Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V mé paměti jste tímto blogem vykouzlila vzpomínku na film Král Šumavy, kde takhle bzučely dráty elektrického vedení a navodily napjatou atmosféru.

0 0
možnosti
DP

Pamatuji si, jak v padesátých letech, než telefonní linky byly nahrazeny kabely, telefonní dráty velmi často bzučely. Tady to ale asi mělo jiný důvod.

0 0
možnosti
DT

Na bzučící dráty si vzpomínám z dob dětství, dnes už to nebzučí, chudinky, dali to pod zem. Ta věc s telefonní linkou je zajímavá... R^:-)

Mějte krásný den! R^

0 0
možnosti
JH

J61a71n 93H32u37r87k87a

12. 10. 2018 10:50

pozoruhodné v několika směrech...toto téma jsem u vás nečekal za druhé dnes mi přišlo přezkoušení z vyhl.parg.50 pro elektrikáře. Naštěstí u maturity jsem VVN nedostál vzorec pro výpočet návrhu vedení byl noční můrou nejednoho z nás naštěstí jsem dosta lřízení JE jadernou reakci a utlumení do jˇodové jámy ;-D a čekám že pokračování bude filharmonie transformátoru při zatížení interpreti VÝKON a HYSTERÉZNÍ ZTÁTY...R^;-D;-D

0 0
možnosti
JH

J75a63n 14H66u37r84k98a

12. 10. 2018 10:57

sakryš šotek..Jódové....a ZTRÁTY...musel jsem smazat team wiever pro jeho neakceptovatelnou funkcialitu a hledám náhradu abych mohl pracovat na platformě sdílení free (placení již nikdy více) telefon +PC+PC+tablet...ale je to boj;-€

0 0
možnosti
Foto

Hezký. Karma. Že to bzučí jsem věděl. Proč to bzuší jsem tušil. Ale do hloubky jsem to vysvětlit neuměl. Díky. R^

0 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se vám líbilo, já děkuju za milou návštěvu. Mějte se krásně, Ladislave. :-)

0 0
možnosti
Foto

Pročítal jsem si Vaše starší blogy a byl jsem překvapen množstvím. Narazil jsem na Váš blok \ Mýtus mikrovlnka \, kde jste dobře popsala bludy , které se šířili kolem ohřevu mikrovlnami. Znovu jsem tam narazil na nesmyslné tvrzení, že teplo vzniká kmitáním molekul. Vím, že to vymysleli geniální fyzikové a stokrát opakovaný nesmysl se nakonec jeví jako pravda, ale musím opět uvézt také moji teorii, \ pardon ,moji hypotézu \, že teplo není kmitání molekul, ale rotací atomových jader. Napsala jste, že mám doložit vždy důkaz.

Pokus. Vložte do mikrovlné trouby prázdnou sklenici a nechte ji dvě minuty ohřívat. Po dvou minutách zjistíte, že je velmi horká, přesto že v ní není žádná voda.

Tento blud je v učebnicích fyziky více jak sto let, že teplo je kmitání molekul. Molekuly mohou kmitat asi do frekvence 1Mhz, ale mikrovlnka pracuje řádech GHz, proto si myslím, že kmitání molekul je zvuk, nebo ultrazvuk, NE TEPLO.

0 2
možnosti
WW

Takto nikdy neprosadíte svou hypotézu, která nepochopitelně vylučuje zjištěné, a to urážkami, jako bludy, nesmyslná tvrzení atd. Kromě toho, zase je to všechno špatně, protože voda se nachází i ve skleněném nádobí. Proto se do mikrovlnky doporučuje speciální, ze kterých se ve výrobním procesu voda odstraňuje, sklo se vytvrzuje atd., protože magnetron je skutečně nastaven na frekvenci 2.45GHz, což je frekvence kmitání dipólů vody a rezonance skutečně nejvíc rozkmitá jen molekuly vody. Ostatní molekuly velmi nepatrně - proto se i to nejlepší sklo určené do mikrovlnky trochu ohřeje, ovšem nikdy na na takovou teplotu, jako u normálního skla, které do mikrovlnky nepatří, ale stejně ho používáme. K tomu "TEPLO" se nemá cenu ani vyjadřovat.

5 0
možnosti
Foto

O "stožárech" jsem slyšela ledacos (asi jako o radioaktivitě a mikrovlnách), ale bzučení to nebylo. Možná ho v tom dalším ruchu neregistruju.:-)

0 0
možnosti
DT

:-) Je to takové nezvyklé a znepokojující bzučení. Asi to evokuje bodavý hmyz ve větším množství - mně to dobře nedělá. :-) Krásný den, Kláro, mějte se hezky.

1 0
možnosti
Foto

Tak to jsem nevěděl, že to funguje takhle. Ještě větší záhada je, že tu dnes není nikdo, kdo by upozornil, že to způsobuje rakovinu.

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

J68a24n 17P86r67a65ž77á62k

11. 10. 2018 17:20

R^Mame je asi 100 metru daleko a obcas je slabe slysim. Ale nevadi mi to.

Danko, hezky den:-)

0 0
možnosti
DT

Když to není moc blízko, člověk si zvykne. My zase už ani nevnímáme letadla, co nad námi prolétají těsně po startu. :-) R^ Děkuju moc - i vám krásný den! R^

0 0
možnosti
LJ

Vzpomínám si, že jako student jsem tento problém předložil a se spolužáky jsme s nim nehnuli. Vidím, že s tím měli práci povolanější.

0 0
možnosti
DT

:-) Počítám, že někdo z povolaných najmul nebo postavil domek nedaleko hučících drátů. Když se chce, tak se najdou zdroje na lecjaký výzkum. :-) Mějte krásný den, Ladislave, ať se daří. R^

0 0
možnosti
PV

P41a20v98e88l 87V59é82b10r

11. 10. 2018 15:28

Paní Dano, ani jsem nečekal, že dnes bude nějaký blog. Heroický výkon a zasloužená karma.

Jenom bych měl určité pochybnosti o té "záhadě bzučení na 100 Hz". Záhadou by totiž bylo bzučení na 50 Hz, protože jakékoliv mechanické projevy střídavého proudu mají vždy, všude a bez výjimky dvojnásobný kmitočet - tedy pokud tam není něco, co nazvěme to polarizací. Prostě že tam již dopředu působí nějaká "stejnosměrná" síla, ke které účinky el. proudu přičítají a odečítají a která je vyšší, než účinky našeho proudu. Právě proto mají např. reproduktory silné permanentní magnety a např. kondenzátorové mikrofony mají předpětí elektrostatickým polem.

0 0
možnosti
DT

R^ Aha, zase jsem se něco naučila!!! Děkuju moc za opravu! R^ Skvělé!

Přeju krásný den, Pavle a díky moc! :-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 969
  • Celková karma 19,02
  • Průměrná čtenost 1329x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.