Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuju a přeju krásný večer. :-)R^

0 0
možnosti

Možná by to bylo zajímavé téma pro úplně nový směr výtvarného umění, že? S Martičkou Kubišovou Vám za hezký blog děkujeme přes hezkou "depeši": http://jdem.cz/er2ea6 . :-)R^

0 0
možnosti

R^ Taky mě to napadlo. Malování mlékem a následné zviditelnění žehličkou. :-)

0 0
možnosti

Skvělé téma. Jako kluk jsem vyzkoušel mléko a citrónovou šťávu, při "vyvolávání" občas hořelo:-). Utajení nebylo dokonalé, v šikmém světle bylo písmo trochu vidět.

0 0
možnosti

R^ Asi by to chtělo nějakou optimalizaci, i mně ta zpráva nahřátím málem lehla popelem. Ale zase taková ohořelá zpráva je ještě daleko efektnější. :-) Přeju krásný den a díky za návštěvu.

0 0
možnosti

P58a61v53e22l 29V15é36b20r

28. 1. 2019 15:14

Paní Dano, už jste si určitě všimla, že jsem vám pochvalu za další pěkný článek a další zaslouženou karmu už dávno napsal neviditelným inkoustem (nebo neviditelnou klávesnicí?). Po chvíli přemýšlení jsem to přece jenom, pro méně bádavé, zviditelnil.

0 0
možnosti

:-) Děkuju za milou karmu i jako vždy milou návštěvu Pavle. Mějte moc hezký den, ať se daří. R^

0 0
možnosti

Výsledky některých příkladů v písemkách z matematiky na základní škole jsem psal neviditelným inkoustem. Nevím proč, ale učitelé mi nevěřili, že jsou správné, pouze nejsou vidět. R^

1 0
možnosti

Paní učitelka asi při opravování nepoužívala žehličku. :-)

Děkuju za milou návštěvu a přeju krásný den. R^

0 0
možnosti

R^ Zajímavý blog. Hodně jsem o tom slyšel či četl, ale nikdy nezkusil. Dával jsem přednost šifrované depeši. :-)

3 0
možnosti

R^ Při šifrování se jistě také užije spousta zábavy. R^ A nejspíš vám to nezačne hořet. :-) Mějte prima den, Waldo.

0 0
možnosti
Foto

R^Vy mi snad čtete myšlenky... Zrovna nedávno jsem si na neviditelné inkousty vzpomněla, ale už ne přesně. Jen na citron, a pak byl ještě nějaký čistě chemický bez zahřívání.;-)

1 0
možnosti

Mě by víc fascinovala ta ultrafialová varianta - ale tohle je dostupnější. Moje zpráva z obrázku v blogu byla psaná mlékem. :-) Přeju krásný den, ať se daří. R^

0 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji, úžasné, R^R^R^šifry a neviditelné inkousty mě fascinují, ale nepoužívám;-D

2 0
možnosti

:-) Takové zprávy by se daly prima přečíst při žehlení - ale kdo má mít pořád rozdělané žehlení. :-) Krásný den, Alžběto, mějte se moc prima. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

Jééé, tohle mě v dětství děsně bavilo - neviditelné inkousty a šifry. Nadšená jsem byla zejména z chloridu kobaltnatého (dal se tehdy normálně koupit v drogerii), stačilo rozpustit pár sytě růžových krystalků a vznikl inkoust, který po zahřátí krásně zmodral. Sloučenina se hodí i na "předpovědi počasí", protože ochotně reaguje s vlhkostí ve vzduchu. Papír namočený do silnějšího vodného roztoku CoCl2 zůstává při vyšší vlhkosti vzduchu šedorůžový, za krásného počasí (sucho a teplo) zmodrá. Reakce je reverzibilní, takže mění barvu podle toho, kolik zrovna přijme vody.

Další neviditelné inkousty: https://www.scienceworld.cz/neziva-priroda/ze-zakulisi-neviditelnych-inkoustu-1227/

8 0
možnosti

Díky za ten link i popis - to je moc hezké! R^ Mějte moc hezký den a díky za milou návštěvu, Martino. :-)

0 0
možnosti

Jednou ve škole,když jsem opět neuspěl,jsem radil pani učitelce,zda by známka(nepříliš dobrá) mohla být v neviditelném písmu, bo tatínek jí nemusí vidět a mamince bych jí zviditelnil. Neprošlo to a tak jsem aspoň schovával vařečky.Karma za další objev;-D;-D;-D

5 0
možnosti

:-) Takový inkoust by se dost hodil, to by se mohlo ujmout, věřím tomu...

Krásný den přeju a díky za návštěvu blogu. R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,24
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.