Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zajímavé.R^ Nejsem si však jist, zda ty jehličnany (zvláště smrky) jsou až tak efektivně uspořádány proti sněhu. Jejich větve jsou díky jehličí hodně husté a ani koruna ve tvaru kužele nijak zvlášť ukládání sněhu nebrání. Je to pěkně vidět i na žánrových zimních fotografiích.:-)

0 0
možnosti

V tom případě to musí být něčím jiným. :-)

Přeju krásný den. Ať se vám daří, Milane. R^

1 0
možnosti

Já děkuju za milou návštěvu a přeju krásný den. :-)

0 0
možnosti

Zajímavé Dani, nějak mě nenapadly tyto důvody. Většinou jsem si říkala, že na tvar koruny stromů a logicky i listů, má největší vliv kořenový systém. I ten má asi u různých stromů různý tvar. Možná by to bylo možné porovnat zvláště u těch kaštanů. Tam je to takové atypické. Nejvíc mě ale u nich trápí klíněnka. Žiji v enklávě, kde je abych tak řekla "překaštanováno" a bohužel, kaštany odcházejí ve velkém. Pomalu a nezadržitelně. Zkoušejí se postřiky, trochu i pomáhají. Ale na podzim je to pohled k pláči. Je i tak obdivuhodné, jak se kaštany po napadení dokáží dlouho držet. Jsou to nádherné, silné stromy. Naše děti jim, když kvetly, říkaly vánoční. To kvůli tvaru květenství, které připomínalo strom s rozžatými vánočními svíčkami.

To jsem se rozvzpomínala... Dík Dani za zajímavý článek a pozdravuji i s naším hafíkem. Ten u kaštanů miluje, že se s nimi dá hrát psí kopaná. Samozřejmě proti zbytku rodiny. :-)R^

1 0
možnosti

Děkuju a přeju krásný den. :-)

0 0
možnosti
Foto

Další "záhada všedního dne", kterou jsem nikdy neřešila... ;-)

0 0
možnosti

Svět je zajímavý a pestrý :-) Přeju krásný den. R^

1 0
možnosti

Hm, připadá mi, že rostliny - speciálně stromy - jsou proti vymírání odolnější než živočichové. Nicméně si Vás, Dano, netroufnu zařadit do skupiny klimahysteriků, mnohem spíše ve Vaších slovech cítím vyjádření vůle zacházet s věcmi racionálně (a konečně už postavit ty dvě jaderky na severu Čech a na severu Moravy ;-)).

2 0
možnosti

R^ Ono stejně nic jiného nezbyde. Mějte krásný den, Tomáši a díky za milou návštěvu. :-)

2 0
možnosti
Foto

Dano, otvíráš nám nové obzory, děkuji! R^R^:-)

0 0
možnosti

Já děkuju a krásný večer vám všem. :-)R^

0 0
možnosti

krasný přiklad Vaší teorie jsou korkové duby v Portugalku. Kůra adaptovaná na požáry , kulovitá koruna, malé listy. Jinak ozubené listy jsou vhodné do deště

3 0
možnosti

R^ ... a na Kanárských ostrovech borovice, co bez požáru ani nevyklíčí. S úplně jemnými jehličkami, které umí "ždímat" vodu z mlhy (mraků).

Děkuju za příklad i za zájem o věc, mějte krásný večer. :-)

2 0
možnosti

Dano, pěkný, zajímavý článek.

Protože jsem velká obdivovatelka "firmy" zvané Příroda, věřím, že si se změnami poradí.Je to velký profík!:-))

Díky!

1 0
možnosti

R^ Jsem si úplně jistá. Nebude to poprvé a ani naposled. Tuhle jsem tu četla jakýsi článek, že se ve střední Evropě rozšiřuje strom, co vydrží extrémní sucho, hezky vypadá, nabízí strašně skvělou potravu hmyzu a je z něj spousta medu... a my se ofrňujeme (respektive "ochránci" všeho "dobra" se ofrňují), že tady není původní a kdesi cosi. :-) Prý se má vyhubit. Tak nevím... ona se nás totiž podle mě příroda nebude ptát, co se nám líbí a co dovolíme. Prostě si poroste to, čemu budou vyhovovat podmínky. R^

Mějte krásný večer, Marie, a díky za milou návštěvu. :-)

2 0
možnosti

Děkuju, jsem ráda, že se líbilo. Mějte krásný večer, Mirko. :-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,27
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.