolovitost.

1 0
možnosti
DT

U vajíček je to tak, že čím teplejší, tím menší viskozita. Takže je to normální.

Nejrozsolovitější je čerstvý bílek, postupem času vodovatí, ale to nebude případ, kdy bylo vytaženo z lednice a necháno chvíli na stole. Takže bych si tipla na pouhou změnu viskozity při nahřátí. R^

Děkuju za milá slova i návštěvu. :-)R^

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
DT

Ale zase to nabízí možnost, jak se konzumaci vajec nenápadně vyhnout... Uppsss spadlo to na zem! No tak to utřeme... :-)

Přeju krásný den, Petře. :-)R^

1 0
možnosti
MS

Zajímavé. R^ Je to asi stejný princip, jako u hračky-plastového vajíčka, které má uvnitř kovovou kuličku a při postrčení se pohybuje zvláštním trhavým způsobem.

0 0
možnosti
DT

To bude myslím podobné, jen ta hračka do umí ještě perfektněji než vajíčko.

Děkuju a přeju krásný den, Milane. :-)R^

1 0
možnosti
PK

Odzkoušel jsem v praxi a funguje to,zase jsem o něco dál,karmaR^

1 0
možnosti
DT

Děkuju. :-) Za karmu i zájem o věc :-)

Některé věci vypadají na první pohled jako zákon schválnosti a přitom jsou dobře vysvětlitelné. Přitom u tohohle pokusu skoro všichni tipují, že to natvrdo uvařené vejce bude rychlejší - včetně mě. :-)R^

Krásný den, Petře, mějte se moc prima. R^

2 0
možnosti
  • Počet článků 972
  • Celková karma 19,85
  • Průměrná čtenost 1325x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.