Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

H57o25r37s40t 45A47n31t36o43n 16H66a51s45l14b50a83u14e48r 3378654826666

Danuš, děkuji!R^R^R^R^

0/0
doporučit
9.11.2018 20:37

D48a45n49a 37T19e94n16z16l90e89r 5640452515383

Já děkuju za návštěvu a přeju krásný večer. :-)R^

0/0
doporučit
9.11.2018 21:20

J64i44r21k28a 67B36r63u74n22n56e23r 4148812299947

R^R^R^

0/0
doporučit
8.11.2018 15:16

D77a40n45a 80T90e76n91z89l17e37r 5350302365243

Děkuju, jsem ráda že se líbilo. Přeju krásný večer. :-)

0/0
doporučit
8.11.2018 17:36

P75a86v10e61l 22V29é68b36r 5199972562121

Jak vy to, paní Dano, děláte, že vám ty "vědecké" blogy tak jdou? Ta karma je věru zasloužená a já se těším na reportáž z přistání...

P.S. A co Babička - líbila?

+1/0
doporučit
8.11.2018 11:15

D72a32n92a 24T14e22n85z20l22e59r 5280632605613

Babička je ... jak to říct... efektní! :-)R^

Děkuju, jsem ráda, že se vám líbilo. Jestli jsem správně koukala, je přistání načasováno na osmou večer našeho času - takže budeme moci dostatečně kolem toho diskutovat. R^ Krásný den přeju, ať se vám vydaří.

+1/0
doporučit
8.11.2018 14:39

P72a54v13e89l 41V16é36b59r 5469692232511

A teď se přiznejte: Kolikrát jste při poslechu vyprskla smíchy?

0/0
doporučit
8.11.2018 19:39

D69a10n35a 50T31e47n34z87l13e68r 5960922335223

To nevím, ale přemýšlím, že bych si ji dala na CDčku do auta... :-)

0/0
doporučit
8.11.2018 19:52

P43e26t12r 26P67a45l11e59č56e24k 3330285664502

To je to tak dobrý? Já se přiznám, že jsem to nikdy neslyšel.

0/0
doporučit
9.11.2018 10:21

P74a22v85e32l 10V61é52b85r 5839712372801

Poslechni a uslyšíš. Ale raději ne před dětmi...

0/0
doporučit
9.11.2018 11:23

D39a71n57a 13T56e20n66z28l71e20r 5570292125763

R^ U minulé diskuze je link.

0/0
doporučit
9.11.2018 14:54

P50a19v52e21l 27V13é79b83r 5239902822731

Nééé, do auta nééé! Přitom se nedá řídit!

+1/0
doporučit
9.11.2018 11:22

D91a70n69a 57T41e39n88z85l16e38r 5120532665223

:-) To je fakt, to by mohlo docela ovádět pozornost od provozu.

0/0
doporučit
9.11.2018 14:54

P60e47t77r 63P63a65l30e32č21e42k 3420725544342

Opravdu super projekt, doufám, že to vyjde protože tohle posune znalosti nejen o Marsu hodně dopředu. Tohle ano. Ne házení aut nazdařbůh do vesmíru.

+1/0
doporučit
8.11.2018 9:18

D10a54n58a 66T29e81n27z95l57e24r 5780282405253

Tohle asi neuslyší Muskonadšenci rádi - ale fakt je, že Velký vizionář hází sice velkými slovy, když na to ale přijde, je tam jen chaos, nesmyslné potácení z místa na místo a nesmyslná gesta.

Počínaje vývojem rakety, která nemá užití (existuje podobná a ani ta v té době neměla využití), přes chaotické změny projektu, vývoj nákladního modulu, který najednou díky novým změnám rakety je příliš malý... až po PR prodělečného auta, které se Velký Vizionář rozhodl poslat "k Marsu" místo alespoň nějakého užitečného nákladu (velkoryse pominu, že se do toho Marsu ani netrefí, což je kousek, který umí už i chudá a bosá Indie ... jejíž rakety jsou mimochodem o třetinu levnější než Muskovy).

Krásné odpoledne, Petře. :-)R^

+1/0
doporučit
8.11.2018 14:37

P70a21v17e98l 53V14é51b42r 5169582362271

No jo, ale v jeskynních ponorkách exceluje!

+1/0
doporučit
8.11.2018 15:21

D53a69n58a 36T24e67n84z64l84e60r 5790452335833

:-) Kdyby jen to, teď má nové hobby - vynalezl tunel. Tedy opravdový, pod zemí. Je daleko menší než tunely v metru, proto je levnější. Protože je levnější, chce tím vylepšit veškeré stávající budování tunelů.

Ještě chvíli to bude trvat, ale pak vynalezne i vlak! Tedy říkal to. A vlak bude jezdit v tom tunelu.

+1/0
doporučit
8.11.2018 17:35

P93e64t89r 62P84a45l34e14č60e98k 3350425284492

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
doporučit
8.11.2018 18:25

W81a67l48d10a 39W11i38n57t46e30r 6987209421759

:-) Levnější chce být taky nejhorší letecká společnost Ryanair, která chce přepravovat lidi na "stojáka", jako v tramway. Takto nacpe do letadel o 30-40 procent více lidí a slibují se od toho velké zisky na úkor bezpečnosti. Ziskový má být i hyperloop, ale ani ne objemem přepravy, ale cenou jízdenky. ;-D V krizi se možná využije jako kanalizace. Maglev - nejdražší kolejová přeprava na světě dobře funguje z místa A do místa B pochopitelně bez odboček, ale v případě války nebo přírodní katastrofy (stačí vyřazení jednoho elementu na trase) je nepoužitelný. TGV také musel přistoupit na kompromisy - vysokorychlostní trať musela mít běžné koleje a běžný rozchod, aby se v případě války nebo katastrofy mohl normálně přepravovat materiál do všech směrů. Tunel z Calais byl také budován s ohledem na kompatibilitu. Hyperloop může fungovat lokálně a spojovat třeba letiště s centrem města, ale delší trasy vyžadují mnoho servisních stanic atd. Ona ta komerce není vždy dobrá vzhledem ke skutečným potřebám a je snahou jít víc po ziscích, než účelu. Kde bylo skutečně něco třeba, nebo byla po tom poptávka, to se vyselektovalo a funguje s modifikacemi dodnes.

+2/0
doporučit
8.11.2018 23:02

P40a20v41e71l 75V69é19b85r 5519522722901

Ty úvahy o snadném poškození mě (už dřív) vedly k úvaze na téma, že klasické knihy tu budou hodně, hodně dlouho. Možná tištěné na jiném materiálu (trvanlivějším), ale zůstanou. Protože v případě nějaké katastrofy, až všem dojdou baterky do mobilů, tabletů a čteček, zůstane tu vědění uložené v knihách. A kniha k přečtení vyžaduje pouze trochu světla (v mém případě navíc brýle) a je možno získávat vědomosti.

Elektronické prostředky mají všechny výhody možné (nosím v mobilu tolik knih, co v životě nepřečtu), kromě jediné: potřebují, na rozdíl od knih, široké technologické zázemí. Knihy ne a proto v případě nouze vyhrají.

+1/0
doporučit
9.11.2018 11:54

W91a49l18d59a 11W81i49n45t81e26r 6217789151319

Přesně tak - jde o tu čtecí technologii, což kniha nevyžaduje. Ne že by už neexistovaly krystaly, do kterých je možné natrvalo zapsat informaci o hustotě ekvivalentu několika tisícovek knih a životností dat kolem 13 miliard let, nepřesáhne-li teplota 200 stupňů C (700 st.C = 200dní atd.) . Jde o to, jestli by nějakou generaci po apokalypse napadlo takový krystal prosvítit monochromatickým polarizovaným světlem a velmi jemným pohybem, nejlépe v nějakém naklápěcím přístroji s mikrometrickým noniusem, v něm "listovat". Bohužel, výrobcům komerční elektroniky vyhovuje, když si ji lidé budou kupovat, nejlépe každý rok, a záměrná nekompatibilita a update pod záminkou zkvalitnění funkcí má zabránit, aby se kšeft nezastavil. Data je tak nutno ukládat do cloudu, který nic negarantuje, stejně jako přehrání uložených dat v novém formátu.

+1/0
doporučit
9.11.2018 13:33

D55a46n27a 68T62e74n12z58l73e50r 5660622665583

R^ Ono to všechno se vším nějak souvisí... a rozhodně to není tak lehké, jak si Muskonadšenci představují. I když to chápu - nadšenec, který nemá představu o technice a technologii, netuší, co všechno neví a má pocit, že všechno jde jednoduše, protože to Velký Vizionář říkal.

Stejně si myslím, že na žádný vlak ani jiný dopravní Muskoprostředek už nedojde. Vyšetřuje ho totiž FBI.

0/0
doporučit
9.11.2018 15:03

W39a94l26d94a 36W47i19n87t48e86r 6297279701969

R^

V dokumentu NASA o raketoplánech bylo zmíněno, že jejich konec v podstatě začal s havárií. Vůbec nezáleželo, že proběhlo víc jak 130 misí v naprostém pořádku, že dopravil přes 800 lidí na orbitu a zpět, nic méně, zákazníci začali preferovat jiné subjekty, které by dostaly jejich drahá zařízení na orbitu, tedy nešlo přímo o peníze, protože NASA si v rámci těchto startů dělala svůj program s komplet vlastní posádkou. Drahé to začalo být až v rámci NASA SOBĚ, tedy bez soukromých zakázek a tím vznikl prostor k jinému řešení, aby byl odpovědný za dopravu někdo jiný - vyměnitelný za další dva nebo tři subjekty čekající ve frontě podle výsledků z tendru. Tím by se NASA odlehčilo, mohla by se věnovat svému a nebyla by spojována s neúspěchy. Dobře to vypovídá o tom, že nic není nafurt - v případě velmi úspěšných raketoplánů se veřejné mínění změnilo a zákazníci odešli. Musk, který je dobrým dopravcem nákladu, není v dobré pozici, protože v případě neúspěchu a s ohledem na podvody (určitě jste četla v jiné diskusi, že prý za to nemůže - zřejmě muskověřící nečtou tweets), hloupá prohlášení, parazitismu na neštěstí jiných, pohádkových slibů a dalších, může skončit velmi rychle. Pokud půjde do chládku, už by si měl razit tunel starým krámem na kanály pod kriminálem, aby mohl jako Indiana Jones efektně zmizet ve vozíčku. Kde proboha muskověŕící vzali, že jde o novou a lepší věc. Parametry nejsou transparentní, protoźe svůj krátký demo-tunel dělá ze svého pozemku bez kontrol nezávislých. Pod Alpami jsou tunely, ve kterých dokonce jezdí vlaky a nikdo z toho nedělá vědu. Někdo holt dělá z Disney vláčku výhodu - také je levný a malý.

0/0
doporučit
10.11.2018 2:17

D93a23n97a 62T65e53n23z72l68e82r 5890972875433

Kde to vzali? To je jeho reklamní web a twitter.

Stejně je to zajímavý jev - a já si ho v době "před Muskem" na nikom nevšimla (jistě to existovalo už dřív, ale doba třeba Howarda Hughese mě nepostihla). Jeden jediný člověk zvládne obelhat tolik lidí. Tvrdí naprosté koniny a přesto mu tleskají.

Vždyť oni mu fakt dneska tleskají i za to, že tvrdí, že vynalezl malý tunel. A že vynalezne vlak, co v něm bude jezdit.

Opravdu chci pominout fakt, že to nevynalézá on, ale studenti na univerzitách, propalují přitom peníze daňových poplatníků (ať se mládež baví, lepší než aby se flákali po hospodách) ... ale nejde mi do hlavy fakt, jak elegantně muskonadšenci přeskakují fakt, že tunely už vymyšleny byly, tunely různých průměrů, i ty fakt malé. A vlaky, vlaky už taky vymyšleny byly.

Tím, že zkombinuje potrubní poštu a vlak, vznikne bazmek, který se (bez ohledu na konkrétní technologické řešení) nehodí na přepravu nákladu, protože je moc drahý a na přepravu lidí protože je moc malý. Metro, kde se jezdí po dvou až po osmi lidech.

Co se týká těch raket... osobně si myslím, že to je prostě běh času - nutně začínají fungovat nové technologie - a pokud chce stát mít fungující agregáty na cestu na oběžnou dráhu, musí si to ohlídat. Chápu tedy tu snahu, dělat nové projekty, i když tu rakety jsou - Rusi je mají, vy máte Ariane, Indové je mají, Japonci... i ti Američané nejsou s Atlasem V moc pozadu.

Co ale považuju za slepou uličku, dávat to do rukou soukromníkům. Na jednu stranu je tu konkurece a bude to o něco málo levnější - ale na druhou stranu je tu nebezpečí, že stát narazí na nějakého podvodníka, který peníze probendí a prošustruje v nesmyslném a hloupém tanci na rozpálené plotně a navrch ho ještě zavřou.

A to už vůbec nemluvím o takové variantě, že soukromník nakonec své impérium, které ho přestalo bavit, prodá Číňanům... tuhle variantu mají jistě nějak ošetřenou, i když... zjistil si někdo co je zač tenhle soukromník, než do něj začali lít miliardy dolarů z rozpočtu?

0/0
doporučit
10.11.2018 4:57

W74a66l91d47a 25W89i16n85t10e26r 6517679221669

R^ Nevím proć, naskoćila mi asociace s válečným Německem, které mělo prostředky a plno "zapálených" vynálezců, kteří raději vymýšleli nesmysly s líbivými parametry, než by museli na frontu. Jenomže, mezi těmi ufo-nesmysly a dalšími nesmysly, o kterých se moc nepíše, se vyselektovaly 2-4 principy, které měly potenciál a ty se staly předlohou úspěšných poválečných technologií. Muskověŕící mají za to, že jediný správný směr určí jejich ikona, byť právě ona může být tím slabým článkem, který jen vylepšuje existující a sledujíc svůj profit, což se potvrdilo. Vinou je domácí nekonkurenční prostředí z nastavení nerovných podmínek, které někomu dává šanci monopolu a to je zlé. Musk to ví a proto generuje takovou PR, aby se na případný další subjekt pohlíželo s nedůvěrou nebo minimálně tak, že je to jen další kopírovač jeho "myšlenek". Blue Origin měl podobnou nálepku, než se podařilo muskověřícím vysvětlit, že kolmé přistávání začal první skutečně B.O., byť se snaží v tom stále hledat nějaké své hloupé "ale". PR je skutečně mocný nástroj, který dokázal z máloinformovaných lidí udělat.... Před Muskem to byl Jobs, který však sliby splnil - měl v tom jasno a věděl, co může ći nemůźe slíbit z možné či nemožné realisace. Kde si to NASA hlídá, Musk ślape, ale s postupem doby stále nabývám přesvědčení, že si Amerika pěstuje podvodníka, který zatím nemá ty "správné" příležitosti, aby se plně "projevil". Tesla už něco v tom smyslu prozradila a nebýt jistých hrozících prstů, už by se zařídil tak, jak to podvodníci běžně dělají. Možná že včas něco přišlo a zřejmě to bude mít dohru v kriminále...uvidíme.

+1/0
doporučit
10.11.2018 6:40

D96a39n49a 44T13e15n64z60l52e14r 5960222445653

R^ Tak, teď jste na to kápnul. R^ Je tu konkurence, která neprodukuje žádnou obří hysterickou bublinu - a která maká a plní zadání, která jim dala NASA. To je pro Muska malér.

Sklízí teď, co zasel. Ne všichni se totiž nechají poblouznit nějakým chvástáním.

0/0
doporučit
10.11.2018 8:13

W36a42l15d38a 58W75i23n81t94e80r 6127799901189

R^A jsme zpátky u InSight (mimochodem věcný a pěkný blog), který byl vynesen "slabým" Atlasem a vypadá to, že na Marsu dokonce přistane, zřejmě bez mediálních fanfár, které jdou víc slyšet při daleko jednodušších "operací". :-)

0/0
doporučit
11.11.2018 0:30

D22a81n20a 97T40e56n74z38l43e54r 5930822785243

:-) Děkuju.

O trošku medializace se pokusím ono pondělí já - proberu, co se děje při přistání a večer (jestli počítám správně, bude to v osm našeho času?) budu při přistání live.

On i ten Atlas byl prý pro InSight hodně naddimenzovaný, změny projektu se nevyplácejí. InSight a BepiColombo jsou prý dvě nejneefektivnější sondy posledních let. Snad se to nestane u NASA pravidlem.

0/0
doporučit
11.11.2018 7:23

W24a87l50d12a 55W49i58n67t20e23r 6187469531259

R^Budu spěchat z práce. Určitě bude i něco Live s ohledem na časovou prodlevu.

0/0
doporučit
12.11.2018 0:08

W44a67l42d32a 24W55i47n70t93e98r 6817879901969

Tak ne večer, ale ráno - spěchal jsem zbytečně )) - zbýva něco pře 2 a půl mil. km.

https://mars.nasa.gov/insight/

0/0
doporučit
12.11.2018 20:18

W59a43l75d95a 97W67i17n40t10e34r 6507589541709

R^ Mars vs Tesla je nový "ospravedlňující" pohled ze strany muskověřicích, kterým vadí kritika reklamního, potažmo bezúčelného vystřelení auta. Ztráty sond zážehem v perigeum, které se octly až za dráhou Marsu jsou známé z minulého století, které se "politicky" oslavovaly jako záměr s nálepkou prvních družic obíhajících Slunce apod. Vystřelená Tesla je na tom podobně - po zjištění excentrické trajektorie vs náhodná poloha Marsu je oslavováno jako záměr (jak taky jinak) a vznikají photoshopová "umělecká" díla, jak Roadster tzv dobývá vesmír, tj jak spokojeně spočívá na povrchu Marsu. Testy jsou důležité, to bezesporu, ale každý má snahu nacpat do svého zařízení mnoho měřicích aparatur i v případě, že se nic nemusí podařit. Reklama v podobě auta snímána kamerou a online odvysílaná dokazuje, že příprava byla, stejně jako možnosti. Bezprecedentnost toho všeho je příčinou, že si mnoho vědců ťukalo na čelo, že když už má někdo takové možnosti, že je nevyužije alespoň k utužení vztahů s vědou apod. Dalším úsměvným počinem byla ona z nouze ctnost, tj spojit to s Marsem, ke kterému, pokud to měl být záměr, musel být plošší atd., tj že Mars vůbec nebyl v plánu - proč taky, z Marsu žádné zisky nepůjdou, není v jeho zájmu a jen si dělá srandu ze svých fandů, leda že by mu někdo zaplatil dopravu materiálu. Orbitální turistika, ve které zúročí zkuśenosti s dopravou materiálu je to, co ho skutečně zajímá a logicky zajímá každého soukromníka. Výzkum planet a stavba základen není ve vlastních silách soukromých subjektů z hlediska nákladů a zisků, ale to si muskověřící nechtějí pŕipustit. Mělo by je trknout, proč Musk raději investuje do vrtání kanálů, ve kterých chce nechat běhat pojízdný ventilátor, než aby konečně předvedl chráněné funkční ubikace pro 100 - 120 kolonistů (pokud přežiji cestu) a čas do startu se krátí... )))

+1/0
doporučit
10.11.2018 5:36

D95a88n93a 13T59e93n74z21l70e68r 5320762525933

R^ přesné!

0/0
doporučit
10.11.2018 8:00

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz